Urtyp
Guld
Det tråkiga med den var ju färgvalen och tavlor med pärlemor, diamanter osv. Det var väl bara den vita som kunde anses som "unisex".De verkar redan tagit bort 36mm modellen ur sortimentet, lite trist för de som vill ha mindre.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det tråkiga med den var ju färgvalen och tavlor med pärlemor, diamanter osv. Det var väl bara den vita som kunde anses som "unisex".De verkar redan tagit bort 36mm modellen ur sortimentet, lite trist för de som vill ha mindre.
hehe jag hade först tänkt beställa 43mm jävligt glad att jag stannade på 41mm. märkligt hur man ändrar sig men för bara nått år sen tyckte jag 44-45mm va helt normalt, nu känns dem gigantiska.De verkar redan tagit bort 36mm modellen ur sortimentet, lite trist för de som vill ha mindre.
Den där såg riktigt trevlig ut, länken måste vara fantastislt skön?Mumma, mumma fick precis en NOS Seiko Twin Superior 9983-8000, från 78 och spy på 5 sekunder, dubbel haq, kostade som en bil på den tiden / eller ett par subs….
Tack, som bregott, jag vågar ej bära den riktigt, känns så delikat, men fn att Seiko gjorde redan detta på 70 talet…Den där såg riktigt trevlig ut, länken måste vara fantastislt skön?
Nice, fn den har jag ej sett förut, lite åt Bratte Navi , Pluton, Chronomaster hålletTag Heuer Pilot i solnedgången! Nu blir det att åka iväg och fira en vän som fyllt år, självklart med quartz runt armen
Ja det verkar vara en ovanlig modell, påminner helt klart om Breitlings Jupiter Pilot. Här en jämförelse mellan de två (Bratten är dock såld sedan länge).Nice, fn den har jag ej sett förut, lite åt Bratte Navi , Pluton, Chronomaster hållet
Just ja, då var Tagen snyggare med lite blåa nyanser, alltid gillat dera logga oxå, fast den kostarJa det verkar vara en ovanlig modell, påminner helt klart om Breitlings Jupiter Pilot. Här en jämförelse mellan de två (Bratten är dock såld sedan länge).
Oj, hade jag missat helt. Roligt.Nya Swatch.
Suverän klocka. Gjord för att användas. Inte bara bra urverk utan också lättläst, bra lume, bekväm etc.Börjar digga cirklarna i VHP mer och mer, tyckte det såg lite plastigt ut i början men nu börjar jag älska hur det ser ut i ljus.
Hoppas dem inte slutar helt med VHP, ser gärna en ny generation i framtiden.
typiskt att dem bara dyker upp i utvalda Swatch butiker som inte finns någon i Sverige, blir säkert svin-dyra på Ebay och Chrono om man skulle vilja köpa enNya Swatch.
Trist, mkt coola, fn samma pris som bara velcro bandet om man vill ha ett från Omega ( jag beställde deras ”nasa velcro” förut, här får man dinkan på köpettypiskt att dem bara dyker upp i utvalda Swatch butiker som inte finns någon i Sverige, blir säkert svin-dyra på Ebay och Chrono om man skulle vilja köpa en
Mumma, mumma fick precis en NOS Seiko Twin Superior 9983-8000, från 78 och spy på 5 sekunder, dubbel haq, kostade som en bil på den tiden / eller ett par subs….
Hej, den är NOS / oanvänd enligt säljaren, men ett butiksprov ex som fått några minimala märken under årens lopp, det jag googlat mig till avseende originalpris och ”biljämförelsen” (poängen är att den var dyr, läste ngn annanstans att den var betydligt dyrare än en Sub oxå) :Fantastisk, både tekniskt och formmässigt så jag förstår att du är nöjd.
Väldigt fint skick ochså men inte NOS och oanvänd ser det ut som, tycker mig se slagmärken?
Hur mycket kostade dom?
Jag har för mig att dom låg en bit över 200 tusen yen vilket ochså var en månadslön för en vanlig japan vid tiden och inget man fick en ny bil för.
Men jag kan ha blandat ihop saker?
Fantastisk, både tekniskt och formmässigt så jag förstår att du är nöjd.
Väldigt fint skick ochså men inte NOS och oanvänd ser det ut som, tycker mig se slagmärken?
Hur mycket kostade dom?
Jag har för mig att dom låg en bit över 200 tusen yen vilket ochså var en månadslön för en vanlig japan vid tiden och inget man fick en ny bil för.
Men jag kan ha blandat ihop saker?
Hej, den är NOS / oanvänd enligt säljaren, men ett butiksprov ex som fått några minimala märken under årens lopp, det jag googlat mig till avseende originalpris och ”biljämförelsen” (poängen är att den var dyr, läste ngn annanstans att den var betydligt dyrare än en Sub oxå) :
Seiko Twin Quartz SUPERIOR 9983-8000 - Coolest Vintage
Seiko Twin Quartz SUPERIOR 9983-8000coolestvintage.com
Ja man får såklart ta ”google vetenskap” med en stor nypa salt, den lilla ”due diligence” som jag gjorde innan köp var ej omfattande, fanns inte så mkt att tillgå, det var helt klart vill ha djävulen som satte tänderna i mig , i kombination med en mycket stilig dinka i mkt gott skick, den blir en keeper, hoppas jag…Tack för länken till Coolest vintage och jag antar att han blandat ihop det med som skrivs om priset på SQ35 i K18 som sägs var lika med en ny Corolla.
Han skriver att någon sagt att det var samma pris som en bil och inte orkat bemöda sig att kolla upp det och det är nog så en del myter startar...
En dyr klocka helt klart och nog den dyraste Seiko tillverkade i stål då och troligen dyrare en än Sub för Rolex var ju normalt prisatta förr.
Men vi kan nog alla enas om att det är en av dom ballaste klockorna som går att tillgå.
typiskt att dem bara dyker upp i utvalda Swatch butiker som inte finns någon i Sverige, blir säkert svin-dyra på Ebay och Chrono om man skulle vilja köpa en
Trist, mkt coola, fn samma pris som bara velcro bandet om man vill ha ett från Omega ( jag beställde deras ”nasa velcro” förut, här får man dinkan på köpet
Bra, satt precis o författa ett brev till EU kommissionen avseende att klockindustrin är Sverige rasister, då ingen tillgång till coola dinkor, denna, Campanolas mfl….men men, vi är en glesbefolkad avkrok i norra Europa…Än finns det hopp!
Det är bara att slänga upp ett dubbelpipigt wrist shot!Nytt in idag!