• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Gjorde mitt första klockköp häromdagen och det blev inget mindre än en Orient Ray Raven :)
IMG_0236.JPG

Men den går ju fel :eek:
IMG_0237.JPG
IMG_0238.JPG
IMG_0241.JPG

Beställdes från Seriouswatches vid 20 tiden i onsdags och fick den idag kl 11 körd till jobbet (ingen frakt!!) :) Beställde samtidigt natoband från natoband.nu men det har inte kommit än...

snyggt, är själv sugen på den eller nya makon :D ge gärna lite output om den:D

Som första dykare köpte jag för snart två veckor sedan en Orient Ray Raven. Kan säga att det är den enda klockan jag har som får wristtime just nu. Helt fantastisk. Kör inte på länk då jag inte är en länk-kind-of-guy. Kör istället på diverse PVD-natos. Just nu växlar den mellan orange läder PVD-nato och mörkt 5-ringars PVD-zulu. Lägger upp en sunkig mobilbild senare.

snyggt, är själv sugen på den eller nya makon :D ge gärna lite output om den:D

Tackar! Ja, jag är riktigt nöjd hittills. Men kan komma med lite mer info när jag haft den ett tag :)

Som första dykare köpte jag för snart två veckor sedan en Orient Ray Raven. Kan säga att det är den enda klockan jag har som får wristtime just nu. Helt fantastisk. Kör inte på länk då jag inte är en länk-kind-of-guy. Kör istället på diverse PVD-natos. Just nu växlar den mellan orange läder PVD-nato och mörkt 5-ringars PVD-zulu. Lägger upp en sunkig mobilbild senare.

Tanken var att köra med nato/zulu även för mig men tyvärr så har inte natobandet jag beställde kommit än så det får bli länk tills vidare :) Något som jag tycker funkar förvånansvärt bra hittills!

• Like
Reactions: PJW
Gjorde mitt första klockköp häromdagen och det blev inget mindre än en Orient Ray Raven :)
IMG_0236.JPG

Men den går ju fel :eek:
IMG_0237.JPG
IMG_0238.JPG
IMG_0241.JPG

Beställdes från Seriouswatches vid 20 tiden i onsdags och fick den idag kl 11 körd till jobbet (ingen frakt!!) :) Beställde samtidigt natoband från natoband.nu men det har inte kommit än...
D
Om en Orient ska klara 50 meters tryck, vad har den då för skyddssystem i form av o-ringar mm.? Funderar på hur mycket vatten och våld den borde klara av :)
Av de öppna, online då jag aldrig öppnat ngn, jag sett så är det en tunn sak vid boetten.
Runt kronan sitter väl också nån mindre sak.
Vattentätheten ät nog 5bar som specificerat. Iofs ingen dyr sak så du kan ju alltid chansa och hoppa i plurret ändå.
Vore ett bra experiment om inte annat. ;)

Stryk tål de. Urverken är byggda för att hålla inte för att vara horologiska mästerverk. Över 40-års tjänstgöring är väl betyg nog (46946)
Sitter antingen en plasthållare (vanligtvis) eller metalldito beroende på modell. Metall lär ju hålla längre än glas exempelvis (tänkte på mineral och repor).

Bättre svar än så kan jag nog inte ge.

Ruskigt intresserad av hur PVD'n håller. Läst lite taskiga omdömen om det.
Visserligen är länken den som fått utstå mest spott och spe men jag är mer intresserad av klockan då den imo gör sig bäst på läder, nato eller gummi.
Ni får gärna skriva och visa om ett tag när de fått lite pisk.

Edit// la till citat

Lägg av! Jag bytte just bort min mot en magrette!!
Men jag kan hålla med om kronskydded även om det i sin tur ger ett eget intryck.

Lägg av! Jag bytte just bort min mot en magrette!!
Men jag kan hålla med om kronskydded även om det i sin tur ger ett eget intryck.
Så är det ju men i det här fallet gillar jag less-i-more. Älskar dubbla kronor av nån anledning, bara inte här.

Magrette ska väl vara bra har jag hört så det är väl lugnt.
Creationwatches (som jag snodde bilden från) säljer dessa nu under 4k trots SEK-fall om du ångrar dig...

