Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du får nog samma problem som @rickards när det gäller storleken... Jag tror dessutom kombon kvarts+GMT redan är ganska begränsad, men det är kul att se vad som finns där uteHallojs, quartz-quamrater!
Försöker sätta ihop nån slags quartz-önskelista och funderar över en rätt specifik klocka som jag gärna skulle ha.
Specifikation:
Finns det nån klocka som uppfyller min spec?
- GMT-verk
- Under 40mm
- "Dressad" stil, ingen dykare eller biffig grej. Tänk mer GS-GMT.
- Helst swiss made eller japanskt.
- Hyfsat prisvärd, max omkring femtusingen.
På 40mm finns dt ju lite att välja mellan men under 40mm va fan svårt, eller för dyrt.Hallojs, quartz-quamrater!
Försöker sätta ihop nån slags quartz-önskelista och funderar över en rätt specifik klocka som jag gärna skulle ha.
Specifikation:
- GMT-verk
- Under 40mm
Hittade heller inget vettigt, storlek och budget sabbar ekvationen, G shock kanske du ej är ute efter, hade jag köpt med dina krav, och fått massa annat på köpet, världens bästa allround klocka och det finns lite roliga square varianter oxå…Hallojs, quartz-quamrater!
Specifikation:
- GMT-verk
- Under 40mm
Du får nog samma problem som @rickards när det gäller storleken... Jag tror dessutom kombon kvarts+GMT redan är ganska begränsad, men det är kul att se vad som finns där ute
Denna är tyvärr 40mm, men tycker den ser trevlig ut...
På 40mm finns dt ju lite att välja mellan men under 40mm va fan svårt, eller för dyrt.
"DuFa Weimar GMT 38mm" va närmsta jag hittade.
Tack för input. Misstänkte att det kunde bli knepigt att hitta. Googlat en del utan mycket framgång.Hittade heller inget vettigt, storlek och budget sabbar ekvationen, G shock kanske du ej är ute efter, hade jag köpt med dina krav, och fått massa annat på köpet, världens bästa allround klocka och det finns lite roliga square varianter oxå…
Jag röstar för boldr (mest toolig)…Vänta, hur tusan missade jag att LIP fortfarande existerar? Bra transparens som visar var delarna tillverkas. Boetter och mineralglas från Kina (vilken klocktillverkare gör inte så?), Miyota-urverk från Japan, övrigt från Schweiz och Frankrike. Assembly i Frankrike. Ser inte dumt ut alls!
39mm quartz-GMT för 299 euro. https://www.lip.fr/en/581-marinier-gmt.html
Och denna tank, Churchill T18, för 189 euro var knasläcker:
T18
ORIGINAL DIMENSIONS Made in France - Besançon This LIP T18 Churchill watch has a vintage charm that is still relevant today. This new version, equipped with a bracelet in trendy colours, makes it a model often copied but rarely equalled. A French history The manufacture of the Type 18 calibre...www.lip.fr
Blir kanske till att testa!
Gillar den vita! Är nåt speciellt med vittavlade dykare.Om någon missat (Det hade jag):
Nya Seastar från Tissot i 36 mm.
Helt grymma om ni frågar mig, kanske får revidera årets Tissotköp som skulle bli en PRX35....
Roligt att dom påpekar att den går att användas av BÅDE män och kvinnor.
Nåja, även klock-industrin går åt rätt håll.
Water-resistant up to a pressure of 30 bar (300 m / 1000 ft)
Thickness 9.7
Sapphire crystal with double-sided antireflective coating
ETA F05.412
Tissot Seastar 1000 36mm | Model T1202102105100 | Tissot® Sweden
Discover the Tissot Seastar 1000 36mm | Model T1202102105100 | 36-38mm | Black Dial | Free delivery for orders over 950kr. International warranty.www.tissotwatches.com
SBGN003?Promenad med GS, gillar verkligen orangea visaren mot den bläcksvarta tavlan.
exakt, den är kanon fin!SBGN003?
En sådan beställde jag iaf nyss
Skönt att höra eftersom betalningen bokstavligen gick igenom för en timme sedanexakt, den är kanon fin!
Hamilton Khaki Field 38mm kanske?Söker en Quartz med gubbäventyrslook, men hittar inte riktigt rätt. Tänker mig nåt Exploreraktigt eller kanske i stil m Seiko sarb033 men quartz då. Gärna nära 38mm, inte alltför dressat i lite lägre prisklass, max 3000 kr begagnat. Nån som har nåt bra tips?
Fin! Faktiskt varit på gång att köpa en automat då automaten är snyggare. Bumpade nyss min köpesannaonsHamilton Khaki Field 38mm kanske?
Den finns i 36mm också! Har haft båda storlekarna. Den mindre är klart bättre.Börjar ge upp mitt önskemål om 38mm. Lite inne på att köpa mig en Seiko SUR311 för att känna på. Dock 40mm, men snygg och billig nog att testa på ändå Tycker den ser ut att ge en okej gubbäventyrslook på läder.
Ska försöka leta redan på dem i butik och testa. Varför kunde de inte bara gjort den i 38?Den finns i 36mm också! Har haft båda storlekarna. Den mindre är klart bättre.
För att 36 är bättre?Ska försöka leta redan på dem i butik och testa. Varför kunde de inte bara gjort den i 38?
Inte dum alls!För att 36 är bättre?
Passar på att dela min gubbäventyrliga 36,5a. Bärs lite större. Kanske ett tips?
- Gillar verkligen den där, skulle kunna fylla tomrummet efter Autozilla/Ecozilla! Var har du köpt den? Är det bandadaptrar på den? till mina Zilla köpte jag Suppaadaptrar, är de här nåt liknande?Här snackar vi gubbäventyr, lillen på 53mm
Ligger en CWC G10 GS på K&S för ~3000.Söker en Quartz med gubbäventyrslook, men hittar inte riktigt rätt. Tänker mig nåt Exploreraktigt eller kanske i stil m Seiko sarb033 men quartz då. Gärna nära 38mm, inte alltför dressat i lite lägre prisklass, max 3000 kr begagnat. Nån som har nåt bra tips?
Yes precis, handla här på KS, den är så grotesk, kunde ej låta bli….kolla mer:- Gillar verkligen den där, skulle kunna fylla tomrummet efter Autozilla/Ecozilla! Var har du köpt den? Är det bandadaptrar på den? till mina Zilla köpte jag Suppaadaptrar, är de här nåt liknande?
Gärna fler bilder, tack
Hojta till om gs:en ska utInventering, börjar ordna till sig, men 1-2 måste ut, då ev ngt nytt ska in, trevlig kväll tråden…
He he den stannar, tack ändå…Hojta till om gs:en ska ut