Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt tung duo det där. Gammal är äldst när det kommer till Arnie!2st 40 plussare i solkskenet
Trevlig klocka. Ser ut att vara en trevlig storlek också. Vad är det för storlek?Vore inte helt fel med en gummi på denna men får nöja mig med nyfixad länk och REM band till denna
28mmTrevlig klocka. Ser ut att vara en trevlig storlek också. Vad är det för storlek?
Och jag som tycker frugans datumfönster på hennes 30mm AT är svårläst
Håller på att ev. spontanshoppa annan klocka, hör av mig ifall när jag behöver sälja av för finansieringOch jag som tycker frugans datumfönster på hennes 30mm AT är svårläst
Men denna skulle passa henne.
Samma här!
För lite orange…Nicenice
Får börja med magnumklockan
För lite orange…
Tre fina klockor!
16.5 cm handleder (viktigt å ta med den där .5 när man är en tunnis)
Den där 36:an ser ut att sitta perfekt på dig
Följde det med en fet lösmustasch med?Så jädra nöjd
Följde det med en fet lösmustasch med?
Vet ej om det är något att hänga upp sig på egentligen? Ju fler glasbitar desto mindre friktion och ska väl i praktiken hålla längre då. Lite dyrare kvartsur brukar stoltsera med 7-15 eller så.Läste även att urverket v157 har "2 jewels". Är det bra?
Finns det quarts-klockor som inte tickar fram 1 sek i taget, utan flyter fram som en mekanisk?
(vet att man kan köpa en utan sekundvisare...men om man nu vill ha en sekundvisare som flyter fram)
Det finns, men utbudet är så smalt att man nästan får svara nej Bulova med sitt 262khz och något Seikoverk jag inte minns vad det heter. Tror Rondas 513 verk som LMM Merci använder tickar 3ggr/sek... Väldigt få som anser att det estetiska uppväger det praktiska.Finns det quarts-klockor som inte tickar fram 1 sek i taget, utan flyter fram som en mekanisk?
(vet att man kan köpa en utan sekundvisare...men om man nu vill ha en sekundvisare som flyter fram)