• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
IMG_4433.jpeg
IMG_4434.jpeg


Quartz med Plusmeny 🙌🏼
Det är en riktigt snygg modell det där, ångrar att jag sålde den jag hade...
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Hittade den av en slump hos en handlare i Japan och slog till.

Snudd på GS finish (och boett design?!) till en bråkdel av priset och med massa kul nördig funktionalitet. Svårt att inte gilla den kombinationen?! 😀
Om jag inte missminner mig görs Astron i samma studio som någon GS linje (om det är 9f eller Springdrive?) Jag har just nu två Astron, har haft ytterligare två tidigare :bag: Det enda jag tycker saknas för att vara helt perfekt är ett larm och tidtagning...
 

LANGEN

Panerai
Pledge Member
Om jag inte missminner mig görs Astron i samma studio som någon GS linje (om det är 9f eller Springdrive?) Jag har just nu två Astron, har haft ytterligare två tidigare :bag: Det enda jag tycker saknas för att vara helt perfekt är ett larm och tidtagning...
Fett, få kolla upp det!

Larm har jag aldrig använt när jag haft det men tidtagning har man ju faktiskt haft användning av några gånger.

Påtal om det, har du satt klockan i flight mode när du flyger eller är det lite överdrivet? Det var ju ett par kommandon man isåfall är tvungen att försöka lära sig …
 
Varför var man tvungen att upptäcka denna 2 månader för sent.... Extremt mycket "vill-höver" med jubilee länken.... :) Hörde nåt om ev ny pre-order i juli.... :( verkar vara rejält sug efter dom så inte ens säkert att man får en då heller....
Tja jag var också för seg på avtryckaren. Hade anmält mig på hemsidan inför förra släppet och då fanns de iaf tillgängliga någon dag efter att de släppts. Momentum körde med en ”Max två per köpare” de första 48h. Kanske hjälpte något? Dock inte fått några mail om en omgång till i juli. Men tror att det kom något för ett tag sedan om att man kunde tävla om en kommande genom att vara med och bidra till designen.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Fett, få kolla upp det!

Larm har jag aldrig använt när jag haft det men tidtagning har man ju faktiskt haft användning av några gånger.

Påtal om det, har du satt klockan i flight mode när du flyger eller är det lite överdrivet? Det var ju ett par kommandon man isåfall är tvungen att försöka lära sig …
Nej, jag brukar inte sätta den i flightmode. Med tanke på att en inte ens kommer igenom kontrollen med en tandkrämstub nu för tiden, så skulle det vara rigorösa kontroller av mobiler osv, om det hade någon seriös betydelse. Det är iof enkelt att ställa in, men en helt onödig funktion av den anledningen. Kanske finns det tillfällen då man vill stänga av synk, typ för att spara batteri vid svag laddning?
 

LANGEN

Panerai
Pledge Member
Nej, jag brukar inte sätta den i flightmode. Med tanke på att en inte ens kommer igenom kontrollen med en tandkrämstub nu för tiden, så skulle det vara rigorösa kontroller av mobiler osv, om det hade någon seriös betydelse. Det är iof enkelt att ställa in, men en helt onödig funktion av den anledningen. Kanske finns det tillfällen då man vill stänga av synk, typ för att spara batteri vid svag laddning?
De är rätt ofta man missar att ställa luren i flightmode också 😅

Tyckte mig läsa att den slutar ta emot signalen automatiskt vid svag laddning så med andra ord en helt onödig funktion. Men kanske nån typ av krav för mottagare?
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Fast det är just det jag menar, en mottagare är ingen sändare som behöver stängas av. (Om den nu inte innehåller någon annan typ av sändare med tanke på "flight mode").
Jag skulle tro det är en gimmick som passar in i Seikos ide om att Astron är en reseklocka. Citizens GPS variant (cal.F950) har inte denna funktion utmärkt med ett flygplan, ingen koll på Casios GPS klockor.
 

Urtyp

Audemars
Kom hem till en Wempe som hade stannat, så den är inne för batteribyte och ev. försäljning. Hej @ironcastle 😁 Nåväl, jag bad honom skicka en bild av insidan då jag var nyfiken på om dom hade pimpat ETA64.111 verket någonting.
Jodå, det var lite skillnad! 😎👍✨
Original:

Screenshot_20230611-181015~4.png


Järn Rullatorn:
IMG_20230609_102600402_HDR~2.jpg


Edit: Glömde ju klockan... här i svagt solnedgångsljus.
IMG_20230613_220011252~3.jpg
 
Senast ändrad:
Topp