• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

”Den är snygg” påtalar flickvännen spontant! 😍 Min Edox är 44 mm, Quartz och asymmetrisk samt med bundband - allt som ”klockkännarna” avskyr…Ja, världen är subjektiv och relativ!😎
0924EF8D-4B31-4665-9C7A-B7626B2771E0.jpeg

Ja det var mkt konstigt på en ggn, men gillar det. Både kombo och klockan 😎

Nu går intresset i arv. Min gamla Tissot Seastar som jag hade i början av 80-talet sitter nu på grabbens arm. Ett nytt batteri så tickade den snällt igång efter att ha legat i lådan i bortåt 40år. Hoppas den fortsätter så. Och grabbens intresse.

914C3553-9F2A-4A8F-8568-8B264FC1120B.jpeg
Det var ett inlägg man blev glad av att läsa, både för att intresset har smittat, och att arvet är en så trevlig modell. Det kanske börjar bli dags att leta någon tunn fin ’80 talare 😎👍🏿

HAQ, va e de fö nått?
Ack så lyckligt ovetande fram tills nyss.
Men med KS-medlemskap ökar kunskapen - och de egna kraven - klart jag vill ha en bättre quartz:are :)
Var först inne på en Seiko Dolce men tyckte nog den var lite mer dressig än vad jag ville ha.
Så, det blev en trevlig tysk i stället.
Tack @blackcoffee för god och framför allt trevlig affär!

Wempe.jpeg

Senast ändrad:
HAQ, va e de fö nått?
Ack så lyckligt ovetande fram tills nyss.
Men med KS-medlemskap ökar kunskapen - och kraven - klart jag vill ha en bättre quartz:are :)
Var först inne på en Seiko Dolce men tyckte nog den var lite mer dressig än vad jag ville ha.
Så, det blev en trevlig tysk i stället.
Tack @blackcoffee för god och framför allt trevlig affär!

Wempe.jpeg

Tack själv! :)

Spännande boett på den där med sina hack i sidan och lite andra än vanliga ”fieldluggar”. Hur är lumen?
Jo, den e fin. Sjukt mkt pang för pengarna. Lumen är helt ok, men inte i Seikoklass direkt. La dock faktiskt ut den på köp och sälj nyss för kaffepengar då den har lite för mkt konkurrens här hemma 🙂 Kan ladda på lumen å ladda upp en bild om en stund.

Jo, den e fin. Sjukt mkt pang för pengarna. Lumen är helt ok, men inte i Seikoklass direkt. La dock faktiskt ut den på köp och sälj nyss för kaffepengar då den har lite för mkt konkurrens här hemma 🙂 Kan ladda på lumen å ladda upp en bild om en stund.
Så här fint ser det ut efter lite uppladdning m ficklampa. Är rätt tunnt m lysmassa, men verkar hyggligt ändå @Jockinho
PXL_20220910_171520815.jpg

Är väll inte sämre än mkt annat för samma peng, ändå bra gjort luma siffrorna visar på vilja att göra något bättre 🤓

Tillbaka
Topp