• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Hallo tråden, vad tycker vi om moonswatch ? Ngn som testat ?
C24D9148-CFAE-4A33-9FCC-CB00467CAFCC.jpeg
Jag skrev tidigt i Moonswatchtråden att jag tycker det är en kul grej. Priset kanske står i proportion till att det är ett engångssamarbete även om jag inte hört att dom är limiterade (men vad vet jag?). Rent som klocka lämnar den väl lika mycket att önska som andra Swatch, dom ska ju liksom vara kul, inte bra i den bemärkelsen man brukar tänka om ordet bra.
*nej, jag har inte sett eller klämt på den än

Jag skrev tidigt i Moonswatchtråden att jag tycker det är en kul grej. Priset kanske står i proportion till att det är ett engångssamarbete även om jag inte hört att dom är limiterade (men vad vet jag?). Rent som klocka lämnar den väl lika mycket att önska som andra Swatch, dom ska ju liksom vara kul, inte bra i den bemärkelsen man brukar tänka om ordet bra.
*nej, jag har inte sett eller klämt på den än
Tack, Har lite samma tankar , kul grej, o troligtvis, i min bok vart fall, mkt smart för bägge märkena, förväntar mig inget horologiskt under, men är alldeles för nyfiken, för att ej handla, roliga färger oxå…handla ett par häromdgn, med lite, dock ett premium, stör lite…

Tack, Har lite samma tankar , kul grej, o troligtvis, i min bok vart fall, mkt smart för bägge märkena, förväntar mig inget horologiskt under, men är alldeles för nyfiken, för att ej handla, roliga färger oxå…handla ett par häromdgn, med lite, dock ett premium, stör lite…
Kul, posta bilder med lite intryck då dom landat :cool:

Enligt blocket verkar folk gilla dem, dvs gillar att sälja dem oanvända.. finns så sjukt många på blocket🤣
Känns som dem blev mer populära för folk att kränga och sälja än att faktiskt köpa för att användas.
Så är det nog, uppstår väl iofs alltid när det finns demand / supply issues…mina ska användas, har beställt xtra band, velcro bandet är väl det som fått mest kritik..(tycker iofs de är snygga)

Skaffat mig en affordable liten quartzsamling, köpt 4 av dem senaste veckan, den lilla casion har hängt med sen tidigare 😊 Seikon ska få sitta på läder är tanken, då har jag lite att variera mellan. Saknar nåt pepsifärgat, funderar på en Timex Q reissue att fylla det hålet med framöver.
PXL_20220830_144109168~2.jpg
PXL_20220830_144038878~2.jpg
PXL_20220830_143943406~2.jpg
PXL_20220830_144013246~2.jpg
PXL_20220830_144133771~2.jpg

Köpte en Alfex 5412 med ett ganska billigt Rondaverk. Det var en plåga att ställa månfasen pga avsaknad av quick set och att något designersnille valt en krona utan ens en antydan till lettring. Är det jämt så här eller har dyrare verk quick set för månfasen?
87E2A7A4-4A75-4BD0-9665-12B1E7F7F6DF.jpeg

Skaffat mig en affordable liten quartzsamling, köpt 4 av dem senaste veckan, den lilla casion har hängt med sen tidigare 😊 Seikon ska få sitta på läder är tanken, då har jag lite att variera mellan. Saknar nåt pepsifärgat, funderar på en Timex Q reissue att fylla det hålet med framöver.
PXL_20220830_144109168~2.jpg
PXL_20220830_144038878~2.jpg
PXL_20220830_143943406~2.jpg
PXL_20220830_144013246~2.jpg
PXL_20220830_144133771~2.jpg
Trevlig samling. Problemfritt med quartz, grab and go liksom.

Tack, är också nöjd med gänget : ) Och yes, för stunden känner jag att quartz är grejen för mig.
Börjar svänga åt det hållet också, drar mer och mer mot quartz. Tidhållningen såklart, men även att man slipper ställa om klockan om den fått ligga i lådan några dar. Har några digitala från Casio, men är på jakt efter en analog också😎

Köpte den här för ganska länge sedan men det har inte blivit av att förse den med nytt batteri tidigare. Verket är Tissots egna kal. 2031 som man ställer minuter och sekunder på genom att trycka in kronan. När det gör så ont i tummen att man börjar bli förbannad han man oftast kommit ungefär halvvägs till rätt tid. I gengäld är det väldigt smidigt att korrigera hela timmar utan att behöva ställa minuter och sekunder igen. Praktiskt vid resor och byte mellan sommar- och vintertid.
21D283DA-FD19-4D74-B04E-BB19151305D0.jpeg

Tillbaka
Topp