Så är det ju men i det här fallet gillar jag less-i-more. Älskar dubbla kronor av nån anledning, bara inte här.

Magrette ska väl vara bra har jag hört så det är väl lugnt.
Creationwatches (som jag snodde bilden från) säljer dessa nu under 4k trots SEK-fall om du ångrar dig...

Under 4K? Det var riktigt billigt. Är nöjd med magretten men jag antar att den kan hamna djupt ner i lådan när jag får tillbaka min panerai dock..

Fan nu blev jag sugen på en Radiomir!
Går förhoppningsvis över snart (typ på tisdag).

(Ber om ursäkt för tjat men tiden går så j-a långsamt särskilt som man sitter på jobbet utan vettig sysselsättning)

Fan nu blev jag sugen på en Radiomir!
Går förhoppningsvis över snart (typ på tisdag).

(Ber om ursäkt för tjat men tiden går så j-a långsamt särskilt som man sitter på jobbet utan vettig sysselsättning)
Jag har en Radiomir som låneklocka då min fortfarande är på reparation och den är faktiskt inte så dum.

Vilken speciell känsla... Hörde första gången talas om orient för ett drygt halvår sedan. Bara sett dem på nätet och läst om dem här förstås. Köpte snart en bambino och en mako från schöneuhren.de och seriouswatches. Sen blev det en lite mer annorlunda chronoace av en spanjor på wus. Så idag gick jag förbi en välsorterad klockhandlare i en galleria. Skyltfönstret skvallrade om certina och tissot, longines och breitling. Inget utöver det vanliga alltså. Gick ändå in en sväng eftersom sambon ville gå in på Mango. Oris klockor är ju snygga. Och naturligtvis iwc. Men så! En logga jag kände igen, men som ändå kändes främmande. Två skåp med Orient och Orient star!!! Aldrig nånsin sett dem i affär tidigare. Det var en konstig känsla. Lite löjligt kanske, men jag tror att ni här förstår. Här fanns alla de klockor som jag så många gånger sett, fast bara på skärmen på datorn och mobilen. Var jag är? Warszawa. I ett köpcentrum intill centralstationen.

Vilken speciell känsla... Hörde första gången talas om orient för ett drygt halvår sedan. Bara sett dem på nätet och läst om dem här förstås. Köpte snart en bambino och en mako från schöneuhren.de och seriouswatches. Sen blev det en lite mer annorlunda chronoace av en spanjor på wus. Så idag gick jag förbi en välsorterad klockhandlare i en galleria. Skyltfönstret skvallrade om certina och tissot, longines och breitling. Inget utöver det vanliga alltså. Gick ändå in en sväng eftersom sambon ville gå in på Mango. Oris klockor är ju snygga. Och naturligtvis iwc. Men så! En logga jag kände igen, men som ändå kändes främmande. Två skåp med Orient och Orient star!!! Aldrig nånsin sett dem i affär tidigare. Det var en konstig känsla. Lite löjligt kanske, men jag tror att ni här förstår. Här fanns alla de klockor som jag så många gånger sett, fast bara på skärmen på datorn och mobilen. Var jag är? Warszawa. I ett köpcentrum intill centralstationen.
Coolt!
Sambon snackade om en tur till Prag.Kanske går att övertyga henne om Polen istället.

Coolt!
Sambon snackade om en tur till Prag.Kanske går att övertyga henne om Polen istället.
Båda städerna är ju bra. Här är nog ölen billigare... 20 kr för ipa- öl på entusiastbarer med typ 100 öl i sortimentet. Svenska oppigårds och dugges bl a. En vanlig "mariestad" på ölsjapp kostar ännu mindre.

Båda städerna är ju bra. Här är nog ölen billigare... 20 kr för ipa- öl på entusiastbarer med typ 100 öl i sortimentet. Svenska oppigårds och dugges bl a. En vanlig "mariestad" på ölsjapp kostar ännu mindre.
Då har ju priserna gått upp duktigt sen jag satt på en strandbar i gdynia. Tror jag pröjsade sex spänn för helt ok inhemsk.
:-D

Länge sen iofs.

Tillbaka
Topp