S
Staafen
Guest
Det gör den verkligen. Hittar du en så köp! =)Ah, ser ut att sitta riktigt bra![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det gör den verkligen. Hittar du en så köp! =)Ah, ser ut att sitta riktigt bra![]()
Trevligaste quartzaren jag haft utan tvekan.Verkligen inte, shit vad den är grym! Var den 100m WR med skruvad krona hade det blivit ett köp, kanske nästa release?![]()
Ja den passar utmärkt med det bandet. Jo så är det säkert, men jag gillar säkerhetenTrevligaste quartzaren jag haft utan tvekan.
Riktigt trevlig att titta på och Hirsch-Robbybandet
gjorde den ännu bättre. Sitter förbaskat skönt.
Ska trycktesta den och se vad den klarar. Tror nämligen där finns lite marginal och att den klarar mer än wr50. Ett stilla dopp klarar den ju dock ändå.
Allt från 80-talet är bra!Har börjat snöa in mer och mer på 80tals quartz.![]()
Allt från 80-talet är bra!
Mvh
80-talisten
Det gjordes en del riktigt trevliga klockor med integrerade länkar och modesta tjocklekar på den tiden. Det skulle inte förvåna mig om stilen blir kult om tio årHar börjat snöa in mer och mer på 80tals quartz.![]()
7a28´n är så skön. Ligger på jaktlistan när jag ska leta vintage i TokyoInser att jag nästan uteslutande lurkar i denna tråd utan att posta min samling quartz
Cwc med riktig T-tavla
![]()
Seiko 7a28-7040
![]()
GS Sbgx063
![]()
Terrorist i stål
![]()
Sen någon random som jag inte vet vad den heter. Fick den i 18års present av far min för snart 12 år sedan
![]()
Brukar inte räkna in den sistnämnda och terroristen i samlingen då jag försöker mörka för mig själv hur många klockor man har
Juste och en Sbgn003 på ingång
![]()
Längtar efter din SBGN ellerInser att jag nästan uteslutande lurkar i denna tråd utan att posta min samling quartz
Cwc med riktig T-tavla
![]()
Seiko 7a28-7040
![]()
GS Sbgx063
![]()
Terrorist i stål
![]()
Sen någon random som jag inte vet vad den heter. Fick den i 18års present av far min för snart 12 år sedan
![]()
Brukar inte räkna in den sistnämnda och terroristen i samlingen då jag försöker mörka för mig själv hur många klockor man har
Juste och en Sbgn003 på ingång
![]()
Hoppas du hittar en och lycka till7a28´n är så skön. Ligger på jaktlistan när jag ska leta vintage i Tokyo
Om jag gör! Rykten säger att den är här innan februariLängtar efter din SBGN eller![]()
Den är mycket trevlig så jag förstår dig. Mycket bekväm i sin storlek. Det jag skulle önska är snabbjustering av spännet till länken...Hoppas du hittar en och lycka tillbara knipa om de är vettigt prissatta. Även lillebror 7a38 dykarna är förjäkla balla, och dag&datum dessutom. Jagade en svart pvd dykare förut men tappade lite suget. Kan komma tillbaka kanske.
Om jag gör! Rykten säger att den är här innan februariGimme gimme gimme!
Jag brukar ha mina länkar ganska löst runt handleden men har förstått att vissa har handleder som sväller mer än mina verkar göra. Så jag har aldrig justerat en länk mer än en gång för min handled. Mao inga bekymmer från min sida att de saknasDen är mycket trevlig så jag förstår dig. Mycket bekväm i sin storlek. Det jag skulle önska är snabbjustering av spännet till länken...
Alltså jag fullkomligt älskar den där. Synd att den verkar så svår att få tag på.Min enda quartz och jag är grymt nöjd! =)![]()
![]()
![]()
![]()
Du har första tjing om jag mot förmodan låter den vandra vidare!Alltså jag fullkomligt älskar den där. Synd att den verkar så svår att få tag på.
Någon som känner till någon liknande modell som går att köpa ny idag? Dvs ganska tunn, dykare, runt 38-42mm, liknande "raka" visare, datumvisning och quartz?
Alltså jag fullkomligt älskar den där. Synd att den verkar så svår att få tag på.
Någon som känner till någon liknande modell som går att köpa ny idag? Dvs ganska tunn, dykare, runt 38-42mm, liknande "raka" visare, datumvisning och quartz?
