• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Nu är det nästan bara quartz i lådan 👊
CB4D07F4-3C65-4197-95C8-28551399DD6B.jpeg
Såja….nice

Tjena tråden, kolla gärna på coola dinkor till salu, special deal inom tråden utlovas

Debut för lille PRX att hänga med på jobbet idag.
24F77CFA-A07F-4D98-9520-51F834879D16.jpeg

Eftersom jag är i den åldern, att jag bar en och samma klocka under ganska lång tid (typ tills den gick sönder), och detta var under 80-90 talet, så känns dessa mindre storlekar väldigt bekant runt handleden. Nästan som om man har ett muskelminne som vaknar till liv.
0D167154-E615-4C71-A277-D2B7CB9F1FC6.jpeg

Även om jag tycker 40mm funkar, så är den verkligen en fullträff i 35mm. Det är som jag haft den tidigare, men tagit av mig den ett tag, och nu satt på den igen 😂

Är det Ronnys kärra ?

Den lotusen väcker minnen, jag hade en likadan. Bakvingen åkte dock bort fortare än kvickt i första kurvan. 😂 Har för mig att jag hade en med blå/gul hjälm (Ronny) men kan minnas fel, din ser ut att ha annan färgschema, Fittipaldi förmodligen. 🏁🏁
🏁

Edit:
The model was issued in special black and gold, window style packaging. The rear of the packaging contains a photo of Ronnie Peterson and a brief description of his career successes for JPS.

Senast ändrad:
Hej! Fråga till alla quartz-experter:

I dagsläget kör jag en Skx007 som beater vilket jag är sjukt nöjd med. Men eftersom jag inte bär den tillräckligt ofta behöver jag vrida upp den när jag ska använda den.

Söker en quartzbeater med följande spec:
  • WR minst 100m
  • Stållänk eller gummi

Oceanusen ovan är väl Spot on. Bättre för dom pengarna är nog svårt. Själv har jag en Hamilton khaki 38 som beater. Det är också ett bra val som funkar på alla typer av band. Länk, läder, canvas o tropic.

Hej! Fråga till alla quartz-experter:

I dagsläget kör jag en Skx007 som beater vilket jag är sjukt nöjd med. Men eftersom jag inte bär den tillräckligt ofta behöver jag vrida upp den när jag ska använda den.

Söker en quartzbeater med följande spec:
  • WR minst 100m
  • Stållänk eller gummi
Jag skaffa precis en citizen bn0118 som jag kör som beater. Helgjuten boett, ytbehandlad, antimagnetisk och 300m wr

E3E559F3-292C-4551-B3BA-297A85105401.jpeg

Tillbaka
Topp