• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Vad tycker vi då, well jag har ägt 3 ” riktiga” Speedys, som jag för övrigt ej gillade pga : kändes lite klena, lat som man är upplevde jag vart fall, jobbigt att ställa. Denna dinka känns lika klen, plastig o mer ngt man köper på Lekia än hos en AD. Men, samtidigt, design o mått precis som en Speedy, mkt roliga färger, velcro straps tycker jag är snyggt o praktiskt, visst lite stel o plastig, har fått mkt skit, inte i min bok samt att de kostar ca 2k 😩, att köpa. Måtten är 42, 47, 13 cirkus, inne är det såklart ngn ETA historia, samma som i andra Swatch chronos, antar jag, dinkan sitter bra o man blir glad att glo på den, otroligt cool med speedmaster på tavlan, försjunkna subdials, med raketer 😎, klockan känns lika ”gedigen” som priset, men va fn, you get what you pay for. Alla komplikationer funkar finfint och verkar hålla tiden ok. Summa sumarum, en rolig klocka som rekommenderas, lite kul med baksidan.
Får se hur länge den håller, ska ju vara ny tech från Swatch - bioceramic (plast o ceramic blandat).
EA6BB09D-8958-4F5F-8057-1CC05E1A1E56.jpeg

F456D8B7-68D7-4E22-81CD-F197ADA40332.jpeg
46A924C7-BB84-4522-840D-945B00838D5A.jpeg
BD9CB5E0-CB10-4BCE-B037-CE610C616686.jpeg

Vad tycker vi då, well jag har ägt 3 ” riktiga” Speedys, som jag för övrigt ej gillade pga : kändes lite klena, lat som man är upplevde jag vart fall, jobbigt att ställa. Denna dinka känns lika klen, plastig o mer ngt man köper på Lekia än hos en AD. Men, samtidigt, design o mått precis som en Speedy, mkt roliga färger, velcro straps tycker jag är snyggt o praktiskt, visst lite stel o plastig, har fått mkt skit, inte i min bok samt att de kostar ca 2k 😩, att köpa. Måtten är 42, 47, 13 cirkus, inne är det såklart ngn ETA historia, samma som i andra Swatch chronos, antar jag, dinkan sitter bra o man blir glad att glo på den, otroligt cool med speedmaster på tavlan, försjunkna subdials, med raketer 😎, klockan känns lika ”gedigen” som priset, men va fn, you get what you pay for. Alla komplikationer funkar finfint och verkar hålla tiden ok. Summa sumarum, en rolig klocka som rekommenderas, lite kul med baksidan.
Får se hur länge den håller, ska ju vara ny tech från Swatch - bioceramic (plast o ceramic blandat).

Tycker de är tuffa och den röda är en av favoriterna med de fräna visarna på subdials 🚀

Tack för lite kul reflektioner och fina bilder :)

Den här får nog samma resultat.
Solceller är ju poppis så tänkte jag skulle testa en i dessa tider. Väldigt mycket knappar att trycka på.
Saknar dock visare med bra lumen på mitt i natten så får se om den får gå vidare till någon yngre i familjen.
Men skoj att testa!
727DA86E-CA08-452F-8EA1-74A45CA9A0CD.jpeg
Om du håller in lampknappen några sekunder aktiveras automatisk belysning, då tänds lampan når du vrider på handleden (och det är mörkt). En väldigt bra funktion om man har det behovet på natten :)

Asså det är ju nästan löjligt hur bra den här är! Redan sugen på att skaffa den guldfärgade…
DC77C347-47F4-4187-864E-69EFF6E3173E.jpeg

Bonuspoäng för att den sitter fint med fyra länkbitar på vardera sida, för perfekt balans med låset i mitten.
Det många glömmer då man har svårt att få till passformen med länk är att just bredd och tjocklek spelar roll. Både på länken och boetten. Varje gång jag bär vintage glömmer jag att jag har en klocka på armen... Jag gillar min "lilla-blå" också, men skulle gärna haft den svarta borstade tavlan som stora syster har...

Tillbaka
Topp