• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Det blev en till Astron, i stål den här gången, väldigt nöjd. Fick den för 1/3 av vad jag betalade för min förra GS SBGN. Men jag tycker att kvaliteten på Astron är 2/3 av GS.
PXL_20230629_191041427.jpg
Min är faktiskt väldigt välburen, tycker den funkar i många sammanhang. Grattis till nytillskottet 👍🏿😎
 

dzlDave

Panerai
Min är faktiskt väldigt välburen, tycker den funkar i många sammanhang. Grattis till nytillskottet 👍🏿😎
Tack, ja, jag håller med. Den känns som den kan funka till mycket. Dem 21mm lug to lug gör att den funkar bättre för mig. T ex SBGN003 som jag hade tidigare som också var 39mm var endast 39mm och blev mycket nättare iom det smala armbandet som kändes för litet för mig då.
Dem hade gärna fått sätta mer lume än dem fyra väderstrecken och kunde gjort tavlan mer svart typ SBGN003 alt något mönster likt SSJ007.
Men på de hela känns det som väldigt bra kvalitet.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Tack, ja, jag håller med. Den känns som den kan funka till mycket. Dem 21mm lug to lug gör att den funkar bättre för mig. T ex SBGN003 som jag hade tidigare som också var 39mm var endast 39mm och blev mycket nättare iom det smala armbandet som kändes för litet för mig då.
Dem hade gärna fått sätta mer lume än dem fyra väderstrecken och kunde gjort tavlan mer svart typ SBGN003 alt något mönster likt SSJ007.
Men på de hela känns det som väldigt bra kvalitet.
Håller med om att tavlan känns lite simpel i sitt utförande i förhållande till resten. Som en High-tech GS där man dragit in på en del handpåläggning
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
AQ4080-52A
6A6D8A5B-4FC1-4207-A85E-8C915952628B.jpeg

Idag blev jag åter påmind om hur smidigt det är med perpetuell kalender. Det spelar ingen roll om det är via GPS, radiosynk eller är en inbygd komplikation. Nu när morgonkaffe och hundpromenad är avklarade ska jag ge de klockor i samlingen som saknar denna eminenta komplikation ett handtag. Det är en fantastisk 1:a julimorgon 😎🤙🏿
 
Senast ändrad:

Petrik

Panerai
6A6D8A5B-4FC1-4207-A85E-8C915952628B.jpeg

Idag blev jag åter påmind om hur smidigt det är med perpetuell kalender. Det spelar ingen roll om det är via GPS, radiosynk eller är en inbygd komplikation. Nu när morgonkaffe och hundpromenad är avklarade ska jag ge de klockor i samlingen som saknar denna eminenta komplikation ett handtag. Det är en fantastisk 1:a julimorgon 😎🤙🏿
Vad är det för klockmodell och vilken storlek är det
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
CB21EBB8-1323-44CE-851B-A9A66B999B91.jpeg

Idag bärs den klocka jag skattar högst i samlingen 😎👌🏿. Inte för att den är dyrast i lådan, eller för att den skulle vara unik i sin form eller funktion… utan för att den påminner mig om vilken fantastisk fru jag har 🙏🏿😊
9C8D32AE-EBAF-4FF1-9F2A-BD77091D8565.jpeg

Nej, för att den är en present av min fru på 50 årsdagen. En del av presenten var ett besök i Tokyo, så den bär även minnen ifrån vistelsen. Hon köpte den utan min vetskap och berättade om hur hon valde just denna.
1. ”Du gillar bra tidshållning, jag valde radiosynk”.
2. ”Du gillar ett väl utfört hantverk i fina material och gärna med kul teknik. Denna har titan i armband och boett, och en urtavla i slipat safirglas, och är ecodrive”.
3. ”Du ville gärna ha en modell som endast säljs i Japan, Exceed säljs bara i Japan”.

Som bonus har den 10atm, något som få av dessa lite mer eleganta Exceed-modeller har. 5atm är vanligast.
Varje gång jag bär den blir jag påmind om hur hon snappat upp mitt svammel då det kommer till denna hobby, och hur hon utifrån sin tolkning valde en lämplig present. Önskar tråden en underbar söndag🤙🏿☀️
 
Senast ändrad:

Jpg

Cartier
2-Faktor
CB21EBB8-1323-44CE-851B-A9A66B999B91.jpeg

Idag bärs den klocka jag skattar högst i samlingen 😎👌🏿. Inte för att den är dyrast i lådan, eller för att den skulle vara unik i sin form eller funktion… utan för att den påminner mig om vilken fantastisk fru jag har 🙏🏿😊
9C8D32AE-EBAF-4FF1-9F2A-BD77091D8565.jpeg

Nej, för att den är en present av min fru på 50 årsdagen. En del av presenten var ett besök i Tokyo, så den bär även minnen ifrån vistelsen. Hon köpte den utan min vetskap och berättade om hur hon valde just denna.
1. ”Du gillar bra tidshållning, jag valde radiosynk”.
2. ”Du gillar ett väl utfört hantverk i fina material och gärna med kul teknik. Denna har titan i armband och boett, och en urtavla i slipat safirglas, och är ecodrive”.
3. ”Du ville gärna ha en modell som endast säljs i Japan, Exceed säljs bara i Japan”.

Som bonus har den 10atm, något som få av dessa lite mer eleganta Exceed-modeller sällan har. 5atm är vanligast.
Varje gång jag bär den blir jag påmind om hur hon snappat upp mitt svammel då det kommer till denna hobby, och hur hon utifrån sin tolkning valde en lämplig present. Önskar tråden en underbar söndag🤙🏿☀️
Fin klocka, fin historia! Synkar citizen mot samma master som seiko?
 

Petrik

Panerai
CB21EBB8-1323-44CE-851B-A9A66B999B91.jpeg

Idag bärs den klocka jag skattar högst i samlingen 😎👌🏿. Inte för att den är dyrast i lådan, eller för att den skulle vara unik i sin form eller funktion… utan för att den påminner mig om vilken fantastisk fru jag har 🙏🏿😊
9C8D32AE-EBAF-4FF1-9F2A-BD77091D8565.jpeg

Nej, för att den är en present av min fru på 50 årsdagen. En del av presenten var ett besök i Tokyo, så den bär även minnen ifrån vistelsen. Hon köpte den utan min vetskap och berättade om hur hon valde just denna.
1. ”Du gillar bra tidshållning, jag valde radiosynk”.
2. ”Du gillar ett väl utfört hantverk i fina material och gärna med kul teknik. Denna har titan i armband och boett, och en urtavla i slipat safirglas, och är ecodrive”.
3. ”Du ville gärna ha en modell som endast säljs i Japan, Exceed säljs bara i Japan”.

Som bonus har den 10atm, något som få av dessa lite mer eleganta Exceed-modeller sällan har. 5atm är vanligast.
Varje gång jag bär den blir jag påmind om hur hon snappat upp mitt svammel då det kommer till denna hobby, och hur hon utifrån sin tolkning valde en lämplig present. Önskar tråden en underbar söndag🤙🏿☀️
Vad ärdetta för modell?
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Tänkte just kommentera "synd att det förmodligen är plast" 😅 Riktigt cool, tro om någon silver är på G med?
Det ska vara en i stål och en svart också. Men som sagt, för Filipinerna… Bör väl gå att få tag på ändå, om den inte släpps på andra marknader senare? Kolla ig kokopelli0204jp
 
Topp