Syrran hälsar godmorgonVäldigt sällan denna används, glömmer nästan hur läcker den är.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Syrran hälsar godmorgonVäldigt sällan denna används, glömmer nästan hur läcker den är.
haha!Hör av dig om du ångrar dig, för den ser nog lite liten ut…
@Epicure.watches
Alla nya klockor är keepers, i ett tag…haha!
Absolut, jag säger till.
Men just nu känns den som en keeper i alla fall.
Jag vet att jag efter en kort tids ägande av min VHP tyckte att kronan med dess funktion var väldigt smidig och välgenomtänkt. Dessutom är det ju extremt sällan man behöver använda den Vad är dina reflektioner kring VHP så här efter en tids ägande?Björnfika!
Ja just kronan har jag fortfarande inte fått användning för köpte den precis efter sommartiden slagit till, men det blir ju snart igen och tror att det är ett snabbt snurr på kronan som ger en timmes skillnad? Tror jag kommer passa på att justera den där sekunden den dragit sig med.Jag vet att jag efter en kort tids ägande av min VHP tyckte att kronan med dess funktion var väldigt smidig och välgenomtänkt. Dessutom är det ju extremt sällan man behöver använda den Vad är dina reflektioner kring VHP så här efter en tids ägande?
Ja, de flesta håller ca 10 månader i totalt mörker. Daglig användning är fullt tillräckligt för att ladda dem (om det inte är en digitalklocka där massa funktioner används dagligen, då kan stödladdning ev. behövas) och trots namnet laddas de av alla typer av ljuskällor så även under vinterhalvåret och/eller mycket tid inomhus så är det inga problem att bibehålla laddningen.Detta är nya marker för mig! Någon som har erfarenhet av solar Quartz? Har läst att ett fulladdat batteri håller 10 månader. Daglig användning bör väl räcka om man inte bor i en grotta? Har hört att vissa har soldriva klockor i fönstret men är det verkligen nödvändigt? Tacksam för svar!
Det var precis det svar jag sökte! Tack och trevlig helg!Ja, de flesta håller ca 10 månader i totalt mörker. Daglig användning är fullt tillräckligt för att ladda dem (om det inte är en digitalklocka där massa funktioner används dagligen, då kan stödladdning ev. behövas) och trots namnet laddas de av alla typer av ljuskällor så även under vinterhalvåret och/eller mycket tid inomhus så är det inga problem att bibehålla laddningen.
Den var trevlig…Korspostar nya quartzaren. Supernöjd.
Amen , inget mesigt Florida gator skinn
Fortsätter veckan med Tissots lilla plutta i 18k och plexi. Bärs på ett nu utgånget band ifrån Hirsch som heter Baron. Nil-Krokodil, bara namnet gör det kul att bära
Fortsätter veckan med Tissots lilla plutta i 18k och plexi. Bärs på ett nu utgånget band ifrån Hirsch som heter Baron. Nil-Krokodil, bara namnet gör det kul att bära
Fin! Vad är det för någon?Inte helt dum den här! Som en GS fast bättre spec och betydligt billigare beg.
Lite för att ha koll på vad just hårdvaran kostar kanske https://www.cousinsuk.com/sku/details/eta-esa-movements/e63111lpTrevlig! Lämnat in tissoten nu, tyvärr oxiderat batteri som läckt så inväntar besked vad det kostar byta verk/skadade delar
Det är en Citizen med ecodrive A060 urverket. AQ4000-51L heter modellen som antagligen är insteget i The Citizen / Chronomaster serienFin! Vad är det för någon?