• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Spindel

KS vulkanolog på Island
IMG_20160122_075110.jpg
Dagens i-landsproblem. Vilken ska jag välja ikväll?
Solmånen röstar jag på
 

Syven

Panerai
2-Faktor
Riktigt fin och klart snäppet bättre än nuvarande classic.
Har en känsla av att du inte kommer ha svårt att bli av med den när du vill sälja (läs: hör av dig när/om det är dags. Om nu inte @Daniel Cruz Vera som jag ändå tycker har förtur vill ha den.)
Grattis!

Vilket urverk var det förresten?
Jag hade ju lite svårt att tyda som du vet och är nyfiken på vilka med hac och handuppdragning som har dagknappen.
14534804916171198688831.jpg

Är den här bilden till hjälp? Vet inte vilka siffror som anger verket...
 

Syven

Panerai
2-Faktor
Stämmer. En snabb sökning på det verket och man finner den. :)
Ska finnas nåt skydd för att inte trycka pushern som datumändrar av misstag. Skruv? Eller annan lösning?

Den är grym hur som.

Tror bara man måste använda typ en penna för att trycka in knappen...
Hursomhelst verkar urverket hålla tiden väl. Plus 2,4 sekunder under första dygnet!
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Mycket trevlig!
Något med kuddcase kan mycket väl bli min nästa.
Vet du ref?
Referensen på brorsan med blå visare är
WZ0171ER.
images

Just den @Jockinho hade vet jag inte. Borde vara 61 eller 71 som sista siffror men Orient gillat ju som bekant att ha samma nummer med olika bokstäver för olika klockor så jag lovar inget.

Gillar du kudde kan du kika på OS SOMES. Mer kudde blir det inte. Tyvärr tavelhål i nya versionen men den gamla bör inte vara omöjligt att finna. Grymma band från sadeltillverkaren som gett klockan namnet också.
images
i
Edit// bild
 

Syven

Panerai
2-Faktor
Referensen på brorsan med blå visare är
WZ0171ER.
images

Just den @Jockinho hade vet jag inte. Borde vara 61 eller 71 som sista siffror men Orient gillat ju som bekant att ha samma nummer med olika bokstäver för olika klockor så jag lovar inget.

Gillar du kudde kan du kika på OS SOMES. Mer kudde blir det inte. Tyvärr tavelhål i nya versionen men den gamla bör inte vara omöjligt att finna. Grymma band från sadeltillverkaren som gett klockan namnet också.
images
i
Edit// bild
Tack för infon. Tyckte att de blå visarna var riktigt fina!
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Dottern pillade loss glaset på min OS Dynamic (djävla japankvalle ;) ).

Vågar man limma dit det själv? Jag tror nämligen det var limmat men 50+ år har nog gjort sitt på limmets hållfasthet.


Eller ska jag pallra mig till en urmakare?

Klockan i fråga (då glaset fortfarande satt på)
image.jpeg
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Dottern pillade loss glaset på min OS Dynamic (djävla japankvalle ;) ).

Vågar man limma dit det själv? Jag tror nämligen det var limmat men 50+ år har nog gjort sitt på limmets hållfasthet.


Eller ska jag pallra mig till en urmakare?

Klockan i fråga (då glaset fortfarande satt på)
image.jpeg
Skräp! :p
Nä, men skämt åsido så beror väl det på hur bra du är med en limpistol.
Känns rätt dumt att få lim på tavlan. Risken finns ju att färgen följer med när du försöker få bort det.
Jag skulle lämnat in den då jag utgår från att de tar ansvar för sitt jobb.
Riktigt trist och anledningen till att jag blir rabiat om lilleman kommer i närheten av mina klockor (han har inte sabbat någon men väl två telefoner).
Tur iaf att glaset är helt.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Skräp! :p
Nä, men skämt åsido så beror väl det på hur bra du är med en limpistol.
Känns rätt dumt att få lim på tavlan. Risken finns ju att färgen följer med när du försöker få bort det.
Jag skulle lämnat in den då jag utgår från att de tar ansvar för sitt jobb.
Riktigt trist och anledningen till att jag blir rabiat om lilleman kommer i närheten av mina klockor (han har inte sabbat någon men väl två telefoner).
Tur iaf att glaset är helt.
Jag tror urtavlan och visare klarade sig iaf. Ids inte att kolla just nu, är så sjuk som bara en man kan vara med 39 graders feber :p
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Det här är inte värdigt!
Dags att bryta Seiko-förbannelsen.
Tycker nånstans någon här borde ha kunnat skickat ett arg PM så att man vaknade ur dvalan. :mad: :p
Blev en gammal kompis idag.
poseid[1].jpg

Den som påstår att stora dykare på gummi inte funkar till skjorta har generalfel.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
@Mforce @Spindel

Måste köpa denna nu. (Sun & Moon ET0T002S)

Verkar vara slut på Seriouswatches:

"* This product is not available in the requested quantity. 1 of the items will be backordered."

får jag när jag beställer. Hur länge får jag vänta tror ni? Antar detta innebär att jag kan beställa den men dom måste beställa den först.

Var hittar jag den annars? Hittade den inte på CW och jag vill beställa IKVÄLL! :D


Är deta att lita på? http://www.ebay.com/itm/Orient-Sun-...hash=item35f9edee17:m:msP8thTfiezOVniqE29mfVg
sunmoon.jpg


Edit: Äh jag kör. På ebaylänken. Billigare och 29000 köp och 97% bra reviews.

Edit 2: Beställt :D
 
Senast ändrad:

Mforce

Vacheron
2-Faktor
@Mforce @Spindel

Måste köpa denna nu. (Sun & Moon ET0T002S)

Verkar vara slut på Seriouswatches:

"* This product is not available in the requested quantity. 1 of the items will be backordered."

får jag när jag beställer. Hur länge får jag vänta tror ni? Antar detta innebär att jag kan beställa den men dom måste beställa den först.

Var hittar jag den annars? Hittade den inte på CW och jag vill beställa IKVÄLL! :D


Är deta att lita på? http://www.ebay.com/itm/Orient-Sun-...hash=item35f9edee17:m:msP8thTfiezOVniqE29mfVg
sunmoon.jpg


Edit: Äh jag kör. På ebaylänken. Billigare och 29000 köp och 97% bra reviews.

Edit 2: Beställt :D
Ska väl inte vara några problem. 99.7 är rätt bra stats med tanke på antalet affärer (typ 90 missnöjda av 29000). Alla kommer ju inte vara nöjda hela tiden.
Var själv på väg köpa M-force därifrån men ångrade mig.
Bara väntan återstår. ;)
 

Klave

Omega
Ser alla dessa fina Orient klockor men hittar dock inte mycket när jag letar efter att köpa en. Är väldigt intresserad utav Orient Mako, Ray verkar dock som att dessa klockor är slutsåld på nästan alla sidor? Någon som har en seriös sida där man kan hitta dessa?
Tacksam för svar. :)
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Ska väl inte vara några problem. 99.7 är rätt bra stats med tanke på antalet affärer (typ 90 missnöjda av 29000). Alla kommer ju inte vara nöjda hela tiden.
Var själv på väg köpa M-force därifrån men ångrade mig.
Bara väntan återstår. ;)
Japp. Beräknad leverans 2-28 februari... Suck!

Men den som väntar på något gott :)
 
Topp