• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Några roliga dykurs nyheter ifrån orient på sistonde eller kommande?:)
Jag har en oanvänd liggandes hemma i sin låda.
Gamla modellen. Riktigt jävla snygg klocka.
Varför den inte är använd är en lång historia.

images1EV4XH0A.jpg
 

matalm

Cartier
Härligt! Skulle just fråga om inte nån här har skaffat den eller den svarta! Grattis! Och återkom gärna med recensioner och bildporr!
 

midikem

Cartier
Härligt! Skulle just fråga om inte nån här har skaffat den eller den svarta! Grattis! Och återkom gärna med recensioner och bildporr!
Har velat ha den här klockan än längre tid. Nu tyckte jag det var dags. Den känns helt fantastisk så här efter några timmar. Allt jag saknade på min FFD0F001W finns på denna. Finnishen är helt sjukt bra för vad man betalar.
20170419_203016.jpg

20170419_195404.jpg

20170419_194344.jpg
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Lite nytt ögongodis jag hittade i katalogen de skickade med.
Ser ut som om solar har blivit orients nya grej.
20170419_202140.jpg
dsc03013.jpg

20170419_201842.jpg
B0965879-9103-4AAD-9DA1-BF89D659431D.jpg
Åhhhh... Radioquartz. Grymt (om det finns sändare i europa).
Synd att index var skitfula bara. :)

Chronographerna har sålts ett tag, med reservation för nya tavelkonfigurationer, och är riktigt bra.
Vill vi se ett haq eller gps-verk i så är vi hemma.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Varför gör de så? Ökar priset när det knappt finns några kvar? Är det så många som köper dem då. Känns märkligt i detta fallet när mako 2 finns.
Förmodligen för att det finns en marknad för den med två kronor och att blå är mest populär.
Tror däremot inte de blir sålda till det priset snarast.
Samma med cal.469 40th anniversary som de säljer ca 100 Euro dyrare än när det begav sig och haft i lager skitlänge.
De kan helt enkelt vänta ut 'rätt' kund då de ändå lever på volym och dessa modeller påverkar inte den.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Varför gör de så? Ökar priset när det knappt finns några kvar? Är det så många som köper dem då. Känns märkligt i detta fallet när mako 2 finns.
Förmodligen för att det finns en marknad för den med två kronor och att blå är mest populär.
Tror däremot inte de blir sålda till det priset snarast.
Samma med cal.469 40th anniversary som de säljer ca 100 Euro dyrare än när det begav sig och haft i lager skitlänge.
De kan helt enkelt vänta ut 'rätt' kund då de ändå lever på volym och dessa modeller påverkar inte den.

+ att två kronor är bättre än en :p
 
Topp