Det är en riktigt snygg modell det där, ångrar att jag sålde den jag hade...
Quartz med Plusmeny
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är en riktigt snygg modell det där, ångrar att jag sålde den jag hade...
Quartz med Plusmeny
Hittade den av en slump hos en handlare i Japan och slog till.Det är en riktigt snygg modell det där, ångrar att jag sålde den jag hade...
Om jag inte missminner mig görs Astron i samma studio som någon GS linje (om det är 9f eller Springdrive?) Jag har just nu två Astron, har haft ytterligare två tidigare Det enda jag tycker saknas för att vara helt perfekt är ett larm och tidtagning...Hittade den av en slump hos en handlare i Japan och slog till.
Snudd på GS finish (och boett design?!) till en bråkdel av priset och med massa kul nördig funktionalitet. Svårt att inte gilla den kombinationen?!
Fett, få kolla upp det!Om jag inte missminner mig görs Astron i samma studio som någon GS linje (om det är 9f eller Springdrive?) Jag har just nu två Astron, har haft ytterligare två tidigare Det enda jag tycker saknas för att vara helt perfekt är ett larm och tidtagning...
Tja jag var också för seg på avtryckaren. Hade anmält mig på hemsidan inför förra släppet och då fanns de iaf tillgängliga någon dag efter att de släppts. Momentum körde med en ”Max två per köpare” de första 48h. Kanske hjälpte något? Dock inte fått några mail om en omgång till i juli. Men tror att det kom något för ett tag sedan om att man kunde tävla om en kommande genom att vara med och bidra till designen.Varför var man tvungen att upptäcka denna 2 månader för sent.... Extremt mycket "vill-höver" med jubilee länken.... Hörde nåt om ev ny pre-order i juli.... verkar vara rejält sug efter dom så inte ens säkert att man får en då heller....
Nej, jag brukar inte sätta den i flightmode. Med tanke på att en inte ens kommer igenom kontrollen med en tandkrämstub nu för tiden, så skulle det vara rigorösa kontroller av mobiler osv, om det hade någon seriös betydelse. Det är iof enkelt att ställa in, men en helt onödig funktion av den anledningen. Kanske finns det tillfällen då man vill stänga av synk, typ för att spara batteri vid svag laddning?Fett, få kolla upp det!
Larm har jag aldrig använt när jag haft det men tidtagning har man ju faktiskt haft användning av några gånger.
Påtal om det, har du satt klockan i flight mode när du flyger eller är det lite överdrivet? Det var ju ett par kommandon man isåfall är tvungen att försöka lära sig …
Vad är "flight mode"? Innehåller klockan någon typ av sändare (typ Bluetooth)?Påtal om det, har du satt klockan i flight mode när du flyger eller är det lite överdrivet?
De är rätt ofta man missar att ställa luren i flightmode ocksåNej, jag brukar inte sätta den i flightmode. Med tanke på att en inte ens kommer igenom kontrollen med en tandkrämstub nu för tiden, så skulle det vara rigorösa kontroller av mobiler osv, om det hade någon seriös betydelse. Det är iof enkelt att ställa in, men en helt onödig funktion av den anledningen. Kanske finns det tillfällen då man vill stänga av synk, typ för att spara batteri vid svag laddning?
Den tar emot en GPS signal som korrigerar tiden automatiskt så den behöver aldrig ställas manuelltVad är "flight mode"? Innehåller klockan någon typ av sändare (typ Bluetooth)?
Fast det är just det jag menar, en mottagare är ingen sändare som behöver stängas av. (Om den nu inte innehåller någon annan typ av sändare med tanke på "flight mode").Den tar emot en GPS signal som korrigerar tiden automatiskt så den behöver aldrig ställas manuellt
Jag skulle tro det är en gimmick som passar in i Seikos ide om att Astron är en reseklocka. Citizens GPS variant (cal.F950) har inte denna funktion utmärkt med ett flygplan, ingen koll på Casios GPS klockor.Fast det är just det jag menar, en mottagare är ingen sändare som behöver stängas av. (Om den nu inte innehåller någon annan typ av sändare med tanke på "flight mode").
Riktigt snygg! Gillar ju inte ens guldfärgade klockor, men denna var riktigt trevlig!
Tissot har lyckats bra med PRX-släppen, speciellt 35mm boetten gillar jag.
Underbar
Ja visst är det härligt med "guld" TISSOT. Denna vintage är en favorit i samlingen.
Riktigt najs den där!
Om man inte brukar köra helguld, och inte vill lägga det en riktig helguld kostar tycker jag det är en strålande "prövapåklocka". Hade den haft urfräsningar i bezel hade den dessutom varit en VC look a like i detta utförandeRiktigt najs den där!
Nationaldagsklädsel
Givetvis parad med shorts & barfota i sandalerna
Vad är detta för modell?Nationaldagsklädsel
Givetvis parad med shorts & barfota i sandalerna
Det är den jag tipsade om i din tråd där du ville ha tips på prisvärd kvartsdressare. Tissot Goldrun. På denna har jag bytt det plana safirglaset mot ett lätt kupat.Vad är detta för modell?
Det ser ut som att subdials är förskjutna åt höger. Är tavlan i två delar??Blev en Time Force idag..
Oj, tack! Det får vi kolla upp senare ikväll men det var en redig förskjutning ser jag..Det ser ut som att subdials är förskjutna åt höger. Är tavlan i två delar??