• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

-RI-

Patek
2-Faktor
Bra bild på en lika bra klocka :) Jag tycker läsbarheten är väldigt bra med de lite titangrå visarna+index, något som fler med ljus tavla skulle kunna ta efter...
Tack! Du knäppte ett par oerhört fina bilder på denna har jag sett. Gillar verkligen den detaljen, att nyansen är mörkare, ger en bra läsbarhet. Har förstått att du ägt denna tidigare, vet du om indexen är i titan? :)
 
Senast ändrad:

Watchie

Patek
2-Faktor
Hallo tråden, Aqualand sitter som en smäck, väldigt nätt, men gummibandet är från helvetet att sätta på/av…
9402B92E-0109-4C94-BA17-90373D653FCA.jpeg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Tack! Du knäppte ett par oerhört fina bilder på denna har jag sett. Gillar verkligen den detaljen, att nyansen är mörkare, ger en bra läsbarhet. Har förstått att du ägt denna tidigare, vet du om indexen är i titan? :)
Jag tror att dom är det, ja, men har inte fått det bekräftat.
 
Funderar på radiostyrt. Funkar det i våra trakter eller är det lite hipp som happ?
Vill minnas att föräldrahemmet i min ungdom hade en radiokontrollerad Junghans väckarklocka
och att kontakten var sisådär… Vi är ju en bit från Frankfurt trots allt.
Pratar om behov av geografisk täckning upp till typ Stockholm cirka.
Hittar ingen tydlig info om detta, har för mig att det i alla fall kan vara lite svajigt i Norra Sverige?
Erfarenheter? Kul ju, om man kan ha en atomurskorrigerad tid…
 
Senast ändrad:

Urtyp

Audemars
Funderar på radiostyrt. Funkar det i våra trakter eller är det lite hipp som happ?
Vill minnas att föräldrahemmet i min ungdom hade en radiokontrollerad Junghans väckarklocka
och att kontakten var sisådär… Vi är ju en bit från Frankfurt trots allt.
Pratar om behov av geografisk täckning upp till typ Stockholm cirka.
Hittar ingen tydlig info om detta, har för mig att det i alla fall kan vara lite svajigt i Norra Sverige?
Erfarenheter? Kul ju, om man kan ha en atomurskorrigerad tid…
Har inga problem här uppe i Örnsköldsvik iaf.
Alla mina "radioklockor" synkar utan problem.
😀👍
 

HSK

Patek
2-Faktor
Funderar på radiostyrt. Funkar det i våra trakter eller är det lite hipp som happ?
Vill minnas att föräldrahemmet i min ungdom hade en radiokontrollerad Junghans väckarklocka
och att kontakten var sisådär… Vi är ju en bit från Frankfurt trots allt.
Pratar om behov av geografisk täckning upp till typ Stockholm cirka.
Hittar ingen tydlig info om detta, har för mig att det i alla fall kan vara lite svajigt i Norra Sverige?
Erfarenheter? Kul ju, om man kan ha en atomurskorrigerad tid…
Det fungerar fint och jag har för mig att @Mikko Luiro har rekordet för nordligaste synkning (Umeåtrakten) om jag inte minns fel?
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
I am with you, samtidigt gillar jag bandet, looken, sitter bra, men bara struligt ta av/på…
Jag tror att Bonetto gör en kopia som är mjuk och skön men är väldigt lik Citizens band i övrigt. Osäker dock på om de lagerför dem utan trycket med bottentider. Jag använde ett wJean Prototipo 1000m när jag hade Aqualand. Också samma look men utan tryck och någonstans mittemellan Citizen och Bonetto i hårdhet skulle jag tro. Jag tyckte det var helt ok. Båda dessa är överkomliga i pris så det är lätt att testa.
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Jag tror att Bonetto gör en kopia som är mjuk och skön men är väldigt lik Citizens band i övrigt. Osäker dock på om de lagerför dem utan trycket med bottentider. Jag använde ett wJean Prototipo 1000m när jag hade Aqualand. Också samma look men utan tryck och någonstans mittemellan Citizen och Bonetto i hårdhet skulle jag tro. Jag tyckte det var helt ok. Båda dessa är överkomliga i pris så det är lätt att testa.
Tackar ödmjukast…fn han beställa redan, från Royal straps, vanlig sailcloth, snyggt och skönt…
 

Urtyp

Audemars
Det fungerar fint och jag har för mig att @Mikko Luiro har rekordet för nordligaste synkning (Umeåtrakten) om jag inte minns fel?


Jag vet inte om jag har rekordet men mina g-shocks synkar regelbundet i klocklådan här i Umeå. 🙂


Finns en tråd även för detta. 😁🤘

 
Finns en tråd även för detta. 😁🤘

Kul!
 

dzlDave

Panerai
Har fått en offert att köpa en Wempe Iron Walker Quartz 40mm från Tyskland. Är det någon som har kvar någon sån eller haft och kan ge lite intryck/tankar efter att haft dem?
 
Topp