• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Nu har jag inte järnkoll ifall dessa dykit upp i tråden men jag tror inte det.
Lite nyheter!
Ny OrientStar Standard Date JDM (WZ0041AC – white, WZ0021AC – blue)
wz0041ac.jpg

wz0021ac.jpg

Finns i några andra färger också!
Rätt trevliga men jag tycker nog kolfibertavlan på den gamla svarta slår dem.


Den här är roligare.
En retrodoftande handjagad klocka i standardsortimentet (DD03003Y-white, DD03002B-black)
dd03003y.jpg

dd03002b.jpg

Finns med "guldboett också".

Källa plus mer klockor på: http://yeomanseiko.com/2015/12/07/new-orient-watches-i-saw-recently/#more-8610
DD03003Y var verkligen inte fel
 
Är grymt sugen på denna! Det blir en fin julklapp till mig själv! :)Någon som har den eller har provat? Kan inte bestämma vilken färg bara...

image.jpeg

image.jpeg
Jag har en vit på läder (originalbandet sög i vanligt ordning så det är bytt).
Klart finare än de övriga imho.
Ruskigt fin och klart steg upp från Bambino.
Går som en Orient ska. ;)
Tyvärr har kapitelringens fäste pajat så den snurrar. Quickfix för kunnig men jag har inte fått tummen ur r**ven och fixat det.
Sambon brukar använda den vilket väl får ses som ett gott betyg om utseendet.


Skulle jag köpt idag hade jag däremot köpt gmt'n (DJ05003W) med bättre urverk och allmänt lite nördroligare.
orient-constellation-gmt-power-reserve-sdj05003w-citytime86-1411-11-citytime86@1.jpg
 
Senast ändrad:
Hann jag först eller? :)

Mako USA.... Kul att prova en Orient. Första intrycket efter 10 minuter är i alla fall att jag är positivt överraskad. Känns rätt gedigen i förhållande till priset.

image.jpeg
Grattis till den första!
Vit är dessutom klart snyggast.
Hoppas ni kommer överens!
(Och skulle så inte vara fallet köper jag den gärna av dig ;) )

Skriv gärna ett par rader om den annorstädes då det ju är en ovanlig modell och känns lite som allmänintresse därav.
 
Snyggt! Jag tror du är först! ;)

Har en på ingång jag med men jag begriper inte hur det kan ta sån tid!

Kul att du är nöjd, det bådar gott :)

Köpte också beggad på bukten...med deras global shipping program. Tog ganska exakt 17 dagar, vilket får anses som ganska slött. Du borde ju fått din tidigare kan man tycka.

Grattis till den första!
Vit är dessutom klart snyggast.
Hoppas ni kommer överens!
(Och skulle så inte vara fallet köper jag den gärna av dig ;) )

Skriv gärna ett par rader om den annorstädes då det ju är en ovanlig modell och känns lite som allmänintresse därav.

Får kanske styra upp nån mini-recension om inte EmilW gör det först. Kanske släpper den framöver, vi får se.

Vad fick du ge för den?

Edit: $225? antar jag. Kom på att den bara säljs på ett ställe.

Nope. Försökte köpa direkt från Orient USA´s sida, men dom ville inte (eller fick inte) skicka utanför USA. Hittade en beggad på bukten som jag gac 200 US + Moms och frakt.
 
Samma fraktsätt för mig med. Problemet var säljaren, var himla svårt för honom att öht skicka klockan till eBay.:banghead: Men den lämnade GSP i tisdags så borde dyka upp snart!
 
Jag har en vit på läder (originalbandet sög i vanligt ordning så det är bytt).
Klart finare än de övriga imho.
Ruskigt fin och klart steg upp från Bambino.
Går som en Orient ska. ;)
Tyvärr har kapitelringens fäste pajat så den snurrar. Quickfix för kunnig men jag har inte fått tummen ur r**ven och fixat det.
Sambon brukar använda den vilket väl får ses som ett gott betyg om utseendet.


Skulle jag köpt idag hade jag däremot köpt gmt'n (DJ05003W) med bättre urverk och allmänt lite nördroligare.
orient-constellation-gmt-power-reserve-sdj05003w-citytime86-1411-11-citytime86@1.jpg
Jäklar! Kärlek vid första ögonkastet på den där! Kanske får bli första Orienten för mig. 3500 på Seriouswatches. Bra att handla ifrån? EU-baserat och AD låter ju lovande.
 
Jäklar! Kärlek vid första ögonkastet på den där! Kanske får bli första Orienten för mig. 3500 på Seriouswatches. Bra att handla ifrån? EU-baserat och AD låter ju lovande.
Kör!
Tror det är mest klocka för pengen i världen.
Med en annan logga hade den kostat 10k (minst) med hackande, handuppdraget in-house-GMT-verk och safir.

