• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Soldrivet urverk som gillar morgonsolen lika mycket som jag 😎
FF05F286-3F0B-4661-A133-BB07890AF9A5.jpeg

Tank Must är ju en riktig klassiker, men hur vill du motiverar ditt fastställande?
Tank Solo! ;) Jag tycker mig se att Tank och även Santos kan få de mest inbitna ”automat headsen” att överväga kvarts och våga testa, och det är ju kul.

Sen är de också bara så skönt att slippa ställa en sån typ av klocka varje gång den ska användas som ändå varvas med sportigare klockor. Jag använder den till allt mellan hoodie och kostym och den passar det mesta men 3atm är såklart liiite begränsande om vi ska dra nått minus med den också. :)

Tank Solo! ;) Jag tycker mig se att Tank och även Santos kan få de mest inbitna ”automat headsen” att överväga kvarts och våga testa, och det är ju kul.

Sen är de också bara så skönt att slippa ställa en sån typ av klocka varje gång den ska användas som ändå varvas med sportigare klockor. Jag använder den till allt mellan hoodie och kostym och den passar det mesta men 3atm är såklart liiite begränsande om vi ska dra nått minus med den också. :)
Jag har tydligen dålig koll på Cartiers modeller :bag:... vad skiljer Solo ifrån Must? Den senaste med soldrivet urverk är snygg tycker jag.
Här en bild på Must ifrån deras hemsida.
1640156373950.png

Solon var en tidigare modell som ersattes av Must häromåret. Den stora skillnaden utseendemässigt är att solon är lite kantigare med en slät ovansida medan musten är lite rundare.

Deras soldrivna verk kom ju samtidigt som musten och det visar ju att Cartier tror på att kvarts har en plats i ”lyx segmentet” även i framtiden. Efter att många tillverkare fegat ur och satt likhetstecken mellan mekaniskt och premium…

Varför inte posta en riktigt trevlig nyhet även här? Citizen Eco drive ONE i ny modell (3 utföranden) som släpps i början på januari.
Duratect Gold och Tosa Washi tavla på denna och Duratect Platina på boetten på de andra. Samtliga med urverket 8845 (1mm högt) och i den trevliga storleken 36,6 x4,47mm

1640208022759.png

Varför inte posta en riktigt trevlig nyhet även här? Citizen Eco drive ONE i ny modell (3 utföranden) som släpps i början på januari.
Duratect Gold och Tosa Washi tavla på denna och Duratect Platina på boetten på de andra. Samtliga med urverket 8845 (1mm högt) och i den trevliga storleken 36,6 x4,47mm

1640208022759.png
Fasen så trevlig den såg ut, gillar den designen mycket mer än nuvarande ONE. Har du nån uppgift om pris? Med 4,5mm tjocklek kan det där bli mycket intressant😍

Fasen så trevlig den såg ut, gillar den designen mycket mer än nuvarande ONE. Har du nån uppgift om pris? Med 4,5mm tjocklek kan det där bli mycket intressant😍
352000 jpy enligt hemsidan. Sjukt sugen... Tyvärr lär den ju inte landa hos Ur&p, och det brukar vara tunnt med rabatt på just ONE modellerna, men man får hålla lite koll ;)

Första posten i denna trevliga tråd, Quartz, hmmm, i 30 plus år har jag kört nästan bara automatiska av alla dess märken, köpte en ana/digi Evo i höstas, nu är det ”kört”, sedan dess en ny SS och 2 vintage Omega, droppen lite grann för mig var oxå när jag servade 2 Rolex i somras, inkl lite byte av delar, 32,000, aldrig mer.. Så 4 quartzare har kommit till nyligen, (”bara” 2 nya automatare), otroligt nice och konstigt att man ej bytt ”fokus” tidigare, här kommer de 4, god jul tråden !
76EC33DB-FE56-4DE0-AC5C-3107514C2FFC.jpeg
4D1B146E-1AD9-4385-92E1-3E7F53F8B629.jpeg
AEC03EC5-35DD-4A79-9003-F8CB06AFC460.jpeg

Tillbaka
Topp