Ja den var trevlig!Vet knappt vad det är men trevlig är den![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja den var trevlig!Vet knappt vad det är men trevlig är den![]()
![]()
Riktigt snygg baksida! Ser gedigen ut.Kör en baksida idag så ni inte tröttnar på min kära V.H.P. Tiden bara flyger iväg.
![]()
Ja stämmer faktiskt, en av mina fetaste 36mm boetter.Riktigt snygg baksida! Ser gedigen ut.
AmenQuartz at its best
![]()
Spontant är jag ett fan av vintage digitalare, och den där är ju riktigt stilig. Om det ska bäras brukar jag vilja ha 24h visning och datum, möjligen kronograf/tidtagning. Om det är något man bara vill ha i samlingen av någon anledning spelar ju funktioner mindre rollMysko, kult Seiko, har ej fått en fråga på den, bra pris oxå,
![]()
Den var riktigt fin, vad går en sån loss på? Solitt guld eller endast guldfärgad?Själv kliar det lite i fingrarna för ett syskon till min Seiko Astron
![]()
Jag vet ju redan att jag inte är någon större bärare av guld, men den här har verkligen börjat växa på mig...
SGP + Diashield på stål. Priset har jag mindre koll på, men den vanliga i stål listar 18950 och den med facettring och 5 delad länk 19950. Skulle tro denna listar som den senare...Den var riktigt fin, vad går en sån loss på? Solitt guld eller endast guldfärgad?![]()
Mysko, kult Seiko, har ej fått en fråga på den, bra pris oxå,
![]()
Yes, fn den stannar…Fin klocka!
Tror att det finns en väldigt liten krets i Sverige som uppskattar såna där och nog enklast att njuta av den eller sälja internationellt där det finns mer folk med god smak
Köpte 06LC för en del år sen på Kaplans där den legat ett bra tag för en struntsumma och dessutom var den ochså i nyskick.
Obegripligt, härliga klockor som är betydligt rejälare än dom något senare digitalarna som visserligen har mer funktioner men inte har samma kvalitetskänsla.
![]()
Jag har fortfarande ett gummi till den till saluKunde inte hålla mig från att klicka hem en Vit VHP 41mm (har en svart sedan tidigare som är en av mina favoriter i samlingen). Ska nog beställa ett brunt läderarmband sen till den också, tror det kan bli en snygg combo.
![]()
Hehe du menar att du tänkte behålla den tills det är dags för service?Suger på en riktigt cool 80 tals Tag, kvartssåklart, men med en mekanisk chronomodul på oxå, framtida ”service mission impossible / kosta skjortan varning ” ?
Riktigt snygg den där!Såja, länken kortad och klar. Pins and collars... fifan vilket skräp. Ingen halvlänk och endast en justering på spännet. Under all kritik på en klocka i den här prisklassen. Nåja, nu sitter den på armen iaf. Jag är grymt nöjd med storleken på 37mm samt avsaknad av datum. Tavlan har en lätt krämig färg som skiljer sig från dom vita markeringarna vilket syns bättre på andra bilden. Dom blå accenterna är givna på en dykare tycker jag. Vågar man säga att det är en keeper redan nu?
![]()
![]()
Ja den kvalar väl mer in på kategorin dressdykare om det finns nåt sådant. Men det är ok med mig, den kommer på sin höjd plaska på havsytan.Riktigt snygg den där!
Haha det gäller ju dom flesta klockor. Även en Ploprof!Ja den kvalar väl mer in på kategorin dressdykare om det finns nåt sådant. Men det är ok med mig, den kommer på sin höjd plaska på havsytan.![]()
Typ, finns 2 snubbar som fixar detta, har jag googlat, 1 i Tyskl en i Australien, tar minimum 1000 usd för bygga om, fixa modulen samt att du själv måste sourca en donator , hjäälpHehe du menar att du tänkte behålla den tills det är dags för service?![]()
Mmm det är ju ingen fördel. Kan bli så att du får gifta dig med den där klockan om du slår till...Typ, finns 2 snubbar som fixar detta, har jag googlat, 1 i Tyskl en i Australien, tar minimum 1000 usd för bygga om, fixa modulen samt att du själv måste sourca en donator , hjäälp![]()
Done, vågar ej bära den, fn skaffar man klockor för som knappt går o servaMmm det är ju ingen fördel. Kan bli så att du får gifta dig med den där klockan om du slår till...![]()
Jag brukar tänka att har det funkat i 30-40 år är det stor sannolikhet att det funkar ett tag till!Done, vågar ej bära den, fn skaffar man klockor för som knappt går o serva
![]()
Bling bling, very nice![]()
Seiko Astron ssj012
Frän ändå!Done, vågar ej bära den, fn skaffar man klockor för som knappt går o serva
![]()