• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Danne.l

Rolex
2-Faktor
Vet knappt vad det är men trevlig är den 🤟
6494D820-6FEC-4E24-A554-F34200D9149F.jpeg
Ja den var trevlig!
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Mysko, kult Seiko, har ej fått en fråga på den, bra pris oxå, 🤔
BBE6E6BA-FD03-4834-B198-E6D4057AE5BC.jpeg
Spontant är jag ett fan av vintage digitalare, och den där är ju riktigt stilig. Om det ska bäras brukar jag vilja ha 24h visning och datum, möjligen kronograf/tidtagning. Om det är något man bara vill ha i samlingen av någon anledning spelar ju funktioner mindre roll :)
 

kuma-kun

Audemars
Mysko, kult Seiko, har ej fått en fråga på den, bra pris oxå, 🤔
BBE6E6BA-FD03-4834-B198-E6D4057AE5BC.jpeg

Fin klocka!
Tror att det finns en väldigt liten krets i Sverige som uppskattar såna där och nog enklast att njuta av den eller sälja internationellt där det finns mer folk med god smak 😉
Köpte 06LC för en del år sen på Kaplans där den legat ett bra tag för en struntsumma och dessutom var den ochså i nyskick.
Obegripligt, härliga klockor som är betydligt rejälare än dom något senare digitalarna som visserligen har mer funktioner men inte har samma kvalitetskänsla.

C6FC9C1F-1E3C-4D42-9F50-177137FC09F9.jpeg
 
Senast ändrad:

Watchie

Patek
2-Faktor
Fin klocka!
Tror att det finns en väldigt liten krets i Sverige som uppskattar såna där och nog enklast att njuta av den eller sälja internationellt där det finns mer folk med god smak 😉
Köpte 06LC för en del år sen på Kaplans där den legat ett bra tag för en struntsumma och dessutom var den ochså i nyskick.
Obegripligt, härliga klockor som är betydligt rejälare än dom något senare digitalarna som visserligen har mer funktioner men inte har samma kvalitetskänsla.

C6FC9C1F-1E3C-4D42-9F50-177137FC09F9.jpeg
Yes, fn den stannar…😊
 
Jag blev med kvartsare i början av sommaren mest av en slump och för att det skulle vara kul att testa, men jag har verkligen uppskattat det. Att läsa igenom alla inlägg i denna 170 sidor långa tråden har också övertygat mig om charmen och poängen med ett schysst batteridrivet verk. Känns fint att bli av med lite fördomar och att vidga sitt intresse. Klockan som övertygat mig är en av Omegas mest underskattade modeller, en tidig version av Seamaster 120.

IMG_6031.jpg


Om det finns någon som sitter på information om verket så dela hemskt gärna med er!
 

Urtyp

Audemars
Såja, länken kortad och klar. Pins and collars... fifan vilket skräp. Ingen halvlänk och endast en justering på spännet. Under all kritik på en klocka i den här prisklassen. Nåja, nu sitter den på armen iaf. Jag är grymt nöjd med storleken på 37mm samt avsaknad av datum. Tavlan har en lätt krämig färg som skiljer sig från dom vita markeringarna vilket syns bättre på andra bilden. Dom blå accenterna är givna på en dykare tycker jag. Vågar man säga att det är en keeper redan nu? 😬😁✌️

IMG_20220806_190429.jpg

IMG_20220806_190054.jpg
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Såja, länken kortad och klar. Pins and collars... fifan vilket skräp. Ingen halvlänk och endast en justering på spännet. Under all kritik på en klocka i den här prisklassen. Nåja, nu sitter den på armen iaf. Jag är grymt nöjd med storleken på 37mm samt avsaknad av datum. Tavlan har en lätt krämig färg som skiljer sig från dom vita markeringarna vilket syns bättre på andra bilden. Dom blå accenterna är givna på en dykare tycker jag. Vågar man säga att det är en keeper redan nu? 😬😁✌️

IMG_20220806_190429.jpg

IMG_20220806_190054.jpg
Riktigt snygg den där!
 
Topp