Vad tycker vi då, well jag har ägt 3 ” riktiga” Speedys, som jag för övrigt ej gillade pga : kändes lite klena, lat som man är upplevde jag vart fall, jobbigt att ställa. Denna dinka känns lika klen, plastig o mer ngt man köper på Lekia än hos en AD. Men, samtidigt, design o mått precis som en Speedy, mkt roliga färger, velcro straps tycker jag är snyggt o praktiskt, visst lite stel o plastig, har fått mkt skit, inte i min bok samt att de kostar ca 2k , att köpa. Måtten är 42, 47, 13 cirkus, inne är det såklart ngn ETA historia, samma som i andra Swatch chronos, antar jag, dinkan sitter bra o man blir glad att glo på den, otroligt cool med speedmaster på tavlan, försjunkna subdials, med raketer , klockan känns lika ”gedigen” som priset, men va fn, you get what you pay for. Alla komplikationer funkar finfint och verkar hålla tiden ok. Summa sumarum, en rolig klocka som rekommenderas, lite kul med baksidan.
Får se hur länge den håller, ska ju vara ny tech från Swatch - bioceramic (plast o ceramic blandat).
Får se hur länge den håller, ska ju vara ny tech från Swatch - bioceramic (plast o ceramic blandat).