• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Mycket fin klocka zagato!
Såg dem sålde blåa rays på någon hemsida förra veckan men kan ej minnas eller finna den. Har ni några hemsidor själva ni rekommenderar? När man köper från amerikanska hemsidor eller från andra ställen utanför eu, hur funkar detta med tullavgift osv?
Jag rekommenderar www.seriouswatches.com
Jag köpte min klocka där, mycket smidiga och trevliga:)

Mycket fin klocka zagato!
Såg dem sålde blåa rays på någon hemsida förra veckan men kan ej minnas eller finna den. Har ni några hemsidor själva ni rekommenderar? När man köper från amerikanska hemsidor eller från andra ställen utanför eu, hur funkar detta med tullavgift osv?
Orientuhren.de har dem inne till något bättre pris.
Seriouswatches är grymma.

God dagens alla,
För det första så tack för en trevlig tråd här på forumet.
Har bestämt mig för att införskaffa mig min första Orient. Den jag har spanat in är Orient Bambino FER24005W0. I dagsläget har jag en SKX007 så som många andra och tänker att en bambino kan komplettera väl vid mer uppklädda sammanhang.

Är detta ett bra köp eller är det någon annan modell jag bör kolla upp innan jag klickar hem bambinon?

God dagens alla,
För det första så tack för en trevlig tråd här på forumet.
Har bestämt mig för att införskaffa mig min första Orient. Den jag har spanat in är Orient Bambino FER24005W0. I dagsläget har jag en SKX007 så som många andra och tänker att en bambino kan komplettera väl vid mer uppklädda sammanhang.

Är detta ett bra köp eller är det någon annan modell jag bör kolla upp innan jag klickar hem bambinon?
Bambinon är mycket klocka för pengarna, dock skulle jag köpa ett nytt armband till klockan direkt, då det som följer med är lite tråkigt.

Personligen tycker dock jag att bambinon är lite tråkig och förespråkar en Orient Star Classic istället. Dock kostar OS:en 3-4 ggr mer än en Bambino.

Nedan bilder på Orient Star Classic
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Vad kostar en sådan där Orient star Classic och var handlar man dessa böst och billigast?
Hos seriouswatches.eu kostar de €350-390 (beroende på modell). Kan vara billigare hos newcam.it eller orientuhren.de (har inte kollat).

Listpriset är nog lägre hos creationwatches eller skywatches, men från dessa riskerar du att åka på tull och moms eftersom de är utanför EU (Singapore). Med tull och moms går det nog på ett ut om de inte råkar ha rea.

EDIT:// jag vill slå ett slag för seriouswatches då de är europeisk auktoriserad ÅF för Orient vilket förenklar eventuellt garantiärende. De är baserade i Nederländerna och man får en äcklig våffla på köpet :)

Hos seriouswatches.eu kostar de €350-390 (beroende på modell). Kan vara billigare hos newcam.it eller orientuhren.de (har inte kollat).

Listpriset är nog lägre hos creationwatches eller skywatches, men från dessa riskerar du att åka på tull och moms eftersom de är utanför EU (Singapore). Med tull och moms går det nog på ett ut om de inte råkar ha rea.

EDIT:// jag vill slå ett slag för seriouswatches då de är europeisk auktoriserad ÅF för Orient vilket förenklar eventuellt garantiärende. De är baserade i Nederländerna och man får en äcklig våffla på köpet :)
I beg to differ!! Angående våfflan. Brygg en kopp kaffe, eller te, det går också bra, och lägg sedan våfflan som ett lock över koppen. Vänta en minut och avnjut sedan den delikata våfflan! smiley!

Fast ang. Bambino instämmer jag. Den är snygg och stilren. Men kanske lite tråkig. Men otroligt mycket klocka för pengen. Seriouswatches eller Schoeneuhren.de rekommenderas. Jag har alltid ett brunt hirsch liberty till den vita bambinon.

Bambinon är mycket klocka för pengarna, dock skulle jag köpa ett nytt armband till klockan direkt, då det som följer med är lite tråkigt.

Personligen tycker dock jag att bambinon är lite tråkig och förespråkar en Orient Star Classic istället. Dock kostar OS:en 3-4 ggr mer än en Bambino.

Nedan bilder på Orient Star Classic
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Satt senast igår kväll och psurfade os och just den refen.
Att tänka på är ju att den är lite mindre än bambinon.

Edit: 40mm = bambino
38,5 = orient star Classic

Aj då, öppna och försök att torka ur den!
Svågern som gjorde det för ett tag sen. Klockan är rengjord av urmakare lyckligtvis.
Enda som syns är lite lite svag patina på visarna.
Klockan tickar som den ska.

Tänkte mer som en påminnelse till mig själv och andra att kolla det innan man hoppar i. Själv glömt det ibland men utan bad.

Han har tydligen fått frågan om han köpt Rolex vilket väl får anses som ett gott betyg gällande finishen.

Tillbaka
Topp