• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Orienttråden

En likhet MakoUSA verkar ha med den vanliga Makon att döma av bilden ovan är i alla fall att bezelringen inte riktigt hamnar i linje med urtavlans markeringar... Min vanliga mako, som jag älskar i övrigt, make no mistake, är lika "sned" som den ovan... o_O
Är inte det för att det är 60 klick och en liten rörlighet i ringen? Har inte kollat på min ray men den för sig lite i sidled (ett litet glapp mellan spärren och ringen).
Bättre med 90 klick som på Poseidon. Där är det en feature att den inte är 100%. :D

Orient i Japan verkar ha nyhetstorka och drygar där med ut med en separat nyhet för ytterligare en OS Standard Titanium (istället för att presentera den med de andra)

WZ0041AF
image.jpg

Utöver detta har de även presenterat den nya M-Force STI (Subarus teknikutvecklings avdelning heter STI) och fortsätter sin tradition med Subaru/Orient co-branding. Jag älskar själv min icke STI subba men skulle nog aldrig köpa en av STI klockorna.

WV0211EL
image.jpg

Mera nytt från Orient.

Lite nya bjudningar i Orient Star Retro Future serien. En helt ny serie med LP/turntable som tema. Själv är jag inte så förtjust i Retro Future men dessa hör ändå til de bättre i min mening (bortsett från storleken).

Tekniska data:
Urverk: 40S61
Typ: Automatiskt
Gångreserv: cirka 40 timmar
Precision: +25/-15 s/d
Tjocklek: 12,4 mm
Diameter: 44 mm
Bandhorn till bandhorn: 49 mm
Avstånd mellan bandhorn: 22 mm
Pris: 65 000 - 70 000 yen
WZ0231DK
image.jpg

WZ0251DK
image.jpg
Ja smaken är som baken. Den var grym i mina ögon. Vill ha!

Tack @Mforce för de vänliga orden! Det är förresten till stor del din förtjänst att det blev en Orient som första automat. :)
En presentation av mig kommer senare i lämplig tråd.
Hmmm... frågan är väl om det var bra eller dålig!?
Man fastnar så lätt i träsket och så sitter man där med femton stycken och inser att man istället kunde köpt vad forumet anser vara en "riktig" klocka.
Ruskigt lätt att klicka på köp när det är i sammanhanget småsummor vi pratar om. ;)

Mailade SeriousWatches. Utmärkt service som vanligt.

In regard to the FTT11004B – there is a version with a steel bracelet, the FTT11002B, but unfortunately we don’t have it in stock, nor does our distributor or Orient Japan at the moment. I believe this model is at the end of the production, meaning that Orient isn’t producing new stock at the moment. Our distributor had a box full of FTT11002B and since we are looking to expand our Orient collection, we thought this awesome watch would make a nice addition!
It may be that there are dealers with the FTT11002B in stock, but I honestly don’t know for sure.

As for the lug size... Is 23mm. I know for sure since another customer who ordered one had me check it for him yesterday, since he wanted to put it on a nato strap. Odd lugs are generally a downside. You can usually fiddle a leather strap or nato in there, but it will never look as nice as straight 22mm/24mm.

I’m sorry but it does seem I only have bad news for you! No steel bracelet and odd lugs. Then again, I’d rather be honest. If you have any other questions, do please let me know and I will do my best!

In regard to the FTT11004B – there is a version with a steel bracelet, the FTT11002B, but unfortunately we don’t have it in stock, nor does our distributor or Orient Japan at the moment. I believe this model is at the end of the production, meaning that Orient isn’t producing new stock at the moment. Our distributor had a box full of FTT11002B and since we are looking to expand our Orient collection, we thought this awesome watch would make a nice addition!
It may be that there are dealers with the FTT11002B in stock, but I honestly don’t know for sure.

As for the lug size... Is 23mm. I know for sure since another customer who ordered one had me check it for him yesterday, since he wanted to put it on a nato strap. Odd lugs are generally a downside. You can usually fiddle a leather strap or nato in there, but it will never look as nice as straight 22mm/24mm.

I’m sorry but it does seem I only have bad news for you! No steel bracelet and odd lugs. Then again, I’d rather be honest. If you have any other questions, do please let me know and I will do my best!
Seriouswatches är riktigt bra att ha att göra med, även om de är lite dyrare än andra butiker.

Där ser man! Trist då det är en trevlig kronograf som jag funderat på ett antal ggr.

De här är väl inte allt för vanliga vad jag förstått?! Dessutom helt ny. Lite sugen blir man ju allt...

http://www.ebay.com/itm/381415389438?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

image.jpg
Fanns i ordinarie sortimentet fram till iaf 2009.
Den där är förmodligen en limiterad som släpptes 2014 i USA i samband med OrinetUSA´s 10-års jubileum.
Kör på! Jag kommer inte buda så vore ju kul om den hittade till KS! Än så länge så är den ju prisvärd iaf.

@Spindel och @Mforce kanske behöver tillskott till samlingarna?!
Vågar fan inte köpa gul-svart klocka! @Spindel vrålar gnagare och går bärsärk!
Se bakåt i tråden om ni inte tror mig. :eek::D

Men köp ni! ;)

Fanns i ordinarie sortimentet fram till iaf 2009.
Den där är förmodligen en limiterad som släpptes 2014 i USA i samband med OrinetUSA´s 10-års jubileum.

Vågar fan inte köpa gul-svart klocka! @Spindel vrålar gnagare och går bärsärk!
Se bakåt i tråden om ni inte tror mig. :eek::D

Men köp ni! ;)
Ahaaa... det var därför den blev så billig. Ingen vågade köpa:). En dryg 1000 lapp, senast jag såg någon på bukten gick den väl för närmare 2 lax. Synd att jag glömde bort auktionen. Har alltid gillat den gula Makon.

Tillbaka
Topp