• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Trevlig läsning i tråden!

Köpte en orient blue ray för ett tag sen och är grymt nöjd. Exklusivt intryck och en bra instegsklocka!

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    134.3 KB · Visningar: 39
Har kvar denna från moppeåldern. Har bestämt för mig att den var inblandad i en vurpa med en Zundapp Cs50.
Ska ge den nytt batteri och se om den kickar igång har inte varit igång på över 25år.
DSC_0567.jpg
DSC_0569.jpg
Kicka inte igång med ett nytt batteri. :(
Precis när jag trycker i batteriet så studsar sekundvisaren ett par gånger fram o tebaks sen händer inget mer.:banghead:

Kicka inte igång med ett nytt batteri. :(
Precis när jag trycker i batteriet så studsar sekundvisaren ett par gånger fram o tebaks sen händer inget mer.:banghead:
Jag tror som sagt den behöver invändig rengöring. Gamla klibbiga oljor tvättas bort och ersättas med nya.

En urmakare fixar det nog till en peng som överstiger klockans värde.

Nytt från Orient Japan.

Denna gång bjuds det på nya Orient Star Standard Titanium (ÄNTLIGEN!). Som sagt standardur men boett och armband (förutsätter jag) i titan. Jag har saknat en vettig titanklocka i deras utbud utöver jätteplums M-force eller obskyr jätteplums Brasse Orient.

Tekniska data:

Urverk: ??
Typ: Automatiskt
Gångreserv: cirka 40 timmar
Precision: +25/-15 s/d
Stopp av urverk: Ja
Manuellt uppdragning: Ja
Diameter: 40 mm
Avstånd bandhorn till bandhorn: 48,4 mm
Tjocklek: 12,1 mm
Avstånd mellan bandhorn: ?? (Jag gissar på 20 mm)
Pris: 120 000 yen

WZ0011AF
image.jpg

WZ0021AF
image.jpg

WZ0031AF
image.jpg

Bonusbilder
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Nytt från Orient Japan.

Denna gång bjuds det på nya Orient Star Standard Titanium (ÄNTLIGEN!). Som sagt standardur men boett och armband (förutsätter jag) i titan. Jag har saknat en vettig titanklocka i deras utbud utöver jätteplums M-force eller obskyr jätteplums Brasse Orient.

Tekniska data:

Urverk: ??
Typ: Automatiskt
Gångreserv: cirka 40 timmar
Precision: +25/-15 s/d
Stopp av urverk: Ja
Manuellt uppdragning: Ja
Diameter: 40 mm
Avstånd bandhorn till bandhorn: 48,4 mm
Tjocklek: 12,1 mm
Avstånd mellan bandhorn: ?? (Jag gissar på 20 mm)
Pris: 120 000 yen

WZ0011AF
image.jpg

WZ0021AF
image.jpg

WZ0031AF
image.jpg

Bonusbilder
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Nu snackar vi!
Den där finns det väl ändå en sportslig att den dyker upp i den ociviliserade delen av världen också.

Håller verkligen med. Den är ju otroligt snygg i övrigt. Jag fattar inte meningen med "open heart".
Tror det är av två anledningar på den klockan.
Först och främst har jag känslan av att det är populärt i Asien med tanke på att det är mest asiatiska klockor som har det och anses exklusivt där.
Sen tror jag också att det handlar till viss del om att de inte ville ha kopie-stämpeln på en Royal (och ja den är skitlångt från AP ändå men klockfolk är ju hyfsat dömande... ;) ).
Men som sagt trist är det.

Kan fortfarande inte fatta vitsen med att bara släppa den i USA. Jag hoppas att Orient tar sitt förnuft tillfånga och släpper den på övriga marknader också inom nått år.
Vitsen är väl att det inte är Orient Japan som ligger bakom.
Amerikanska distributören som ligger bakom den och står för alla garantier. De har enligt avtal endast rätt att sälja klockor på den marknaden.
Sen tycker jag de iaf kunde släppa iväg ett antal ex till Longislandwatch eller AZfinetime som bara är butiker och skickar över världen.
Då kan ju OrientWatchUSA två sina händer gällande garantin och risken ligger på kunden (precis som JDM som skickas hit).

Att sen Orient Japan borde fatta att det är en grym klocka och släppa den själva håller jag fullt med om.

Ligger en beggad sån här på bukten nu
we0011fs1.jpg

http://www.ebay.com/itm/Royal-Orient-WE0041FS-/141783218439?hash=item2102f03907

Hade det inte varit för det öppna hjärtat skulle den varit på väg till mig nu.
+1 på det. Hålet i tavlan förstör verkligen allt!

Håller verkligen med. Den är ju otroligt snygg i övrigt. Jag fattar inte meningen med "open heart".

Ny tycker fel :p

Openheart är grymt!

Gällande USA dykaren; är det bara jag som tycker den är tråkig? Gillar dessutom inte att det använt OSDns tim- och minutvisare, min OSD köns på något vis smutsig nu :p

(Ja jag vet att Orient återanvänder sina visare mellan modeller, men just OSDn var ju lite unik då det var enda modellen med de visarna innan :p )

Ny tycker fel :p

Openheart är grymt!
Gällande USA dykaren; är det bara jag som tycker den är tråkig? Gillar dessutom inte att det använt OSDns tim- och minutvisare, min OSD köns på något vis smutsig nu :p

(Ja jag vet att Orient återanvänder sina visare mellan modeller, men just OSDn var ju lite unik då det var enda modellen med de visarna innan :p )

Du är bara vrång!:p

Hela MakoUSA är ju ett hopplock. Bezeln från Ray bl.a.
Safir och bra länk till kaffepengar ÄR grymt!

Tr
Ja och tavlan är mako med sifferindex ersatta med fula lumepluppar :p

EDIT:// jag säger inte att man inte får gilla utseendet på den, det är bara så att jag inte gillar det
Trodde faktiskt de helt sonika snott tavlan från kvartsdykaren men orkade inte kolla upp det.
Men säger du smått ändrad mako så är det säkert så.

En likhet MakoUSA verkar ha med den vanliga Makon att döma av bilden ovan är i alla fall att bezelringen inte riktigt hamnar i linje med urtavlans markeringar... Min vanliga mako, som jag älskar i övrigt, make no mistake, är lika "sned" som den ovan... o_O

Tillbaka
Topp