• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Varför var man tvungen att upptäcka denna 2 månader för sent.... Extremt mycket "vill-höver" med jubilee länken.... :) Hörde nåt om ev ny pre-order i juli.... :( verkar vara rejält sug efter dom så inte ens säkert att man får en då heller....
Ny runda på G. Knappast med leverans i sommar tyvärr
IMG_8160.jpeg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Trillade äntligen över en trevlig ”vintage” kvartsare, bastar 19 höstar 😎
F17671D0-BC2A-45F3-AFBF-A905C860E1BB.jpeg

Integrerad länk, täckt visarcentrum, index bredvid datumfönstret och samtliga markeringar applicerade. Endast gamlingar lyckas tillfredsställa min OCD 🤪
16F86079-5F05-4811-85E6-831296A5D56B.jpeg

Sa jag att den är HAQ med individuell timvisare? Trevliga retromått har den också, ø35mm och 8,42mm hög.
Modellen heter Credor Signo GCAZ055
korrigerar åldern till 15år
 
Senast ändrad:

martaSM30

Audemars
Trillade äntligen över en trevlig ”vintage” kvartsare, bastar 19 höstar 😎
F17671D0-BC2A-45F3-AFBF-A905C860E1BB.jpeg

Integrerad länk, täckt visarcentrum, index bredvid datumfönstret och samtliga markeringar applicerade. Endast gamlingar lyckas tillfredsställa min OCD 🤪
16F86079-5F05-4811-85E6-831296A5D56B.jpeg

Sa jag att den är HAQ med individuell timvisare? Trevliga retromått har den också, ø35mm och 8,42mm hög.
Modellen heter Credor Signo GCAZ055
Kollade på den där också, ser riktigt trevlig ut👌🏼
 

Psykel

Patek
Trillade äntligen över en trevlig ”vintage” kvartsare, bastar 19 höstar 😎
F17671D0-BC2A-45F3-AFBF-A905C860E1BB.jpeg

Integrerad länk, täckt visarcentrum, index bredvid datumfönstret och samtliga markeringar applicerade. Endast gamlingar lyckas tillfredsställa min OCD 🤪
16F86079-5F05-4811-85E6-831296A5D56B.jpeg

Sa jag att den är HAQ med individuell timvisare? Trevliga retromått har den också, ø35mm och 8,42mm hög.
Modellen heter Credor Signo GCAZ055
korrigerar åldern till 15år
Fy Fabian så bra! Har spanat lite på den modellen generellt, tillverkas fortfarande med exakt samma spec.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Fy Fabian så bra! Har spanat lite på den modellen generellt, tillverkas fortfarande med exakt samma spec.
Det man ska vara medveten om är att det är en integrerad länk, det går alltså inte att byta till något annat. Det finns inte heller halvlänkar, så perfekt passform kan vara lite lotteri. Enligt de uppgifter jag hittar tar en full länk 18,9cm och länkarna är 7mm.
Min handled skiftar mellan ca 18,3cm till 18,7cm som mest under dagen. Matematiken säger att jag kan välja mellan att bära den tight med 18,2cm eller löst med 18,9cm. Jag föredrar löst nu i värmen, men kanske tar av en länk i vinter..
Men, tunn lätt och nätt säger att toleransen för passformen är större än på en tyngre och tjockare klocka
 

Cesura

Cartier
Trillade äntligen över en trevlig ”vintage” kvartsare, bastar 19 höstar 😎
F17671D0-BC2A-45F3-AFBF-A905C860E1BB.jpeg

Integrerad länk, täckt visarcentrum, index bredvid datumfönstret och samtliga markeringar applicerade. Endast gamlingar lyckas tillfredsställa min OCD 🤪
16F86079-5F05-4811-85E6-831296A5D56B.jpeg

Sa jag att den är HAQ med individuell timvisare? Trevliga retromått har den också, ø35mm och 8,42mm hög.
Modellen heter Credor Signo GCAZ055
korrigerar åldern till 15år
Skönt att den får den kärlek den förtjänar :)
 

martaSM30

Audemars
har blivit lite nyfiken/ kliar redan i köpfingrarna efter en Credor. Har span på ett par mindre modeller i ädelmetall, dock bara tvåhandade. Jag gillar ju HAQ😁 Dumt att köpa från cool quartztillverkare en klocka med bara två visare?
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
har blivit lite nyfiken/ kliar redan i köpfingrarna efter en Credor. Har span på ett par mindre modeller i ädelmetall, dock bara tvåhandade. Jag gillar ju HAQ😁 Dumt att köpa från cool quartztillverkare en klocka med bara två visare?
Har du kollat vad det är för urverk i tvåhandarna? Oavsett om dom är HAQ är dom säkert trevliga :) Mina Ecodrive ONE är tvåhandare, och inte specade som annat än normala kvartsare, men jag tycker dom verkar ha riktigt fin tidshållning ändå...
WIS poängen du kommer plocka med en Credor i ädelmetall väger väl upp andra tillkortakommanden tycker jag ;)
 

martaSM30

Audemars
Har du kollat vad det är för urverk i tvåhandarna? Oavsett om dom är HAQ är dom säkert trevliga :) Mina Ecodrive ONE är tvåhandare, och inte specade som annat än normala kvartsare, men jag tycker dom verkar ha riktigt fin tidshållning ändå...
WIS poängen du kommer plocka med en Credor i ädelmetall väger väl upp andra tillkortakommanden tycker jag ;)
Får väl sätta mig med Google translate och forska lite i urverk. Men jag antar att en anledning att skippa sekundvisare är för att få tunnare ur.
Ex från Chrono24:
Tvåhandare på 4,2mm:

Med sekundvisare, knubbis på 5,5mm.

Platina resp. vitguld.
Kul också att de kostar typ som ett Cartier-spänne😜
 

borstarmicke

Breitling
Sååå gött! Fick beställt en Momentum Sea Quartz 30 med jubilee bracelet på pre-ordern som startade idag!

Leverans i oktober, så man får hålla ut lite... ;)
 
Topp