Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Niiice, grattis….Till slut så blev det en GS, och självklart quartz SBGP015
Ingen dålig start, grattis!Till slut så blev det en GS, och självklart quartz SBGP015
Grattis!Till slut så blev det en GS, och självklart quartz SBGP015
D1 Milano verkar ju va hyfsat populär i microtråden. Tyvärr ingen koll på storlekar och utbudFinns det några kvarts alternativ till Tissot PRX i storleken 35-37 mm? Tänker då mest på den integrerade länken. Pristak runt 10k.
Bra tips, men verkar tyvärr bara ha större storlekar.D1 Milano verkar ju va hyfsat populär i microtråden. Tyvärr ingen koll på storlekar och utbud
Prx finns nu även i 35mm. Kan det vara ngt?Finns det några kvarts alternativ till Tissot PRX i storleken 35-37 mm? Tänker då mest på den integrerade länken. Pristak runt 10k.
Finns i 38 mm.Bra tips, men verkar tyvärr bara ha större storlekar.
Ja det är den som jag söker alternativ tillPrx finns nu även i 35mm. Kan det vara ngt?
38-39 brukar vara gränsfall för mig, tänker att det känns för stort med den typen av integrerad länk så gärna under 38.Finns i 38 mm.
Eftersom det fortfarande får anses lite ”vintage” i storlek tror jag du hittar bredast utbud bland just vintage klockor. Integrerade länkar var väl som populärast under 80-90 talet?Ja det är den som jag söker alternativ till
38-39 brukar vara gränsfall för mig, tänker att det känns för stort med den typen av integrerad länk så gärna under 38.
Jag hoppas på en ordentlig revival!Eftersom det fortfarande får anses lite ”vintage” i storlek tror jag du hittar bredast utbud bland just vintage klockor. Integrerade länkar var väl som populärast under 80-90 talet?
Hoppas här med! För att spinna vidare på @BarbaBaba's förslag, så bör väl en Omega Constellation från 80-/90-talet vara ett bra alternativ? Dock 33-34mm om jag inte missminner mig, men integrerade länkar brukar ju bära större.Jag hoppas på en ordentlig revival!
Jaha då förstår jagJa det är den som jag söker alternativ till
38-39 brukar vara gränsfall för mig, tänker att det känns för stort med den typen av integrerad länk så gärna under 38.
Hoppas här med! För att spinna vidare på @BarbaBaba's förslag, så bör väl en Omega Constellation från 80-/90-talet vara ett bra alternativ? Dock 33-34mm om jag inte missminner mig, men integrerade länkar brukar ju bära större.
Två riktigt bra förslag!Jaha då förstår jag
Jag hade nån gammal omega för ett tag sedan som är ett bra substitut. Minns inte ref men ska gräva i arkivet efter bild
Edit: Här är bild, vill minnas att den är 35-36mm
Hur kommer det sig att du inte vill ha en PRX? Riktigt bra klocka för pengarnaTvå riktigt bra förslag!
Omega Constellation har jag kollat på ett långt tag, först tyckte jag dom var lite väl "flamboyant" men numera har jag kommit över den tröskeln.
Seamastern var riktigt fin den med, väldigt lik PRX.
Här är min 38. Ja, den upplevs ju som lite större än typisk vintage.Ja det är den som jag söker alternativ till
Nej absolut, gillar dom skarpt och har hela tiden varit inställd på att skaffa en 35:a. Men nu har jag börjat tänka att det kanske finns roligare alternativ om man hoppar upp lite i prisklass. Vel-pelle deluxe som vanligt.Hur kommer det sig att du inte vill ha en PRX? Riktigt bra klocka för pengarna
Ja det där blir betydligt större proportioner än vad jag är bekväm med. Men allt beror ju på hur stora handleder man har såklart.Här är min 38. Ja, den upplevs ju som lite större än typisk vintage.
Till slut så blev det en GS, och självklart quartz SBGP015
He he:VIlken är den bästa kvartsdykaren i titan?
Jag har en shogun, men tycker att den har för dålig noggrannhet. Jag skulle så klart gärna ha en Grand Seiko-dykare med Spring drive i titan, till exempel den nya SBGA463, men den är lite för fin och dyr just nu. Jag har också en GS SBGX337 som jag gillar skarpt, men den är ju inte i titan. Min SBGA413 är i titan och har Spring drive, men det är ju ingen dykare.
Så vad ska man skaffa om man vill ha en kvartdykare i titan? Är det Citizen som gäller? Jag har inte koll på deras modellprogram över huvud taget. Är det någon som kan ge några tips?
Tror Certina har några stycken i sitt sortiment, tex denna med precidrive:VIlken är den bästa kvartsdykaren i titan?
Jag har en shogun, men tycker att den har för dålig noggrannhet. Jag skulle så klart gärna ha en Grand Seiko-dykare med Spring drive i titan, till exempel den nya SBGA463, men den är lite för fin och dyr just nu. Jag har också en GS SBGX337 som jag gillar skarpt, men den är ju inte i titan. Min SBGA413 är i titan och har Spring drive, men det är ju ingen dykare.
Så vad ska man skaffa om man vill ha en kvartdykare i titan? Är det Citizen som gäller? Jag har inte koll på deras modellprogram över huvud taget. Är det någon som kan ge några tips?
Scurfa Diver One om det ska vara en no nonsense tooldykare.VIlken är den bästa kvartsdykaren i titan?