Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Köpte också den boken. Ruskigt besviken över innehållet!Tyvärr Ray du är inte med.![]()
Kicka inte igång med ett nytt batteri.Har kvar denna från moppeåldern. Har bestämt för mig att den var inblandad i en vurpa med en Zundapp Cs50.
Ska ge den nytt batteri och se om den kickar igång har inte varit igång på över 25år.![]()
![]()
Jag tror som sagt den behöver invändig rengöring. Gamla klibbiga oljor tvättas bort och ersättas med nya.Kicka inte igång med ett nytt batteri.
Precis när jag trycker i batteriet så studsar sekundvisaren ett par gånger fram o tebaks sen händer inget mer.![]()
Jag håller med. Ser riktigt bra ut.Nu när även jag fått tag på en orient passar det ju att posta här
Gillar faktiskt klockan riktigt mkt. Har ännu inte testat den på länk på grund av att jag tycker den klär fantastiskt i läder
![]()
![]()
Nice sista bilden!Nu när även jag fått tag på en orient passar det ju att posta här
Gillar faktiskt klockan riktigt mkt. Har ännu inte testat den på länk på grund av att jag tycker den klär fantastiskt i läder
![]()
![]()
Länk är skräp oavsett klocka och den där kombinationen funkade riktigt braNu när även jag fått tag på en orient passar det ju att posta här
![]()
![]()
Nu snackar vi!Nytt från Orient Japan.
Denna gång bjuds det på nya Orient Star Standard Titanium (ÄNTLIGEN!). Som sagt standardur men boett och armband (förutsätter jag) i titan. Jag har saknat en vettig titanklocka i deras utbud utöver jätteplums M-force eller obskyr jätteplums Brasse Orient.
Tekniska data:
Urverk: ??
Typ: Automatiskt
Gångreserv: cirka 40 timmar
Precision: +25/-15 s/d
Stopp av urverk: Ja
Manuellt uppdragning: Ja
Diameter: 40 mm
Avstånd bandhorn till bandhorn: 48,4 mm
Tjocklek: 12,1 mm
Avstånd mellan bandhorn: ?? (Jag gissar på 20 mm)
Pris: 120 000 yen
WZ0011AF
![]()
WZ0021AF
![]()
WZ0031AF
![]()
Bonusbilder
![]()
![]()
![]()
Ligger en beggad sån här på bukten nu
![]()
http://www.ebay.com/itm/Royal-Orient-WE0041FS-/141783218439?hash=item2102f03907
Hade det inte varit för det öppna hjärtat skulle den varit på väg till mig nu.
Håller verkligen med. Den är ju otroligt snygg i övrigt. Jag fattar inte meningen med "open heart".+1 på det. Hålet i tavlan förstör verkligen allt!
Tror det är av två anledningar på den klockan.Håller verkligen med. Den är ju otroligt snygg i övrigt. Jag fattar inte meningen med "open heart".
Vitsen är väl att det inte är Orient Japan som ligger bakom.Kan fortfarande inte fatta vitsen med att bara släppa den i USA. Jag hoppas att Orient tar sitt förnuft tillfånga och släpper den på övriga marknader också inom nått år.
Sagt det förr!
Ombyte förnöjer.![]()
Ligger en beggad sån här på bukten nu
![]()
http://www.ebay.com/itm/Royal-Orient-WE0041FS-/141783218439?hash=item2102f03907
Hade det inte varit för det öppna hjärtat skulle den varit på väg till mig nu.
+1 på det. Hålet i tavlan förstör verkligen allt!
Håller verkligen med. Den är ju otroligt snygg i övrigt. Jag fattar inte meningen med "open heart".
Ny tycker fel
Openheart är grymt!
Gällande USA dykaren; är det bara jag som tycker den är tråkig? Gillar dessutom inte att det använt OSDns tim- och minutvisare, min OSD köns på något vis smutsig nu
(Ja jag vet att Orient återanvänder sina visare mellan modeller, men just OSDn var ju lite unik då det var enda modellen med de visarna innan)
Du är bara vrång!
Hela MakoUSA är ju ett hopplock. Bezeln från Ray bl.a.
Safir och bra länk till kaffepengar ÄR grymt!
Trodde faktiskt de helt sonika snott tavlan från kvartsdykaren men orkade inte kolla upp det.Ja och tavlan är mako med sifferindex ersatta med fula lumepluppar
EDIT:// jag säger inte att man inte får gilla utseendet på den, det är bara så att jag inte gillar det
Kan mycket väl vara så (vilket iof fortfarand är en modifierad MakotavlaTr
Trodde faktiskt de helt sonika snott tavlan från kvartsdykaren men orkade inte kolla upp det.
Men säger du smått ändrad mako så är det säkert så.
Jag hade fel även om de är liiiiite lika varandraKan mycket väl vara så (vilket iof fortfarand är en modifierad Makotavla).
Jag har dålig koll på de flesta kvartsklockorna