Alltså jag fullkomligt älskar den där. Synd att den verkar så svår att få tag på.
Utan att ha haft en 9Fare så kan jag inte tänka mig att det finns något att anmärka på.Ni som har/haft en GS 9F kvarts. Något att tänka på? Något ni irriterar er på? Osv.
Ser ut o vara fantastiskt trevliga dagskompanjoner![]()
Det gjordes en del riktigt trevliga klockor med integrerade länkar och modesta tjocklekar på den tiden. Det skulle inte förvåna mig om stilen blir kult om tio år![]()
Det beror förstås på hur man vill se på det (9f). Det är ju antagligen världens just nu bästa kvartsverk. Dom är visserligen specade till 10 respektive 5spy, men ingen av de jag har haft (eller har) har diffat mer än +3spy. Många vill säga att Citizens A660 är vassare eftersom man har individuellt justerbar timvisare och evighetskalender och det är specat till 5spy, men när man bär klockan hela tiden. Men, ska man jämföra med andra urverk så är det ju en helt annan diskussionNi som har/haft en GS 9F kvarts. Något att tänka på? Något ni irriterar er på? Osv.
Ingenting att anmärka på alls. Sbgx063 är min favorit av alla mina klockor hittilsNi som har/haft en GS 9F kvarts. Något att tänka på? Något ni irriterar er på? Osv.
Tack, ja jag kan tänka mig detUtan att ha haft en 9Fare så kan jag inte tänka mig att det finns något att anmärka på.De ska vara extremt exakta och fungera väl.
Tack för info!Det beror förstås på hur man vill se på det (9f). Det är ju antagligen världens just nu bästa kvartsverk. Dom är visserligen specade till 10 respektive 5spy, men ingen av de jag har haft (eller har) har diffat mer än +3spy. Många vill säga att Citizens A660 är vassare eftersom man har individuellt justerbar timvisare och evighetskalender och det är specat till 5spy, men när man bär klockan hela tiden. Men, ska man jämföra med andra urverk så är det ju en helt annan diskussionSoldrivet med gps eller radiosynk slår ju i princip allt, om det är jämförelser man vill göra. Men om man bara ser till dom specifikationer det har, är det ju oslagbart. Totalt bekymmersfritt, bara byta batteri när det är slut, ställa datum när det är korta månader och byte till normaltid/sommartid en gång per år. Att boetterna och tavlor, visare osv håller samma höga kvalité som övriga GS gör ju inte saken sämre. Det finns en i 18k
![]()
SBGX218
Riktigt snygg! Hur mycket går en sådan på?Ingenting att anmärka på alls. Sbgx063 är min favorit av alla mina klockor hittils
![]()
Hoppas den blir slagen på fingrarna av sbgn003 dock![]()
You bet! Urverket har ju en bromsfunktion som gör att den alltid prickar sekundmarkeringar.Riktigt snygg! Hur mycket går en sådan på?
Träffar den alla sekundmarkeringar också?![]()
Riktigt coolt!You bet! Urverket har ju en bromsfunktion som gör att den alltid prickar sekundmarkeringar.
Kikar man här på forumet ser prisbilden ut 12-15k beroende på skick ungefärvad en ny kostar vet jag inte. 20k kanske?
Ana-digi är roligt, det bästa av 2 världar enligt mig.Har börjat undersöka high-end quartz-marknaden (ana-digi:s) och behöver ett kvartsamtal för att prata ut..
Jag blir ledsen av den totala frånvaron av vettiga funktioner, om man vill ha något annat än en plastklocka eller en smartklocka. Top-of-the-line-modeller från tex Breitling har ju knappt fler än ett alarm och definitivt inte fler än en timer. Det enda vettiga jag hittat är Omega Skywalker X-33 som har lite lull-lull under huven, men sen är det blankt. (Mission Elapsed Time, 3 st alarm, m.m.)
![]()
Visst, i kvartstidernas begynnelse matchade väl antalet funktioner mer eller mindre antalet hårdvaru-chip/-kretsar som behövdes och hade en reell inverkan på storlek och pris, men man kan tycka att chiptillverkarna borde ha kommit några steg längre nu?
Svaret är väl såklart att marknaden bedöms som för liten för att det ska vara värt att utveckla mot den, men det verkar vara en himla tråkig inställning. Har ni hittat kvartsstålisar av högkvalitet som har ordentligt med funktioner? Tex fler än 1 timer?