• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Watchie

Patek
2-Faktor
Gulingen….
1C392439-AFD5-4BA8-8CDE-6E0E61524862.jpeg
 

Danne.l

Rolex
2-Faktor
Jag sitter här på jobbet och tänker på andra saker än mitt arbete 🤔😏
Självklart handlar det om jakten på nästa klocka! Den senaste tiden har jag handlat en hel hög med kvartsklockor, men tyvärr har mycket varit av ren slentrian. Nu har jag kommit på nästa objekt till samlingen. Jag känner i hjärtat att jag villhöver en kvartsdykare utan datumvisning. Jag får väl rätta mig själv och säga att det är en till eftersom jag redan har en… Men nu till frågan:
Är det någon som har sett en time only kvartsdykare fara förbi i flödet? Vintage eller nytt spelar ingen roll.
Får såklart lägga med en bild på den jag redan har.
DCCEF5E0-ED12-426D-80CF-D87E89CCD602.jpeg
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Jag sitter här på jobbet och tänker på andra saker än mitt arbete 🤔😏
Självklart handlar det om jakten på nästa klocka! Den senaste tiden har jag handlat en hel hög med kvartsklockor, men tyvärr har mycket varit av ren slentrian. Nu har jag kommit på nästa objekt till samlingen. Jag känner i hjärtat att jag villhöver en kvartsdykare utan datumvisning. Jag får väl rätta mig själv och säga att det är en till eftersom jag redan har en… Men nu till frågan:
Är det någon som har sett en time only kvartsdykare fara förbi i flödet? Vintage eller nytt spelar ingen roll.
Får såklart lägga med en bild på den jag redan har.
DCCEF5E0-ED12-426D-80CF-D87E89CCD602.jpeg
Elementärt : nya Aquaracer, våldsamt snygg
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag sitter här på jobbet och tänker på andra saker än mitt arbete 🤔😏
Självklart handlar det om jakten på nästa klocka! Den senaste tiden har jag handlat en hel hög med kvartsklockor, men tyvärr har mycket varit av ren slentrian. Nu har jag kommit på nästa objekt till samlingen. Jag känner i hjärtat att jag villhöver en kvartsdykare utan datumvisning. Jag får väl rätta mig själv och säga att det är en till eftersom jag redan har en… Men nu till frågan:
Är det någon som har sett en time only kvartsdykare fara förbi i flödet? Vintage eller nytt spelar ingen roll.
Får såklart lägga med en bild på den jag redan har.
DCCEF5E0-ED12-426D-80CF-D87E89CCD602.jpeg
En modern men rimligt prissatt dykare utan datum är Yema Navygraf Marine Nationale, ca 4000kr.
 

Urtyp

Audemars

Danne.l

Rolex
2-Faktor
Dessutom -10% om du är förstagångshandlare. Hmmm... man kanske skulle... 😆
Kööööööööööp! som det brukar sägas i en annan tråd som avhandlar elektroniska klockor.
Haha, ja fast när det gäller Yema har jag varit sugen på Navygrafen (den med gula visare) i flera år. Så den ligger före i Yema-kön. 😆 Tyvärr är den automat only vilket tar emot för mig nuförtiden... om jag hittar en rimligt prissatt beg. så kanske...
Tog en vända på eBay och det verkar som om den varianten ligger runt 5000kr.
 

Danne.l

Rolex
2-Faktor
Nu när jag tänker på det så har jag ju en gammal navygraf liggandes i en låda hemma 🙄 En gammal kvartsare som jag tänkte renovera men aldrig kom till skott med. Nu ska vi hem och se vad man kan hitta för lik i gömmorna…
 

Danne.l

Rolex
2-Faktor
Nu när jag tänker på det så har jag ju en gammal navygraf liggandes i en låda hemma 🙄 En gammal kvartsare som jag tänkte renovera men aldrig kom till skott med. Nu ska vi hem och se vad man kan hitta för lik i gömmorna…
Jag var tvungen att smita tidigare från jobbet för att kolla om jag kunde hitta den. Här är den och tydligen så tickar den fortfarande på! Behöver lite ny lume på visarna, nytt vridringsinlägg och rätt krona.
77406145-B4FA-4749-9D18-C5B526221C4D.jpeg
3B56BD56-24F7-4F5F-A064-599490717682.jpeg
 

Watchie

Patek
2-Faktor
För mkt fritid ikväll, satt precis o funderade på mina topp 3 favvos, Heuer för design o tekniken, Seikon för Nos skicket o för tekniken / kvalite och lillen - bara för att den gör mig glad, Heuern o Seikon bär jag ej, bara njuter av att ha ( vad heter det nu igen, till nästa generation…😉)…Spamma på ni oxå med era favvos…
6F2F288B-1F5C-41F3-B1AA-8F77EB506204.jpeg

0B7A8178-91B7-4FC4-87AD-E1BF1B06E19C.jpeg
9D7B6AD8-4B41-4627-BC34-0B702C796035.jpeg
7BD8C510-3594-4EBC-B3A8-C468D7A844CB.jpeg
 
Topp