• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella #OWGFAIL tråden [Tillbaka i Mars 2022]

Vad tyckte ni var det bästa respektive det värsta med att vara OWG i en månad?
Bäst: Definitivt Tråden och stämningen!
Värst: Bära samma klocka en hel månad?!
5E17520A-0726-41BD-824B-44BF82AE6D58.gif

Bästa: Tråden har utan tvekan varit det bästa under mars. En riktigt härlig stämning rakt igenom! Jag fick lite nytändning av tråden då jag känt innan att det börjat bli lite tråkigt och monotont.

Sämsta: Kan faktiskt inte komma på något även om det självklart är lite tråkigt att inte kunna byta klocka vissa dagar. Det gick dock oväntat lätt i år.

Jag tycker att man lär sig nåt om sig själv genom att utmana sig till att göra nåt man inte brukar. I det här fallet så plågade jag mig själv med klockvalet vilket till slut gjorde att jag nästan var likgiltig inför vad som satt på armen. Sen var man som en unge i en godisbutik den första april, ha ha! Jag uppskattar nog mina klockor mer nu än innan. 😂

Jag tycker att man lär sig nåt om sig själv genom att utmana sig till att göra nåt man inte brukar. I det här fallet så plågade jag mig själv med klockvalet vilket till slut gjorde att jag nästan var likgiltig inför vad som satt på armen. Sen var man som en unge i en godisbutik den första april, ha ha! Jag uppskattar nog mina klockor mer nu än innan. 😂
Kan bara hålla med!

Jag har nog insett att mitt klockintresse är inne i en ny fas nu efter owgm. Från att tycka att det var jävligt nice att ta på sig sina fina klockor i guld eller av ”rätt” märke till att vara rätt likgiltig inför de värdena och mer utmana mig själv genom att bryta mot mina egna regler för mitt klockanvändande.

Bästa var definitivt stämningen i tråden. KS är ju sällan kul på det sättet 😍 Samt hur mycket vi samlade in till MSD! :heart:
Tycker även det var kul att bära en och samma klocka en längre tid och uppskatta den på ett annat sätt, vilket har fått till följd att jag "bara" haft tre klockor på mig efter OWG. Det hade minst varit 6-7 st annars.

Sämsta, att det krävdes OWG-tråden för att få till ett lite uppsving gällande humor i Klocksnackandet. Men det kan också vara det bästa om vi vårdar det på rätt sätt ;)

Ja insamlingen på drygt 120.000 helt klart. Men även såklart den ruggigt goa stämningen. Detta verkar generellt vara ett väldigt trevligt forum men ibland blir det lite väl stelt och seriöst och det svamliga och roliga får lite plats. Jag som ny på forumet har känt att tråden har varit toppen för att komma in i gemenskapen på ett fantastiskt sätt. :) Så därför äre ju toppen att efterfesten fortsätter! :D

Det sämsta har varit Musse, Musse och Musse! :mad:

I mitt kompani verkar det inte bli någon baskermarsch.
Tror det är pga att vi har så himla många olika befattningar som dessutom är olika långa osv. Alla är liksom inte skyttesoldater där vissa får ett vapensystem och andra ett annat. Utan det är stor fokus på den lite mer avancerade befattningsutbildningen. Många här har flera befattningar dessutom som tar upp mycket tid.

Så tyvärr blir det inget sådant för oss. Men vi är ute riktigt mycket i fält, typ varannan vecka - så det blir mycket skog iallafall ;)
Vart ligger du?

Bästa: Säger väl som alla andra: stämningen i tråden. Aldrig följt en tråd så mycket som den, riktigt tråkigt att det är slut nu och att tråden är låst. Tror inte det finns någon annan tråd på KS med så bra stämning. Sen en special shout out till MSD insamlingen också!
Sämsta: Att bara bära en klocka. Trodde faktiskt att det skulle vara enklare än vad det var men blev riktigt less efter nån vecka.

Ja stämningen i tråden var helt magisk så det är något jag kommer sakna riktigt mycket. Att vi även lyckades samla in 120k till MSD känns även lite smått overkligt, målet var väl 30k om jag inte minns fel? Hoppas på att detta året går snabbt, ser fram emot nästa års OWGM! 🤩

Edit: Varför låstes originaltråden förresten?

Tillbaka
Topp