• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Hjälp!!!!
s-l1600.jpg

Kosher?
Inte sett en CA med den boetten förr.

Ping @Spindel

Bilagor

• chrono_ace.jpg
    chrono_ace.jpg
    154.6 KB · Visningar: 26
  • chrono_ace.jpg
    chrono_ace.jpg
    154.6 KB · Visningar: 30
Jag skulle säga att den har funnits på riktigt. Kan inte uttala mig om just detta ex.
Det är klart du inte kan om just den här. :)
Verkar kosher och borde vara en sen CA från 1969-70 nån gång men jag hade inte sett boetten förr och tänkte det var bättre att se om ngn annan har det.
Rätt billig så jag funderar på att övertyga om att skicka hit den.
Tack!

Psst... @Mforce (eller någon annan)

http://www.ebay.com/ulk/itm/301604858849

Tycker dock personligen den inte är värd den pengen. Men vill man verkligen ha den kan man säkert övertyga säljaren att sälja till Sverige.
Finns några billigare också ute runt 6k.
De sista nya såldes för typ 4k för ett år sen av AZfinetime och där ligger nog mitt max för vad jag kan tänka mig betala.
Håller därför med om att den inte är värd pengen. :)

Hej. Är purfärsk här på forumet men kan läsa om och titta på klockor i timmar. Roligt att det finns fler som uppskattar Orient. Lägger några bilder på min slitvarg som varit med varje dag i några år nu. Köpte den ny för 4-5 år sedan. Har en grym stållänk som fått fin patina som klockan kom med men för tillfället får den sitta på en 24 mm Hirsch Liberty. Stållänken "stjäl" ganska mycket uppmärksamhet från klockan, tycker läder lyfter fram den mycket bättre. Lägger två bilder på frugans Orient också! Ärliga åsikter om klockornas utseende mottages gärna!

Bilagor

• DSC_4909.jpg
    DSC_4909.jpg
    133.4 KB · Visningar: 104
  • DSC_4910.jpg
    DSC_4910.jpg
    158.8 KB · Visningar: 99
  • DSC_4921.jpg
    DSC_4921.jpg
    272.2 KB · Visningar: 96
  • DSC_4922.jpg
    DSC_4922.jpg
    272.1 KB · Visningar: 96
  • DSC_4923.jpg
    DSC_4923.jpg
    161.1 KB · Visningar: 104
  • DSC_4925.JPG
    DSC_4925.JPG
    248.8 KB · Visningar: 95
  • IMG_0118.JPG
    IMG_0118.JPG
    114 KB · Visningar: 113
  • IMG_0124.JPG
    IMG_0124.JPG
    62.5 KB · Visningar: 109
  • img_9575.jpg
    img_9575.jpg
    78.5 KB · Visningar: 128
Hej. Är purfärsk här på forumet men kan läsa om och titta på klockor i timmar. Roligt att det finns fler som uppskattar Orient. Lägger några bilder på min slitvarg som varit med varje dag i några år nu. Köpte den ny för 4-5 år sedan. Har en grym stållänk som fått fin patina som klockan kom med men för tillfället får den sitta på en 24 mm Hirsch Liberty. Stållänken "stjäl" ganska mycket uppmärksamhet från klockan, tycker läder lyfter fram den mycket bättre. Lägger två bilder på frugans Orient också! Ärliga åsikter om klockornas utseende mottages gärna!
Välkommen!! Super fina klockor

Bra första inlägg!
Välkommen!

Den här är intressant!
Hittar ingen info alls men den ligger på Ebay just nu från Mexiko.
Delar definitivt boett m.m med King Diver men det finns inga bilder på verket.
Swiss Ebauches betyder inte ett smack (alltså låtsas-Schweizare för att dra upp priset).
Orient tillverkat för handlare? Sånt har ju hänt för inte alls längesen (exempelvis en World Timer för japanska DAX)
s-l1600.jpg

http://www.ebay.com/itm/VINTAGE-GRA...c10a0db&pid=100009&rk=1&rkt=1&sd=262163864838

Bilagor

• s-l1600.jpg
    s-l1600.jpg
    216.9 KB · Visningar: 23
  • s-l1600.jpg
    s-l1600.jpg
    216.9 KB · Visningar: 21
Till er Orient-fantaster:
Det ligger en svart Orient (Ray tror jag det var) ute på Blocket nu. Lite trasigt glas och repig bezel men annars i bra skick. Tickar på och byter datum korrekt enligt annonsen. Ligger ute för 500 men skambud var välkomna.

Bara som tips till er om ni känner för att byta glaset (om man nu måste det..)

Edit: Fast det kanske är en snor-billig klocka redan från början så att det inte är någon idé att hålla på med glasbyte...? Jag har ingen aning när jag tänker efter... :confused:

Senast ändrad:
Det ligger en svart Orient (Ray tror jag det var) ute på Blocket nu. Lite trasigt glas och repig bezel men annars i bra skick. Tickar på och byter datum korrekt enligt annonsen. Ligger ute för 500 men skambud var välkomna.

Edit: Fast det kanske är en snor-billig klocka redan från början så att det inte är någon idé att hålla på med glasbyte...? Jag har ingen aning när jag tänker efter... :confused:
Beror väl lite på.
Byta till ett safir och nån kul bezel så är det väl värt det ur ett bygga-kul-klocka-perspektiv.
Ur ett ekonomiskt - definitivt inte. :)

Jag fick precis hem en svart Ray raven som sonen lade beslag på omgående. Lade därför ett skambud på den svarta i blocketannonsen.
Bild på sonens bägge Rays som fått domat glas av @Minuteman.

WP_20151208_20_47_35_Pro.jpg

Nu har jag inte järnkoll ifall dessa dykit upp i tråden men jag tror inte det.
Lite nyheter!
Ny OrientStar Standard Date JDM (WZ0041AC – white, WZ0021AC – blue)
wz0041ac.jpg

wz0021ac.jpg

Finns i några andra färger också!
Rätt trevliga men jag tycker nog kolfibertavlan på den gamla svarta slår dem.

Den här är roligare.
En retrodoftande handjagad klocka i standardsortimentet (DD03003Y-white, DD03002B-black)
dd03003y.jpg

dd03002b.jpg

Finns med "guldboett också".

Källa plus mer klockor på: http://yeomanseiko.com/2015/12/07/new-orient-watches-i-saw-recently/#more-8610

Tillbaka
Topp