Mycket.Vilket är fantastiskt eftersom urverk, armband, allmän finish är bättre på delfinen.
Särskilt armbandet . Synd att ändlänkarna inte är lika bra bara.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mycket.Vilket är fantastiskt eftersom urverk, armband, allmän finish är bättre på delfinen.
Måste det vara "tank" eller funkar tonau (tonnau, tounau?)?Hej alla Orienterare!
Är det någon som vet om Orient har en så kallad tankmodell utan det där förhatliga hålet på urtavlan?
Jodå det går bra! Jag har förstått att de är lite rundare än tanksen?Måste det vara "tank" eller funkar tonau (tonnau, tounau?)?
Orientuhren.de och Seriouswatches har bäst sortiment i europa.Jodå det går bra! Jag har förstått att de är lite rundare än tanksen?
Vilken hemsida är egentligen bäst och billigast att köpa orient på?
Jag röstar för denna då, tycker personligen den är djävligt snygg.Jodå det går bra! Jag har förstått att de är lite rundare än tanksen?
Vilken hemsida är egentligen bäst och billigast att köpa orient på?
Den där har riktigt grymma index!Jag röstar för denna då, tycker personligen den är djävligt snygg.
EDIT:// denna tycker jag också är fasligt snygg, men den var JDM och tillverkas inte längre så lite knepig att få tag på.
Ser nu att dagen står ju fel! Äh, det var en tuff kväll igår och jobbigt att ställa klockan imorse.Bestyr inför vintern med rätt klocka på handleden. Orient Ray Raven på orange lädernato.
Känns gött att höra! Tack ska du ha!Det ska inte komma in vatten i klockan då den packningen sitter under glaset och inte under vridringen så du kan simma lugnt med den.
Bra att jag kunde hjälpa till.Känns gött att höra! Tack ska du ha!
Vill du vara 100% säker (inte för att jag inte litar på @swedesoc) på att orient inte har nån underlig lösning kan du ju maila bilderna och problemet till seriouswatches. Garanterar att de kommer svara.Känns gött att höra! Tack ska du ha!
SmackFör mycket snack!
Hur menar du?Dum fråga kanske, men när jag ska sätta tillbaka stål länken på klockan hur gör jag med änd bitarna som behövs böjas in?
Hur menar du?
Har du böjt sönder ändlänkarna när du demonterade länken?
Jo, jag byte och använde nato ett tag men tänkte byta tillbaka till stål igen.
När jag tog bort stål bandet var jag tvungen att böja upp några delar, på bilden nedan där det står QPDEGH.
Inget är trasigt (hoppas jag), undrar bara hur det är jag ska göra för att sätta tillbaka dem rätt
Ajdå. Du borde bara ha använt verktyg för att lossa bandstiften med.
Hur som helst skulle jag rekommendera att du försöker böja tillbaka dom försiktigt innan du monterar tillbaka länken och sedan sätter ena sidan av stiftet i hålet och sedan använder ett bandstiftsverktyg för att komprimera stiftet så det går på plats. Har du ett verktyg?
Den här såg ju intressant ut. Är det ngn som vet var den finns att köpa?
Den här var snygg!!!
Välkommen till KS! Kul klocka att dra igång förfallet med. Du kommer trivas!Ny här, min Orient Defender med ett Hirsch Terra.