• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Äsch den är inte närmare rolex än den där Grand Seikon.
Ärligt talat inte en detalj som är likadan förutom datumbubblan.
P1018359.jpg~320x480

Rolex
Den är väl i så fall mer lik den äldre Explorern?

sel07002h.jpg

Eller denna röda...
Fantastisk tavla. Stor som ett as men ska kännas mindre eftersom den har "kronskydd" på båda sidor.
Gillar egentligen integrerad länk men på en dykare vill jag nog kunna köra säkert med gummi.
Annars hade jag köpt en.
Finns för dryga 2k på ebay från Hong Kong och för 320 euro hos newcam.

// Gillar den andra också.
Mest
concept_pict01.jpg

Senast ändrad:
Fantastisk tavla. Stor som ett as men ska kännas mindre eftersom den har "kronskydd" på båda sidor.
Gillar egentligen integrerad länk men på en dykare vill jag nog kunna köra säkert med gummi.
Annars hade jag köpt en.
Finns för dryga 2k på ebay från Hong Kong och för 320 euro hos newcam.

// Gillar den andra också.
Mest
concept_pict01.jpg
Jo, den är ju stor... Särskilt till mina smala handleder... Den svartgula är oxå väldigt snygg, men jag har ännu ingen orient med power reserve o just den saknar sån...

Hittade den här som fortfarande är till salu i Japan
imgrc0068935833.jpg

Frågan som följer är!
Håller Orient fortfarande på med Legotillverkning eller är det bara restlager alt. gamla kontrakt som fortfarande gäller?

Vad är det för klocka? Aldrig hört om dem tidigare.
Tillverkad för modekedjan daks. Hittade den på rakuten när jag dreglade över Royal Orienten. Huruvida den är jdm vet jag inte men den finns inte på daks hemsida för väst.
Ommärkningen fick den hastigt och lustigt att bli dyrare än originalet. Vet ju vad jag helst går omkring med...
IMG_5030_zpsaa361492.jpg

Edit// Bild är bra

Senast ändrad:
Sugen på att pröva på en mako xl, anting med blå bezel och tavla eller den med orange bezel och vit tavla. Någon som vet var man kan få tag på sistnämda? :) Eller har någon i tråden här en till salu?? ;):D

Tillbaka
Topp