• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Jag sitter här på jobbet och tänker på andra saker än mitt arbete 🤔😏
Självklart handlar det om jakten på nästa klocka! Den senaste tiden har jag handlat en hel hög med kvartsklockor, men tyvärr har mycket varit av ren slentrian. Nu har jag kommit på nästa objekt till samlingen. Jag känner i hjärtat att jag villhöver en kvartsdykare utan datumvisning. Jag får väl rätta mig själv och säga att det är en till eftersom jag redan har en… Men nu till frågan:
Är det någon som har sett en time only kvartsdykare fara förbi i flödet? Vintage eller nytt spelar ingen roll.
Får såklart lägga med en bild på den jag redan har.
DCCEF5E0-ED12-426D-80CF-D87E89CCD602.jpeg

Screenshot_20220727-130047_Samsung Internet.jpg


CWCs RN finns ju alltid....
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Om inte så hittade jag den här… lite i överkant på priset bara.

Så fort ”issued” ska de ha huggorm, hellre köper jag en mint/ny utan battle scars”
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor

Danne.l

Rolex
2-Faktor
Jag kan väl inte vara sämre.
Kvarts for the win! 👍✌️👌💪
27CEC2E7-8079-4881-B48D-83883FCB730F.jpeg


Nej jag är inte doktor, jag jobbar inom livsmedelsindustrin men orkade inte byta till arbetskläder för en tur i fabriken så det fick bli en besöksrekord istället. Men om ni har några funderingar kring åkommor, utslag eller andra krämpor så kan jag svara efter bästa förmåga.

/Dr Danne
 

JPS33

Cartier
2-Faktor
Jag sitter här på jobbet och tänker på andra saker än mitt arbete 🤔😏
Självklart handlar det om jakten på nästa klocka! Den senaste tiden har jag handlat en hel hög med kvartsklockor, men tyvärr har mycket varit av ren slentrian. Nu har jag kommit på nästa objekt till samlingen. Jag känner i hjärtat att jag villhöver en kvartsdykare utan datumvisning. Jag får väl rätta mig själv och säga att det är en till eftersom jag redan har en… Men nu till frågan:
Är det någon som har sett en time only kvartsdykare fara förbi i flödet? Vintage eller nytt spelar ingen roll.
Får såklart lägga med en bild på den jag redan har.
DCCEF5E0-ED12-426D-80CF-D87E89CCD602.jpeg
Scurfa Diver One finns som no date.
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
En modern men rimligt prissatt dykare utan datum är Yema Navygraf Marine Nationale, ca 4000kr.
Jahapp det slutade med att jag beställde mitt egna förslag😃 Behöver nåt till sol- och badsemestern som tål vatten och som man inte behöver vara livrädd om. Så nu hoppas jag på snabb leverans!
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Jahapp det slutade med att jag beställde mitt egna förslag😃 Behöver nåt till sol- och badsemestern som tål vatten och som man inte behöver vara livrädd om. Så nu hoppas jag på snabb leverans!
”Snart på en säljesannons nära dig” 😉
Du har inte funderat på att beställa hem en Wempe Iron Walker kvarts i 40mm, gärna vit 😬 Du har ju ändå provat 36:an, jag tror verkligen 40mm är en keeper för dig 😋

Försöker övertyga frun om hur mysigt det skulle vara att bila ToR till Hamburg och besöka Wempe. Hon är inte lika övertygad som jag är, ännu 🤗
 

Watchie

Patek
2-Faktor
”Snart på en säljesannons nära dig” 😉
Du har inte funderat på att beställa hem en Wempe Iron Walker kvarts i 40mm, gärna vit 😬 Du har ju ändå provat 36:an, jag tror verkligen 40mm är en keeper för dig 😋

Försöker övertyga frun om hur mysigt det skulle vara att bila ToR till Hamburg och besöka Wempe. Hon är inte lika övertygad som jag är, ännu 🤗
Måste ju sälja in korrekt, Hamburg mecka för shopping, spa, kultur, uteliv, käk, bra hotell, nära resa till o just ja, wempe ligger oxå där…
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
”Snart på en säljesannons nära dig” 😉
Du har inte funderat på att beställa hem en Wempe Iron Walker kvarts i 40mm, gärna vit 😬 Du har ju ändå provat 36:an, jag tror verkligen 40mm är en keeper för dig 😋

Försöker övertyga frun om hur mysigt det skulle vara att bila ToR till Hamburg och besöka Wempe. Hon är inte lika övertygad som jag är, ännu 🤗
Så lär det bli, men först ska den få vara med och bada 2 veckor i saltvatten🤿

Jasså säger du det haha, du kan ju alltid försöka lura av @pnt sin😜
Håller med @Watchie, du måste bara sälja in det bättre! Sen var det ju bara rent flyt att Wempe ”råkade” ligga där😂
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Måste ju sälja in korrekt, Hamburg mecka för shopping, spa, kultur, uteliv, käk, bra hotell, nära resa till o just ja, wempe ligger oxå där…

Så lär det bli, men först ska den få vara med och bada 2 veckor i saltvatten🤿

Jasså säger du det haha, du kan ju alltid försöka lura av @pnt sin😜
Håller med @Watchie, du måste bara sälja in det bättre! Sen var det ju bara rent flyt att Wempe ”råkade” ligga där😂
Haha 😂 Nu får ni lugna ner er!! Jag måste ju ha råd med klockan (klockorna) också! Då kan man ju inte springa runt och shoppa eller spaa och ha sig…
Och jag har redan varit på @pnt men han är inte lika sugen som jag är på att han ska släppa den 🙄
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Haha 😂 Nu får ni lugna ner er!! Jag måste ju ha råd med klockan (klockorna) också! Då kan man ju inte springa runt och shoppa eller spaa och ha sig…
Och jag har redan varit på @pnt men han är inte lika sugen som jag är på att han ska släppa den 🙄

Sorry, Wempen stannar trots dina idoga försök 😂
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Haha 😂 Nu får ni lugna ner er!! Jag måste ju ha råd med klockan (klockorna) också! Då kan man ju inte springa runt och shoppa eller spaa och ha sig…
Och jag har redan varit på @pnt men han är inte lika sugen som jag är på att han ska släppa den 🙄

Köp den online annars? Då har du ju den på armen inom en vecka typ!
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Sorry, Wempen stannar trots dina idoga försök 😂
God dammit…
Köp den online annars? Då har du ju den på armen inom en vecka typ!
Jo tanken har slagit mig faktiskt. Men egentligen, where’s the fun in that?!
Sen vill jag nog se de olika färgerna irl innan jag bestämmer mig. Och storleken också om jag ska vara ärlig. Känns väldigt säker på att det är en vit 40mm jag ska ha. Men utesluter faktiskt inte de andra färgerna eller 36mm heller. Måste se dem på handleden innan jag slår till. Iaf på en ny. Beggad är det givetvis annorlunda.
 
Topp