Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kvartsare är trevligt. Här är de som finns i min låda för stunden.
Underbar omega, inte sett tidigare
Kvartsare är trevligt. Här är de som finns i min låda för stunden.
Cool Omega! Diameter?
Kan det vara en av G.Gentas många skapelser? Riktigt ´80 tals coolJa jag gillar den skarpt. 36mm
Kan det vara en av G.Gentas många skapelser? Riktigt ´80 tals cool
Jag får passa på att komplimera dina val av skjortor samtidigt, vårkänsla-totálÄr såklart inte hundra men man anar ju att han kan vara skyldig
Blir ju faktiskt bara förvånad över att en av de två höll tiden
På väg mot Göteborg och både tåg och klocka håller tiden
Ja, det var samma känsla jag fick. Men nu finns bildbevisBlir ju faktiskt bara förvånad över att en av de två höll tiden
Tack, man får ju passa på när solen skiner och det är över 5 grader ute, då är det vårJag får passa på att komplimera dina val av skjortor samtidigt, vårkänsla-totál
Snyggt där med G-Shocken till skjortan! Otroligt underskattad kombo, trots de råa dragen på klockan.Kvartsare är trevligt. Här är de som finns i min låda för stunden.
Tackar, ja jag tycker det gör sig bra ihop, man får våga mixa liteSnyggt där med G-Shocken till skjortan! Otroligt underskattad kombo, trots de råa dragen på klockan.
Men ahhh varför .... Skall det behöva vara 52 jvla millimeter i lugmått på den då? Klockrent köp annars. Men det går ju inte om jag inte överväger att ha den på fotleden istället .....Sprang över en "thermocompensated quartz" i mikrotråden, och började gräva i vad det egentligen betyder i mer konkreta termer. (Är inte riktigt nöjd förrän jag vet hur prylar funkar på atomnivå )
Snubblade över den här finfina skriften om kvarts i allmänhet och termokompenserade kvarts i synnerhet. Tror inte den länkats tidigare?
https://forums.watchuseek.com/f9/thermocompensation-methods-movements-2087.html
Och här är en bonusbild på klockan, med ETA 251.264, som gav upphov till googlingen. https://www.a-13a.com
PS. Tack @Wydestream för tipset om klockan DS.
Nice! 44mm?
En gamle Squale kvarts.
Certina ds first 41 mm
GPn är ju heelt underbar! Trevlig trioEn trippel med integrerad länk
Tackar! Första ref:en av Laureato från sena 70-talet.GPn är ju heelt underbar! Trevlig trio
Sjukt bra trippel Laureaton är ju fantastisk.En trippel med integrerad länk
Tackar! Kul att du tycker det. Min partner tycker det är tre fula klockor! "Speciellt den där högra med muttern!"Sjukt bra trippel Laureaton är ju fantastisk.
Integrerad länk är så där perfekt gubbigt så man blir avisEn trippel med integrerad länk
Tackar! Kul att du tycker det. Min partner tycker det är tre fula klockor! "Speciellt den där högra med muttern!"
En trippel med integrerad länk
Ref 81470 12 Meter. Tillverkande endast 1983 enligt mina efterforskningar.Vad är det för ref på Breitlingen? Gillar!
Tack!Ref 81470 12 Meter. Tillverkande endast 1983 enligt mina efterforskningar.
Ja tjena va tuff. Ny? Styggt tunn den är .... nästan lika tunn som min Seiko ju
Citizen Eco-Drive One.