• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

5358D32D-9605-46E3-96A7-EE1EDD595FE4.jpeg

Inhandlad sommarbeater. Tror denna blir svår att slå alltså.

Bell&Ross var ett alternativ jag inte tänkte på. Ska kika lite närmare. Har även tittat lite på Sinn men de modellerna är dessvärre alldeles för stora.
Slutade med att jag köpte en DS Action. Bra spec för relativt lite pengar. Återstår att se hur jag trivs med den/kvarts. Måste säga att det känns ovanligt med en visare som tickar:)
20190425_152741.jpg

5947EFFF-DDF3-411D-9A8F-A060A84F0A90.jpeg
Certina gör fina Quartz klockor med hög kvalité för ett rimligt pris. Denna Quartz har jag ärvt av min morfar. Tror den är från 1995. Den har varit med i hus och stugbygge, grönsakslandet, bad utomlands och allt mer vad det kan ha varit.

Den tickar på starkt.

Senast ändrad:
Innan jag skulle åka till Tokyo hade jag bett en bekant på plats att lägga undan en GS åt mig. Väl på plats blev det av olika anledningar ingen affär. Istället blev det en trevlig liten Citizen Exeed. Samma enkla formspråk som Chronomaster serien men med radiosynk. Eco-Drive, perpetual calendar och snabbställning mellan tidzoner. Zaratsu polerat titan med Duratect behandling, 100m wr.
C284385B-35A9-4CE1-9C04-E12F3917D09B.jpeg

Grym vardagsklocka med Japanfinish :)
68AD31C0-B84A-4385-843F-A613B22F3716.jpeg

38,5 / 9,5mm
C3A8B3B2-E3E4-4137-B0D2-67853B72F4FC.jpeg

Senast ändrad:
Innan jag skulle åka till Tokyo hade jag bett en bekant på plats att lägga undan en GS åt mig. Väl på plats blev det av olika anledningar ingen affär. Istället blev det en trevlig liten Citizen Exeed. Samma enkla formspråk som Chronomaster serien men med radiosynk. Eco-Drive, perpetual calendar och snabbställning mellan tidzoner. Zaratsu polerat titan med Duratect behandling, 100m wr.
C284385B-35A9-4CE1-9C04-E12F3917D09B.jpeg

Grym vardagsklocka med Japanfinish :)
68AD31C0-B84A-4385-843F-A613B22F3716.jpeg

38,5 / 9,5mm
Grattis, riktigt fin. Tittade själv lite på exceed serien men var inte det enklaste att införskaffa från SE.

Omega Aqua Terra kvarts. Sugen som fan. Någon med erfarenhet?
Jag köpte den gamla med sunburst-tavla som frun tog över, riktigt trevlig och med COSC tidshållning (utan att vara certifierad). Väldigt många gillar boetten och allsidigheten med modellen. Även jag ;). Men om det är en ny som ska köpas tycker jag man får mer för pengen hos de japanska premiumserierna ifrån GS, Citizen eller Casio. Men visst är det en både bra och snygg klocka :)

Kan förresten tipsa om en rätt kul klocka. Precista prs-18q har numera Precidrive verket från ETA och således HAQ. Tror den är Cosc dessutom. Tre kakor för en rå dykare med HAQ verk är ju en juste sommarbeater. Till skillnad från CWC har den avtagbara bandstift också.
prs18qcoscthumb.jpg

Jag köpte den gamla med sunburst-tavla som frun tog över, riktigt trevlig och med COSC tidshållning (utan att vara certifierad). Väldigt många gillar boetten och allsidigheten med modellen. Även jag ;). Men om det är en ny som ska köpas tycker jag man får mer för pengen hos de japanska premiumserierna ifrån GS, Citizen eller Casio. Men visst är det en både bra och snygg klocka :)
Jag har fått för mig att jag vill ha den med teak-tavla. Brukar gå här för ca 12-13k tror jag. Visst finns GS men då går det upp till iaf 20k.

Tack för svar :)

Kan förresten tipsa om en rätt kul klocka. Precista prs-18q har numera Precidrive verket från ETA och således HAQ. Tror den är Cosc dessutom. Tre kakor för en rå dykare med HAQ verk är ju en juste sommarbeater. Till skillnad från CWC har den avtagbara bandstift också.
prs18qcoscthumb.jpg
Det är sånt som gör en glad :) Billig och stryktålig men ändå med prestanda, kul tips!

Köpt som sommarklocka för att ha något lite mer oömt som alltid går. Har dock använts väldigt mycket mer än vad jag trodde. Helnöjd.
C3225948-7F32-4D5F-B74E-30547BA8CE2E.jpeg
Jag gav min till en av sönerna i födelsedagspresent. Han är lika nöjd med den som jag var. Oväntat gedigen när man får den på sig första gången :)

• Like
Reactions: JDQ
Tillbaka
Topp