• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Precis hemkommen från semester och hämtade ut en ny kvartsare för några timmar sedan. Ett fynd från Tradera! Är riktigt nöjd!
C483F493-4C23-4F2B-81E5-E9B1D0159B46.jpeg
Förstår jag, mkt trevlig!

En månad med denna och jag har bara en enda invändning och det är avsaknaden av microjustering på länken. Går +-0 sekunder hittils. 😃✌️
IMG_20220505_150958_copy_920x1242.jpg
Hade samma invändning först, har vant mig en del men tycker att det är konstigt att inte alla klockor för mer än en femhundring har någon form av snabbjustering…

En månad med denna och jag har bara en enda invändning och det är avsaknaden av microjustering på länken. Går +-0 sekunder hittils. 😃✌️
IMG_20220505_150958_copy_920x1242.jpg
Antar att det har att göra med dem vill att de ska se mer "cleant" ut. Eller om det faktiskt sitter stabilare/säkrare med sånt lås utan sprinbar för microjustering och väljer den vägen på vissa dyrare modeller.
Så länge de finns halvlänkar för att få bra passform är jag ok med det.

Tillbaka
Topp