Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
DD03003Y var verkligen inte felNu har jag inte järnkoll ifall dessa dykit upp i tråden men jag tror inte det.
Lite nyheter!
Ny OrientStar Standard Date JDM (WZ0041AC – white, WZ0021AC – blue)
![]()
![]()
Finns i några andra färger också!
Rätt trevliga men jag tycker nog kolfibertavlan på den gamla svarta slår dem.
Den här är roligare.
En retrodoftande handjagad klocka i standardsortimentet (DD03003Y-white, DD03002B-black)
![]()
![]()
Finns med "guldboett också".
Källa plus mer klockor på: http://yeomanseiko.com/2015/12/07/new-orient-watches-i-saw-recently/#more-8610
Gillar oftast svart men här tycker jag att den nedersta vita eller den "gräddfärgade" på näst nedersta raden var finast..Är grymt sugen på denna! Det blir en fin julklapp till mig själv!Någon som har den eller har provat? Kan inte bestämma vilken färg bara...
![]()
![]()
Jag har en vit på läder (originalbandet sög i vanligt ordning så det är bytt).Är grymt sugen på denna! Det blir en fin julklapp till mig själv!Någon som har den eller har provat? Kan inte bestämma vilken färg bara...
![]()
![]()
Snyggt! Jag tror du är först!Hann jag först eller?
Mako USA.... Kul att prova en Orient. Första intrycket efter 10 minuter är i alla fall att jag är positivt överraskad. Känns rätt gedigen i förhållande till priset.
![]()
Grattis till den första!Hann jag först eller?
Mako USA.... Kul att prova en Orient. Första intrycket efter 10 minuter är i alla fall att jag är positivt överraskad. Känns rätt gedigen i förhållande till priset.
![]()
Bra där!Hann jag först eller?
![]()
Vad fick du ge för den?Hann jag först eller?
![]()
Snyggt! Jag tror du är först!
Har en på ingång jag med men jag begriper inte hur det kan ta sån tid!
Kul att du är nöjd, det bådar gott![]()
Grattis till den första!
Vit är dessutom klart snyggast.
Hoppas ni kommer överens!
(Och skulle så inte vara fallet köper jag den gärna av dig)
Skriv gärna ett par rader om den annorstädes då det ju är en ovanlig modell och känns lite som allmänintresse därav.
Vad fick du ge för den?
Edit: $225? antar jag. Kom på att den bara säljs på ett ställe.
Jäklar! Kärlek vid första ögonkastet på den där! Kanske får bli första Orienten för mig. 3500 på Seriouswatches. Bra att handla ifrån? EU-baserat och AD låter ju lovande.Jag har en vit på läder (originalbandet sög i vanligt ordning så det är bytt).
Klart finare än de övriga imho.
Ruskigt fin och klart steg upp från Bambino.
Går som en Orient ska.
Tyvärr har kapitelringens fäste pajat så den snurrar. Quickfix för kunnig men jag har inte fått tummen ur r**ven och fixat det.
Sambon brukar använda den vilket väl får ses som ett gott betyg om utseendet.
Skulle jag köpt idag hade jag däremot köpt gmt'n (DJ05003W) med bättre urverk och allmänt lite nördroligare.
![]()
Kör!Jäklar! Kärlek vid första ögonkastet på den där! Kanske får bli första Orienten för mig. 3500 på Seriouswatches. Bra att handla ifrån? EU-baserat och AD låter ju lovande.
Awesome! Får bli första nya klockan 2016. Har velat ha en rolig Seiko av nåt slag, men inte lyckats hitta nån som känns 100%. Då får man gå till konkurrenterna.Kör!
Tror det är mest klocka för pengen i världen.
Med en annan logga hade den kostat 10k (minst) med hackande, handuppdraget in-house-GMT-verk och safir.
Seriouswatches är bäst!![]()
Är grymt sugen på denna! Det blir en fin julklapp till mig själv!Någon som har den eller har provat? Kan inte bestämma vilken färg bara...
![]()
![]()
Den är riktigt, riktigt fin. Synd att det inte har skydd för kronan då jag gillar det.Jag har en vit på läder (originalbandet sög i vanligt ordning så det är bytt).
Klart finare än de övriga imho.
Ruskigt fin och klart steg upp från Bambino.
Går som en Orient ska.
Tyvärr har kapitelringens fäste pajat så den snurrar. Quickfix för kunnig men jag har inte fått tummen ur r**ven och fixat det.
Sambon brukar använda den vilket väl får ses som ett gott betyg om utseendet.
Skulle jag köpt idag hade jag däremot köpt gmt'n (DJ05003W) med bättre urverk och allmänt lite nördroligare.
![]()
Tyvärr har dom inte safirglas och är "täta" till 50m. Dom har en värre modell med safirglas och 100m men tyvärr har dom safirindex. Läste någonstans att det verkar vara vanligt att daghjulet låser sig på dom =(Någon här som vet vart man kan få tag på denna vackra klocka? Läst runt på webben och vad som sägs är att den kan ha utgått. Har sett att de går att få tag på en guldfärgad men de är den silvriga med blå urtavla som intresserar mig.![]()
![]()
Någon här som vet vart man kan få tag på denna vackra klocka? Läst runt på webben och vad som sägs är att den kan ha utgått. Har sett att de går att få tag på en guldfärgad men de är den silvriga med blå urtavla som intresserar mig.![]()
![]()
Jag vet att den funnits och att den inte är jättevanlig. Vet inget mer om modellen så jag kan inte avgöra om de du hittat är reko.Favorit i repris!
Hjälp!
Ping @Spindel (och övriga så klart)
Har den här överhuvudtaget funnits?
Sett två olika till salu men aldrig annars.
![]()
Liknar King Diver 100 men är lite annorlunda överallt. Efterföljare?
Ruskigt sugen på trevligt mögel men säljaren är i Indien och därifrån kommer ju en del franken (och fake).
Tack!Jag vet att den funnits och att den inte är jättevanlig. Vet inget mer om modellen så jag kan inte avgöra om de du hittat är reko.
Den är säkerligen vanligare än KD1000, men saknar KD1000:s kultstatus och har därmed förblivit relativt okänd. Dock bra mycket ovanligare än "standard" KD.
Tyvärr har dom inte safirglas och är "täta" till 50m. Dom har en värre modell med safirglas och 100m men tyvärr har dom safirindex. Läste någonstans att det verkar vara vanligt att daghjulet låser sig på dom =(
http://www.watches88.com/cat_orient_automatic.cfm
Jag har inte handlat av dom. Dock sugen på den guldstålen. Ser grym ut på YouTubeTack så mycket för tipset! Hur är watches88 när de kommer till leverans? Någon som köpt Orint klockor utav dom förut?
Inte heller handlat av dom.Men en hel del intressanta ur fans det . Så hoppas någon vet hur dom ärJag har inte handlat av dom. Dock sugen på den guldstålen. Ser grym ut på YouTube![]()