• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Fick min första Orient i dag från Singapore. Jetpak sökte rätt på mig och kom med den till butiken där jag var och handlade. Första känslan av Orient Classic Automatic fev0s004bh är att det är en gedigen pjäs. Deras Day Date variant alltså. Det lär bli fler beställningar från cw trots att jag får betala tull...

Bättre sent än aldrig.
Vi kör en bildkavalkad.
Alla vet ju ändå vad det är...
IMAG1190.jpg

IMAG1191.jpg

IMAG1195.jpg

Coca Cola är jävligt trevligt!

IMAG1207.jpg

Hann ju få på gummit pga allt strul!

Poseidon är för övrigt ett väldigt passande namn. Käkar smådykare till frukost!

Bättre sent än aldrig.
Vi kör en bildkavalkad.
IMAG1190.jpg

IMAG1191.jpg

IMAG1195.jpg

IMAG1207.jpg

Grattis! Äntligen fick du din Cola Poseidon :)

Men min OSD har synpunkter kring att bli uppäten av en brasse. ;)

Bättre sent än aldrig.
Vi kör en bildkavalkad.
IMAG1190.jpg

Grattis!
IMAG1191.jpg

IMAG1195.jpg

IMAG1207.jpg

Bättre sent än aldrig.
Vi kör en bildkavalkad.
IMAG1190.jpg

IMAG1191.jpg

IMAG1195.jpg

IMAG1207.jpg

Grattis!
Vet att du jagat den ett tag nu.
Är den lika bra som du hoppats?

Grattis!
Vet att du jagat den ett tag nu.
Är den lika bra som du hoppats?
Det är ju en fetare Mako med bättre vattentäthet och gummi på köpet.
Visste ju vad jag köpte så ja det är den.
Gummit är faktiskt bättre än jag trodde.
Min hade desstom bättre finish mellan bandhornen än vad jag läst att de brukar ha.

Ska man klaga på nåt så är det väl att eftersom det är 46943 så saknar den quickset på dagvisningen. Saknar knappen som sköter det.
Därför vet jag inte hur jag ska ändra till engelsk dagvisning. Stör mig iofs inte alls eftersom en brasilianare bör köras med portugisiskt på samma sätt som jag kör kanji om jag kan.

En Poseidon köper man inte för specifikationen utan för att den är så cool. :D

Min hade desstom bättre finish mellan bandhornen än vad jag läst att de brukar ha.

Ska man klaga på nåt så är det väl att eftersom det är 46943 så saknar den quickset på dagvisningen. Saknar knappen som sköter det.
Därför vet jag inte hur jag ska ändra till engelsk dagvisning. Stör mig iofs inte alls eftersom en brasilianare bör köras med portugisiskt på samma sätt som jag kör kanji om jag kan.

Är inte quickset på dagen att du vrider kronan åt motsatt håll i samma läge som du ställer datumet?

Är inte quickset på dagen att du vrider kronan åt motsatt håll i samma läge som du ställer datumet?
Nä. Bara på kaliber 48.
Ska iofs funka att köra fram och tillbaka mellan typ 10 & 3.
Nä. Funkar inte så på standard 46943 (testat på Ray också). Bara knappen.
Fram och tillbaka typ mellan tio och tre är snabbaste alternativet.
Problemet är om man vill byta språk eftersom den hoppar två steg när dagen slår över.

Men som sagt. Jag visste om det och det stör mig inte. Däremot är det ju värt att nämna på minuskontot.

Måste ju gå att ändra dag på något sätt, annat än att öppna klockan. Varför lägger de annars in tvåspråks hjul i den. Klockan och urverk är ju helt gjord i Brasilien och görs ju enbart för den marknaden. Så om det inte går att byta borde de ju skippa språk två.

Måste ju gå att ändra dag på något sätt, annat än att öppna klockan. Varför lägger de annars in tvåspråks hjul i den. Klockan och urverk är ju helt gjord i Brasilien och görs ju enbart för den marknaden. Så om det inte går att byta borde de ju skippa språk två.
Tror givetvis också det går.
Är som sagt varken smart nog eller kunnig inom portugisiska för att komma på det bara. Google var heller inte min vän även om jag inte gav det några större ansträngningar.

1438106702215.jpg

Jodå!
Ska man klaga på nåt (och det ska man ju) är det väl att man riskerar bli lite framtung med länken på när man sitter och porrsurfar klocksnack på luren.
Ger den 7/10 som muggur.

Fick mitt svarta PVD nato idag (äntligen!) och det sattes självklart på direkten på min nya Orient.
IMG_0249.JPG

Det var hela tiden tanken att ha denna klocka på nato men då det tog lite tid fick jag nöja mig med länken i några dagar. Jag blev positivt överraskad och tycker att länken funkat mycket bra den med! Kommer säkerligen att byta runt mellan de två :)

Tjena! Tänkte skriva lite frågor ang orient då ni ändå verkar kunniga.
Är inne på att köpa en orient dykare men blå urtavla. Kan ej bestämma mig mellan mako och ray om jag skall vara ärlig, någon som kan säga skillnaden mellan dom förutom strukturen på urtavlan?
Skall tillägas att jag har smala handleder tyvärr, har för mig att ray'en är något mindre, den det lutar mest åt.

mvh

Är inne på att köpa en orient dykare men blå urtavla. Kan ej bestämma mig mellan mako och ray om jag skall vara ärlig, någon som kan säga skillnaden mellan dom förutom strukturen på urtavlan?
Skall tillägas att jag har smala handleder tyvärr, har för mig att ray'en är något mindre, den det lutar mest åt.

mvh
De är lika stora. Bara bezeln, länken och tavlan som är olika annars exakt samma klocka.
Personligen gillar jag Ray bättre (eller kanske Pepsi Mako).
Hittar du en blå Ray så köp då den har en tendens att bli lite svårfunnen ibland pga popularitet.

mvh
Kan inte så mycket om skillnaderna själv. Men jag skaffade nyligen en Orient Ray Raven och jag är väldigt nöjd. Mycket klocka för pengarna :)
unnamed.jpg

Mycket fin klocka zagato!
Såg dem sålde blåa rays på någon hemsida förra veckan men kan ej minnas eller finna den. Har ni några hemsidor själva ni rekommenderar? När man köper från amerikanska hemsidor eller från andra ställen utanför eu, hur funkar detta med tullavgift osv?

Tillbaka
Topp