antikjohan
Basic
Ett tips jag tar till mig! Kikar omkring för inspiration, typ field klocka.För att 36 är bättre?
Passar på att dela min gubbäventyrliga 36,5a. Bärs lite större. Kanske ett tips?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ett tips jag tar till mig! Kikar omkring för inspiration, typ field klocka.För att 36 är bättre?
Passar på att dela min gubbäventyrliga 36,5a. Bärs lite större. Kanske ett tips?
Bra , kul o spännande bezel, o hoppas inspirerar andra Swissare oxå, nästan bara Japsen som gör vettiga dinkor, men 30 lök, njae..Tag heuer släpper soldriven klocka.
TAG Heuer Announces Aquaracer Professional 200 Solargraph Watch | aBlogtoWatch
The new TAG Heuer Aquaracer Professional 200 Solargraph watch, released in 2022, with expert analysis, specs, price, and photos.www.ablogtowatch.com
Håller med.Cool men 6.5k är väll lite i överkant väll?
Nu vet jag inte hur mycket sanning det ligger bakom, men jag hörde att Bofors varit inblandade i urverket som sitter i UTC ORC, så nog vore det lite extra coolt om SoS tog fram ett eget kvartsverk, och varför inte soldrivet? @Sjöö Sandström, kan ni bidra med fakta i frågan?
Det vore kalas, till en rimlig penning o varför ej slänga på radiosynk oxåNu vet jag inte hur mycket sanning det ligger bakom, men jag hörde att Bofors varit inblandade i urverket som sitter i UTC ORC, så nog vore det lite extra coolt om SoS tog fram ett eget kvartsverk, och varför inte soldrivet? @Sjöö Sandström, kan ni bidra med fakta i frågan?
Och där det finns G-shock som är bättre för halva priset av denna, ok inte samma typ av klocka men svårt se många betala 6.5k för en M.L i plast. Känns inte som de har den ”kreddigheten”, och när en i stål ny kostar däromkring (quartz)Håller med.
Hade nog känt att jag hellre hade lagt dessa 2,5k som MoonSwatch kostar på en Aikon Tide istället för 6.5k (dvs känt att det priset hade varit mer lämpligt).
Sen tror jag nog ML i sig är bättre i kvalitetsmässigt, men känns inte värt 6,5K för en Quartz som är plast dessutom.
En sådan fick en av mina kids när han var 12 och den tickar på så fint ett par år senare. Riktigt fin liten klocka för pengarna. Dock mineralglas vilket syns på hans klockaCasio Edifice EFV-100/110D 40mm/35mm
Skruvad krona. Finns i svartgrå, blå och vit. Jag har alla tre i 35mm. Fantastisk klocka för pengen (Har betalat 500 kr styck för dem).
Ahh den klassiska GS-hock modellen!Säljs endast i speciellt utvalda butiker idag
Ha ha världsklass, själv ska jag handla en Gscholex idag, har hört att de ska va bra…Ahh den klassiska GS-hock modellen!
Swatch spelar i den absolut billigaste ligan av alla märken i Swatchgroup, och är det märket med störst försäljning (runt 3,1 miljoner klockor om året). ML är ett ungt märke med betydligt lägre volymer med en ambition att ligga i det övre mellan-lyx-segmentet, och har alltså inte Swatch i åtanke som konkurrerande märke. Att göra den jämförelsen blir ganska fel. Inställningen att kvarts+plast "inte är värt" kanske kan tillämpas även på Breitlings britelite? Man behöver inte bli köpsugen av allt nytt som släpps, men man kan kanske se trender som kan vara roliga av andra skäl?Håller med.
Hade nog känt att jag hellre hade lagt dessa 2,5k som MoonSwatch kostar på en Aikon Tide istället för 6.5k (dvs känt att det priset hade varit mer lämpligt).
Sen tror jag nog ML i sig är bättre i kvalitetsmässigt, men känns inte värt 6,5K för en Quartz som är plast dessutom.
Det är tråkigt att du sätter ett pris som måste tilltala din plånbok som kriterium för om nysläpp är roliga eller inte. För mig är poängen att det fortfarande släpps nya kvartsklockor ifrån etablerade märken som inte ligger i budgetsegmentet, det säger något om att branschen är öppna för att göra kvarts med lite status (och förhoppningsvis kvalité). Klockan i sig lockar mig inte, men jag blir glad av ambitionen och att det blåser lite liv i kvartssegmentet.Och där det finns G-shock som är bättre för halva priset av denna, ok inte samma typ av klocka men svårt se många betala 6.5k för en M.L i plast. Känns inte som de har den ”kreddigheten”, och när en i stål ny kostar däromkring (quartz)
Exakt det är ju helt individuellt vad man anser är värt och inte såklart, men kul initiativ för en bra sak och kul trend att släppa mer färg på marknaden.Och där det finns G-shock som är bättre för halva priset av denna, ok inte samma typ av klocka men svårt se många betala 6.5k för en M.L i plast. Känns inte som de har den ”kreddigheten”, och när en i stål ny kostar däromkring (quartz)
Breitling är ju ett bra exempel. Kern hade ju sagt att kvarts skulle bort. De plockade bort Evo b60 med inhouse verket snabbt som attan.Swatch spelar i den absolut billigaste ligan av alla märken i Swatchgroup, och är det märket med störst försäljning (runt 3,1 miljoner klockor om året). ML är ett ungt märke med betydligt lägre volymer med en ambition att ligga i det övre mellan-lyx-segmentet, och har alltså inte Swatch i åtanke som konkurrerande märke. Att göra den jämförelsen blir ganska fel. Inställningen att kvarts+plast "inte är värt" kanske kan tillämpas även på Breitlings britelite? Man behöver inte bli köpsugen av allt nytt som släpps, men man kan kanske se trender som kan vara roliga av andra skäl?
Det är tråkigt att du sätter ett pris som måste tilltala din plånbok som kriterium för om nysläpp är roliga eller inte. För mig är poängen att det fortfarande släpps nya kvartsklockor ifrån etablerade märken som inte ligger i budgetsegmentet, det säger något om att branschen är öppna för att göra kvarts med lite status (och förhoppningsvis kvalité). Klockan i sig lockar mig inte, men jag blir glad av ambitionen och att det håller blåser lite liv i kvartssegmentet.
Du har inte vågat öppna den för att se urverket? Det har ju varit väldigt tyst om detaljer trots hela ståhejet... Skulle vara kul att veta om det är ett egenutvecklat eller någon annans urverk som används Stilig btwGod förmiddag! Sa nån solceller?
skulle lätt köpa!Säljs endast i speciellt utvalda butiker idag
Swing Drive. Shit, jag springer till patentverket redan nu. Bästa namnet.Säljs endast i speciellt utvalda butiker idag
Tack!Du har inte vågat öppna den för att se urverket? Det har ju varit väldigt tyst om detaljer trots hela ståhejet... Skulle vara kul att veta om det är ett egenutvecklat eller någon annans urverk som används Stilig btw
Haha den va grym juhJag besökte min lokala glasbank och möttes av detta?!?
jag trodde först jag hamnat på vårdcentralen…
hoppas ni alla hittar några roliga 1 april skämt att förgylla fredagen med
Den var bra..Jag besökte min lokala glasbank och möttes av detta?!?
jag trodde först jag hamnat på vårdcentralen…
hoppas ni alla hittar några roliga 1 april skämt att förgylla fredagen med