Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag försökte gilla dom men det fallerade redan på första sidan.Morgenwerk ? Ngn som har ? 100 års batteritid (med laddningar dock) , Spy under 1 sekund (med synk..), hyfsat snygga oxå…bilder snodda från hemsida
Jo , läste det, lite ”fusk”, och skulle man handla en, service etc, cool men lite för nichad…Jag försökte gilla dom men det fallerade redan på första sidan.
"We wanted to build the most accurate wristwatch in the world. Independent of computers, the Internet,
radio towers and daily recharging."
...och sen visade det sig att dom måste förlita sig på gps-satelliter. Snacka om självmål.
Nåja, med storlekar från 44-48mm så har jag ändå ingen chans att bära en sån med mina taniga handleder.
Sorry spam, svårt att få på bild, men tavlan , herrejösses vad nice
Yessir…Är det ecodrive på den där?
Nej, nyskick, här på KS, uttagen i höstas, i Japan, typ 30 frånJapan, inkl frakt o moms, annonserad här för drygt 17…Köpt via nån japansk sida?
ny?
pris?
Nej, nyskick, här på KS, uttagen i höstas, i Japan, typ 30 frånJapan, inkl frakt o moms, annonserad här för drygt 17…
En riktig raritetTT Seiko Skj004 på tropik gummi 5M43 Quartz Kinetic från 97
Kul trippel!Mkt pics nu, men är inne i lite smekmånad avseende kvarts o nya dinkor….trevlig kväll tråden…
Har länk i toppskick också, SKJ var klockan som slog klorna i mig och resten är saga. Har haft nästan samtliga modeller inklusive båda titan modellerna.En riktig raritet
Jag har också haft en sån när det begav sig. Visst är länken en 2-tons jubilee? Nu vet jag inte om vi räknar Kinetic som kvarts eller föregångare till Springdrive, men dom var verkligen heta tidigt ´90 talHar länk i toppskick också, SKJ var klockan som slog klorna i mig och resten är saga. Har haft nästan samtliga modeller inklusive båda titan modellerna.
Tack för inspirationen - nu åkte min SKJ på. Köptes som en studenpresent till mig själv 96. Låg i lådan i många år, men fick sen en ny kondensator och för ett par år sedan en hyfsat dyr täthetsservice. Tyvärr valde jag bort länken när jag köpte klockan och fick den på ett dåligt tillskuret gummi. Upptäckt att president-länken från @tidochting.se dock passar utmärkt. Men här på vaniljdoftande gummi.TT Seiko Skj004 på tropik gummi 5M43 Quartz Kinetic från 97
Mumma tavla på denTT Seiko Skj004 på tropik gummi 5M43 Quartz Kinetic från 97
Jo den är helt fantastisk, Seiko i sitt esseMumma tavla på den
Grymt snyggt, är det en blå eller svart gammal man ser krasstTack för inspirationen - nu åkte min SKJ på. Köptes som en studenpresent till mig själv 96. Låg i lådan i många år, men fick sen en ny kondensator och för ett par år sedan en hyfsat dyr täthetsservice. Tyvärr valde jag bort länken när jag köpte klockan och fick den på ett dåligt tillskuret gummi. Upptäckt att president-länken från @tidochting.se dock passar utmärkt. Men här på vaniljdoftande gummi.
Och skicka gärna bilder med länken monterad, det är annars jäkligt svårt då ina andra Seiko länkar passar.Grymt snyggt, är det en blå eller svart gammal man ser krasst
Den där är nästan för bra. Galet fin!Dagens quartzare
Tack! Den är svart, och i väldigt fint skick eftersom den mest legat undanlagd. Länken är från tidochting med vikta ändlänkar som är helt omodifierade. Det borde innebära att skx-länkar fungerar. @tidochting.se kanske vet mer?Och skicka gärna bilder med länken monterad, det är annars jäkligt svårt då ina andra Seiko länkar passar.
Den där är nästan för bra. Galet fin!
Fin 001 här kommer några av mina jag korkat nog flippatTack! Den är svart, och i väldigt fint skick eftersom den mest legat undanlagd. Länken är från tidochting med vikta ändlänkar som är helt omodifierade. Det borde innebära att skx-länkar fungerar. @tidochting.se kanske vet mer?