• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Ok, säkert många som skrivit tidigare… och jag behöver lite plus och minus om jag ska beställa en skön ”klassisk” Momentum ..

The Sea Quartz 30​

Såg att de förlängt erbjudandetiden till den 18.e
Så vad tycker ni?? Är den rolig, bra, snygg, prisvärd??

320C5954-5655-4EA5-8649-4A47B14D7415.jpeg

Ok, säkert många som skrivit tidigare… och jag behöver lite plus och minus om jag ska beställa en skön ”klassisk” Momentum ..

The Sea Quartz 30​

Jag har beställt en och ser väldigt mycket framemot den. Rolig historia och MRP SA boetten är riktigt skön 👌

Första batchen är slutslut och andra batchen kommer i maj :)

The Sea Quartz 30​

Jag har också beställt... skönt med en nyproducerad i den boetten. Har haft 2 semi-vintage monnin quartzare och de känns ju så där lagom stabila...

Fördelen att få den i Maj är ju att då hinner man fixa Hawaiiskjorta, keps, hår på bröstet och leasa en Ferrari en timme. 🙃
Det är väl ungefär så lång tid som Magnum Pi hade klockan också ;) För visst hade han den endast i säsong 1 (av 8) ?
1980-90 talet bjöd verkligen på en hel del klockinspiration vill jag minnas, alla Bond Seikos, Miami Vice Ebels, Casio´s osv, helt klart en tidsperiod fylld av kul kvartsklockor man blev inspirerad av :)

Det är väl ungefär så lång tid som Magnum Pi hade klockan också ;) För visst hade han den endast i säsong 1 (av 8) ?
1980-90 talet bjöd verkligen på en hel del klockinspiration vill jag minnas, alla Bond Seikos, Miami Vice Ebels, Casio´s osv, helt klart en tidsperiod fylld av kul kvartsklockor man blev inspirerad av :)

Tyckte jag läste på Momentums hemsida att det var under de tre första säsongerna. Men kan ju vara saltat.. 😉

Såklart det inte ska funka nu när jag väl skulle beställa.. nu står det att det är Sold out.. Har mailat dom för att kunna lägga en pre order.. vilket jag visste jag skulle göra... så dumt, och jag som börjat odla hår och redan bokat en Ferrari!!!

Tysken får pryda handleden idag :)

E33D24FF-DAFE-4D37-98FB-BF7CCB0F9A6F.jpeg
Tänkte att min skulle fått vila idag men kanske ångrar mig nu när jag ser din!?
Jag är ruskigt nöjd med min svarta trots att den initialt låg längst ned på ”vill-ha” listan efter vit och blå. Skulle vilja klämma och känna och jämföra de side-by-side för att se om den svarta är en permanent keeper eller om den på sikt kommer bytas ut mot någon annan färg 7C67BEF5-FFBF-44CB-BDE1-C94F758ECDA3.jpeg

Tänkte att min skulle fått vila idag men kanske ångrar mig nu när jag ser din!?
Jag är ruskigt nöjd med min svarta trots att den initialt låg längst ned på ”vill-ha” listan efter vit och blå. Skulle vilja klämma och känna och jämföra de side-by-side för att se om den svarta är en permanent keeper eller om den på sikt kommer bytas ut mot någon annan färg 7C67BEF5-FFBF-44CB-BDE1-C94F758ECDA3.jpeg
Jag har velat lite fram och tillbaka på min, hade ju ute den på köp & sälj, men drog tillbaka! Var inne på att köpa en lika dan fast vit och automat, men det slutar nog med att denna får stanna!

Nygammal quartzduo som pallar med det mesta. Ägt bägge modellerna tidigare men sålde dem, ångrade mig och köpte nya igen. Citizen blev på länk denna ggn. Bägge funkar utmärkt även om ryssen kommer. Gillar tåliga, underhållsfria klockor som också håller tiden.

PXL_20230123_082541058~2-01.jpeg

Tillbaka
Topp