Tror fn den är 39mm by the way, måste köpa en sån mätare (och en lupp) , öga o tumstock är lite grovt..Alldeles perfekt juBra köp!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror fn den är 39mm by the way, måste köpa en sån mätare (och en lupp) , öga o tumstock är lite grovt..Alldeles perfekt juBra köp!
Cool! Hjärtat slår lite extra när jag ser dom här gamla anadigi klockorna. Kommer ihåg än idag att jag ville ha en.Nyinkommen AD-512 från 1987. Min första blåa. Har haft två ljusa förut..
![]()
Minns inte dessa från när det begav sig. Tror jag hade paus från klocknörderierna då. Några år tidigare ville jag ha en Casio med miniräknare men fick något mer F-91-liknande och blev besviken…Cool! Hjärtat slår lite extra när jag ser dom här gamla anadigi klockorna. Kommer ihåg än idag att jag ville ha en.
Hade en sådan med ljus tavla under gymnasiet.Nyinkommen AD-512 från 1987. Min första blåa. Har haft två ljusa förut..
![]()
Är det plast ? Chrono knapparRoterbart idag…
![]()
Är det plast ? Chrono knappar
Ja så var det när ens förnuftiga föräldrar gjorde valen åt en…Minns inte dessa från när det begav sig. Tror jag hade paus från klocknörderierna då. Några år tidigare ville jag ha en Casio med miniräknare men fick något mer F-91-liknande och blev besviken…![]()
Fast inte just den va?När det vankas träning så är det plastklocka som gäller, dags för ett löppass i värmen
Man kan ju inte säga annat än att man får väldigt mycket för pengarna med en Casioak.
![]()
True, inte just den, men om man köper en vanlig Casioak utan massa krusidullerFast inte just den va?![]()
Röstar på Seikon, du har ju redan 2 dressiga Omegas, solar är ju praktiskt oxå, men prx är snygg o kostar ej skjortan , köp bägge, prx funkar kanske bäst all around ….Står i valet och kvalet över vilken klocka jag ska komplettera samlingen med.
Behöver en klocka på stållänk, som tål bad, och jag vill inte ha för stora klockor nu för tiden.
Det står mellan:
Seiko Prospex Solar Diver (SNE571P1)
![]()
Tissot PRX 35mm (eventuellt med ljusblå tavla men den fanns inte inne)
![]()
Vad tycker ni?
Bifogar kvartssamlingen också. Saknas på bilden görs G-Shocken som inte kan ligga snyggt.
![]()
Står i valet och kvalet över vilken klocka jag ska komplettera samlingen med.
Behöver en klocka på stållänk, som tål bad, och jag vill inte ha för stora klockor nu för tiden.
Det står mellan:
Seiko Prospex Solar Diver (SNE571P1)
![]()
Tissot PRX 35mm (eventuellt med ljusblå tavla men den fanns inte inne)
![]()
Vad tycker ni?
Bifogar kvartssamlingen också. Saknas på bilden görs G-Shocken som inte kan ligga snyggt.
![]()
Generellt sett så hade jag tagit PRX före Seikon, men med tanke på vad du redan har i samlingen så hade jag gått för Seikon. Kan väl vara kul med en riktig dykare med bezel tänker jagRöstar på Seikon, du har ju redan 2 dressiga Omegas, solar är ju praktiskt oxå, men prx är snygg o kostar ej skjortan , köp bägge, prx funkar kanske bäst all around ….
Kungligt snyggt, lite Miami feeling på ngt sättBreitling Emergency har fått ett passande gummi, lagom till sommarvärmen
![]()
![]()
Trevlig liten rackare.
Men likväl en good guy, om jag minns rätt från barndomen!Han ser rätt arg ut.
Att inte äga en endaste Orient borde vara kriminellt, nu är det bara att fortsätta in i den underbara men ibland förvirrande Orientvärlden.Ny kvartsare och min första Orient!
![]()