Seriouswatches är bäst! :)
 
Kör!
Tror det är mest klocka för pengen i världen.
Med en annan logga hade den kostat 10k (minst) med hackande, handuppdraget in-house-GMT-verk och safir.

Seriouswatches är bäst! :)
Awesome! Får bli första nya klockan 2016. Har velat ha en rolig Seiko av nåt slag, men inte lyckats hitta nån som känns 100%. Då får man gå till konkurrenterna. ;)
Ett marinblått perlon skulle nog se sjukt snyggt ut på den också... Here we go again...
 
Favorit i repris!

Hjälp!
Ping @Spindel (och övriga så klart ;) )
Har den här överhuvudtaget funnits?
Sett två olika till salu men aldrig annars.
s-l1600.jpg

Liknar King Diver 100 men är lite annorlunda överallt. Efterföljare?
Ruskigt sugen på trevligt mögel men säljaren är i Indien och därifrån kommer ju en del franken (och fake).
 
Jag har en vit på läder (originalbandet sög i vanligt ordning så det är bytt).
Klart finare än de övriga imho.
Ruskigt fin och klart steg upp från Bambino.
Går som en Orient ska. ;)
Tyvärr har kapitelringens fäste pajat så den snurrar. Quickfix för kunnig men jag har inte fått tummen ur r**ven och fixat det.
Sambon brukar använda den vilket väl får ses som ett gott betyg om utseendet.


Skulle jag köpt idag hade jag däremot köpt gmt'n (DJ05003W) med bättre urverk och allmänt lite nördroligare.
orient-constellation-gmt-power-reserve-sdj05003w-citytime86-1411-11-citytime86@1.jpg
Den är riktigt, riktigt fin. Synd att det inte har skydd för kronan då jag gillar det.
 
Någon här som vet vart man kan få tag på denna vackra klocka? Läst runt på webben och vad som sägs är att den kan ha utgått. Har sett att de går att få tag på en guldfärgad men de är den silvriga med blå urtavla som intresserar mig. :)
Orient Day Date (1).JPG
 
Har beställt denna till frugan. Pärlemortavla etc. Gillar den skarpt. Vi konstaterade i bilen på väg till jobbet i morse att det kan vara så att jag vill ha klockan mer än vad hon vill =P Har inte köpt den av Roachman.
 

Bilagor

  • nr1g004w_2_1.jpg
    nr1g004w_2_1.jpg
    86.2 KB · Visningar: 67
  • CNR1G004W.jpg
    CNR1G004W.jpg
    52.6 KB · Visningar: 77
  • CNR1G003T-2.jpg
    CNR1G003T-2.jpg
    33.2 KB · Visningar: 70
Någon här som vet vart man kan få tag på denna vackra klocka? Läst runt på webben och vad som sägs är att den kan ha utgått. Har sett att de går att få tag på en guldfärgad men de är den silvriga med blå urtavla som intresserar mig. :)
Orient Day Date (1).JPG
Tyvärr har dom inte safirglas och är "täta" till 50m. Dom har en värre modell med safirglas och 100m men tyvärr har dom safirindex. Läste någonstans att det verkar vara vanligt att daghjulet låser sig på dom =(

http://www.watches88.com/cat_orient_automatic.cfm
 
Senast ändrad:
Favorit i repris!

Hjälp!
Ping @Spindel (och övriga så klart ;) )
Har den här överhuvudtaget funnits?
Sett två olika till salu men aldrig annars.
s-l1600.jpg

Liknar King Diver 100 men är lite annorlunda överallt. Efterföljare?
Ruskigt sugen på trevligt mögel men säljaren är i Indien och därifrån kommer ju en del franken (och fake).
Jag vet att den funnits och att den inte är jättevanlig. Vet inget mer om modellen så jag kan inte avgöra om de du hittat är reko.

Den är säkerligen vanligare än KD1000, men saknar KD1000:s kultstatus och har därmed förblivit relativt okänd. Dock bra mycket ovanligare än "standard" KD.
 
Jag vet att den funnits och att den inte är jättevanlig. Vet inget mer om modellen så jag kan inte avgöra om de du hittat är reko.

Den är säkerligen vanligare än KD1000, men saknar KD1000:s kultstatus och har därmed förblivit relativt okänd. Dock bra mycket ovanligare än "standard" KD.
Tack!
Runt 1975 enligt urverket vilket ser rätt ut på utformningen av boetten.
Värt en chansning med tanke på att de från indien i det skicket inte brukar sticka iväg.
Det som talar för äkta är väl också skicket. De brukar ju vara duktiga på att ordna "mint" på sina fakes/frankens.
 
Jag kan köpa en Sun & Moon rose gold här i Thailand för ca 3700kr. Det borde väl vara ett vettigt pris. Den verkar dessutom vara slutsåld på dom flesta internetföretagen.
 
Tillbaka
Topp