• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

En något nyare och en något större :)
20220429192355_IMG_2989.jpg

20220429192408_IMG_2992.jpg

20220429192232_IMG_2977.jpg
20220429192312_IMG_2985.jpg

Hoppas jag inte besudlar tråden nu... Ville se vad man får för quartzklocka med khaki field-stuk för 44 kronor inklusive frakt från Kina :D
Well, man får en klocka levererad i bubbelplats utan ens en papperslapp om märket. Man får ingen höjdare till armband. Men - den är tunn och sitter bra och tycker faktiskt den är rätt snygg. Ska testa att använda den lite, blir intressant att se om den överlever en månad eller två.

Bilagor

• IMG_0477.JPEG
    IMG_0477.JPEG
    401.8 KB · Visningar: 8
  • IMG_0480.JPEG
    IMG_0480.JPEG
    728.2 KB · Visningar: 10
dagens tips...
*typ halva priset för en HAQ kontorsdressare, en av mina personliga favoriter. När man väl skrotat original bandet är den ett riktigt litet bandmonster som klär i allt (20mm).

Senast ändrad:
dagens tips...
*typ halva priset för en HAQ kontorsdressare, en av mina personliga favoriter. När man väl skrotat original bandet är den ett riktigt litet bandmonster som klär i allt (20mm).
Kan bara hålla med, har liknande modell på mig just nu! Riktigt trevlig är den! Blev nästan sugen på en till😁 (gammal bild på min)
16497221-0AC1-4896-83AC-91B0E4C999DE.jpeg

Kaliber 39 var Seikos Daini division första kvartsverk som producerades i lite större mängd i början på 70-talet.
Mekaniskt annorlunda än Suwa divisionens verk som är uppbyggda på ett sätt som är standard numer.
Dom här liknar mer ett lågfrekvent stämgaffelverk med en liten arm som trycker på ett steghjul en gång per sekund.
Har även en liten lysdiod som blinkar i takt med sekundvisare vilket gör att verket kräver 2 stycken stora 43 batterier.
Det som är mindre roligt är att det inte finns något batterilucka på baksidan så man måste ur med verket och bort med glaset för att byta batterierna.
Hela kalaset blir hela 16 mm tjockt så den märks när man bär den.

F51AE378-8A61-41E7-AE56-DD15D83D791C.jpeg

Senast ändrad:
Kaliber 39 var Seikos Daini division första kvartsverk som producerades i lite större mängd i början på 70-talet.
Mekaniskt annorlunda än Suwa divisionens verk som är uppbyggda på ett sätt som är standard numer.
Dom här liknar mer ett lågfrekvent stämgaffelverk med en liten arm som trycker på ett steghjul en gång per sekund.
Har även en liten lysdiod som blinkar i takt med sekundvisare vilket gör att verket kräver 2 stycken stora 43 batterier.
Det som är mindre roligt är att det inte finns något batterilucka på baksidan så man måste ur med verket och bort med glaset för att byta batterierna.
Hela kalaset blir hela 16 mm tjockt så den märks när man bär den.

F51AE378-8A61-41E7-AE56-DD15D83D791C.jpeg
Nice, är det ngt bling ovanför 1 ?

Tyckte den här var lite kul, 90-tals Longines VHP two-tone med integrerad länk och dessutom servad. Men tyvärr måste man hålla sig lugn med köpandet nu ett tag😅 Kanske nån i tråden som är sugen på lite 90-tals High Accuracy Quartz?

Tyckte den här var lite kul, 90-tals Longines VHP two-tone med integrerad länk och dessutom servad. Men tyvärr måste man hålla sig lugn med köpandet nu ett tag😅 Kanske nån i tråden som är sugen på lite 90-tals High Accuracy Quartz?
Den där var jag sugen på vid tiden det begav sig men köpte en svart Seamaster istället. Undrar vart alla dom där tog vägen? Seamasters dräller det av men den där dom där VHP modellerna ser man sällan. Skulle jag absolut kunna tänka mig en i fint skick!

Tillbaka
Topp