Det var en speciell tavla, är det någon specialare?Dagens kvartsare, inget special verk i den men den går jäckligt bra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det var en speciell tavla, är det någon specialare?Dagens kvartsare, inget special verk i den men den går jäckligt bra.
En limited zodiac sea dragon 200ex av denna färg. Sedan finns det tre färger till alla i 200ex varDet var en speciell tavla, är det någon specialare?
Riktig kultklocka Är det gröna på glasringen plast?Här är min med dubbla kvartsverk. Ett som styr sekundvisaren som tickar fyra gånger per sekund och ett som styr minut- och timvisaren.
Nä, det är en tågdörr.Riktig kultklocka Är det gröna på glasringen plast?
https://www.fratellowatches.com/mondaine-sbb-gottardo2016-stop2go-review/ Kan det vara en sån här?Nä, det är en tågdörr.
Fin den där! Den gör sig på tropic sport! Min Heuer hälsar!Väljer klocka på morgonen. Har inte alltför många att välja mellan men på sistone är det sällan jag tycker att en mekanisk är så mycket bättre att det är värt besväret att dra upp den. Funderar på att sälja av de mekaniska som finns kvar!
Helt rätt!https://www.fratellowatches.com/mondaine-sbb-gottardo2016-stop2go-review/ Kan det vara en sån här?
Skit coolHelt rätt!
Tack! Det var längesen jag blev så positivt överraskad av en klocka. Riktigt trevlig!Skit cool
Riktigt juste dinka! Kronan är ju världsklass!Här är min med dubbla kvartsverk. Ett som styr sekundvisaren som tickar fyra gånger per sekund och ett som styr minut- och timvisaren.
Ser riktigt fin ut! När man kollar Wempe på nätet blir jag alltid lite förvirrad. Den siten som verkar vara deras säljer ju visserligen Wempe men minst lika mycket andra märken ... Var det där du handlade?Snabb status... jag ska återkomma med utförligare tankar vid senare tillfälle. Just nu kan jag bara säga att WEMPE var väldigt trevliga att ha att göra med. Bra dialog med återkoppling och snabb leverans till dörren.
Tack så mycket! Det är en digital switch, ascoolt.Riktigt juste dinka! Kronan är ju världsklass!
Jo det verkar stämma ... "Kim-Eva Wempe has significantly expanded the family-owned company. Formerly a dealer of fine timepieces and jewelry, it is now also a brand of fine timepieces and jewelry — pieces created in innovative workshops that belong to the company."Ser riktigt fin ut! När man kollar Wempe på nätet blir jag alltid lite förvirrad. Den siten som verkar vara deras säljer ju visserligen Wempe men minst lika mycket andra märken ... Var det där du handlade?
Ahh super! Vilken bra information det förklarar ju allt! Intressant märke, blir kul att höra hur du upplever den efter ett tag. Får för mig att det är bra grejer det där... Tack!Jo det verkar stämma ... "Kim-Eva Wempe has significantly expanded the family-owned company. Formerly a dealer of fine timepieces and jewelry, it is now also a brand of fine timepieces and jewelry — pieces created in innovative workshops that belong to the company."
Deras grund har varit att vara urmakare och försäljare (AD) åt många av de stora aktörerna. Juvelerare och att producera klockor i sitt eget namn är relativt nytt om man bortser ifrån krigsåren 1939-1945 när företaget hamnade i händerna på flottan och flygvapnet i Tyskland. Dom har en ganska gedigen historia som delvis redovisas på deras hemsida. https://www.wempe.com/en/the-company-wempe/the-family-company/history En rolig pjäs jag ramlade över under min lilla efterforskning av företaget är den klocka Patek Philippe gjorde åt WEMPE när dom 2003 firade 125 år.
En "Calatrava" med WEMPE logo diskret inlagd i månfasens undre del. 5125R-001 W125
Att den klocka jag har bär tydliga likheter i design med Pateks Calatrava är det ju inget tvekan om.
En följdfråga vad gäller ETAs kronometercertifierade Quartzverk.
Var används det förutom i Breitlings klockor? Jag har för mig att det suttit i nån Certinan tex. Vad händer när Swatchgroup slutar leverera utanför koncernen, sista året de släpper urverk till andra tillverkare är väl i år?
För övrigt tror jag säkert att tidhållningen på Breitlingen är i klass med Seikos 9F verk, men där en GS sekundvisare alltid prickar indexen perfekt, så far sekundvisaren på den här fram som vindrutetorkarna på en Citroen, dvs inte med nån högre precision. Till försvar får jag väl säga att det är en väldigt lång sekundvisare
- Tack för utförligt svar, uppskattas!Nu vet jag inte på rak arm vilka ETA verk som är COSC, men om du vet nummret på calibern kan du kolla watchbase.com Där visas en del exempel på klockor som har just det urverket man söker Precidrive (E64.111) sitter ju i både Tissot och Certina, hur det är med de andra tillverkarna i Swatchgroup vet jag inte ... E61.511 använder Bell & Ross vet jag, men det är ju inte många tillverkare i det högre segmentet kvar som fortfarande kör kvarts Longines har fortfarande några varav en del har termokompenserat urverk men utan COSC på tavlan. I den WEMPE jag nyss recenserade sitter samma ETA955.652 som i Breilingen.
Angående leverans av urverk har jag uppfattat det som att man fortsätter leverera, men inte i delar utan som kompletta urverk.
Grym klocka! Roligt med materialet. Har sneglat på den men som vanligt när det gäller nyare Breitling lite oroad för storleken... Grattis till ett kul val i alla fall, ser stenhård ut!Ytterligare en Quartz inköpt på Klockmaster Globen igår. En Breitling Skyracer med ETA Superquartz. Klockan är (till stor del) i kompositmaterial och bandinfästningen minst sagt originell. Köpte de båda OEM-banden som finns, svart o grönt.
Den här är borttagen ur Breitlings program nu, tycker den är lite kul. Mycket bekväm på handleden!