Sitter som en smäck!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
HAQ har ingen standard definition men det brukar vara 10s/år. COSC är 25,5s/år Brattar brukar vara 10sDefiniera gärna begreppet HAQ. Min Aerospace Avantage från 2012 kom hem från underhållsservice m m från Breitling i November och diffar nu på under sekunden sedan dess.
Sant. Det jag inte skrev och vill säga är att från augusti när jag köpte den tills den lämnades in så gick den förvisso väldigt bra men inte så här bra. Känns som urmakarna hos Breitling har justerat in den till närmast perfektion. På frågan varför den lämnades in är att den slutade att pipa, fick en ny piezo.Fast hur en klocka går och vad den är specad till är två helt skilda saker.
Vad HAQ står för är upp till tillverkaren, det är ingen standard utan bara ett buzzword.
Själv tycker jag HAQ är mindre än 1 sekunds diff per månad. Men som sagt var, det är ju bara ett ord. Morsan skulle säga en minut i månaden är riktigt jäkla High Accuracy.
COSC är ju ca +-25spy om jag minns rätt (finns att läsa hos cosc) och HAQ ska alltså vara under det. +-10spy är ett värde som brukar användas. Men termen är ju konstruerad av användare och alltså inte officiell på något visDefiniera gärna begreppet HAQ. Min Aerospace Avantage från 2012 kom hem från underhållsservice m m från Breitling i November och diffar nu på under sekunden sedan dess.
Oj!Blev sugen efter gårdagens LC06 diskussion och stoppade i ett batteri.
Exakt min tanke på båda områdena. Har extremt svårt att förstå varför ett tonat glas skulle förstärka mottagningen?Störa mottagningen med klart istället för mörkt glas? Låter som humbug i mina öron, men visst dom där jäkla radiovågorna är ju helt magiska. Men med den logiken är det väl bara att lägga klockan med glassidan neråt på valfritt material?
Junghans är fulla av märkliga svar. På frågan hur de kan utlova 8spy i kvartsdrift utan termokompensering eller högre frekvens svarade dom att dom använde en annan, egen, matematisk uträkning när kristallen och IC kalibreras. Efter mycket om och men framkom att det endast gäller vid en konstant temperatur av 27˚. Därav är avvikelsen i kvartsdrift allt annat än 8spy i händerna på normala ägare. Den nya med soldrift kan jag varmt rekommendera, i övrigt känns dom som en tillverkare man ska ta med en nypa saltExakt min tanke på båda områdena. Har extremt svårt att förstå varför ett tonat glas skulle förstärka mottagningen?
Junghans är fulla av märkliga svar. På frågan hur de kan utlova 8spy i kvartsdrift utan termokompensering eller högre frekvens svarade dom att dom använde en annan, egen, matematisk uträkning när kristallen och IC kalibreras. Efter mycket om och men framkom att det endast gäller vid en konstant temperatur av 27˚. Därav är avvikelsen i kvartsdrift allt annat än 8spy i händerna på normala ägare. Den nya med soldrift kan jag varmt rekommendera, i övrigt känns dom som en tillverkare man ska ta med en nypa salt
Hahaha ja det är klart att på dom ställen där det är exakt samma temperatur hela tiden som verket optimerats för.... Ja... Då faller ju lite av hela grejen med termo kompensationJunghans är fulla av märkliga svar. På frågan hur de kan utlova 8spy i kvartsdrift utan termokompensering eller högre frekvens svarade dom att dom använde en annan, egen, matematisk uträkning när kristallen och IC kalibreras. Efter mycket om och men framkom att det endast gäller vid en konstant temperatur av 27˚. Därav är avvikelsen i kvartsdrift allt annat än 8spy i händerna på normala ägare. Den nya med soldrift kan jag varmt rekommendera, i övrigt känns dom som en tillverkare man ska ta med en nypa salt
Fantastiskt fin den där ZodiacenTvå härliga kvartsare på originallänk.
Avseende matcha, Fn jag har 2 croco band över, kostade huggorm, försöker hitta matchande dinkor tillDet är nästan mer regel än undantag att jag matchar klockan med klädena för dagen. Givetvis även aktivitet. Men vissa klockor kräver nästan det omvända, att kläderna matchar klockan istället
denna är en sådan
Där har man också varitAvseende matcha, Fn jag har 2 croco band över, kostade huggorm, försöker hitta matchande dinkor till
Nice, Kultig day komplikationKör den här gamla rackaren idag
Skaplig "Håll käften trippel"Såhär har det sett ut sen owgmarch tog slut.