Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Första kvartsaren jag köpt själv. Hade en känsla av att jag behövde en pålitlig beater som inte behöver tjafsas med när den fått ligga ett par dagar. Och känslan stämde. Grymt nöjd.![]()
Tack! Jag gillar gummi på bild men tycker inte alls om att ha det på mig. Mesh blev en bra lösningSer riktigt vass ut på mesh!
Slutade med att jag köpte en DS Action. Bra spec för relativt lite pengar. Återstår att se hur jag trivs med den/kvarts. Måste säga att det känns ovanligt med en visare som tickarBell&Ross var ett alternativ jag inte tänkte på. Ska kika lite närmare. Har även tittat lite på Sinn men de modellerna är dessvärre alldeles för stora.
Bra val, bra klocka på alla sätt.Slutade med att jag köpte en DS Action. Bra spec för relativt lite pengar. Återstår att se hur jag trivs med den/kvarts. Måste säga att det känns ovanligt med en visare som tickar
![]()
Verkligen.. Har haft ögonen på den sedan jag såg din recension. Var dock lite orolig att den skulle bli för stor. Sitter dock väldigt bra. Hustrun fick också bli med klocka. Måste säga att även den är väldigt prisvärd.Bra val, bra klocka på alla sätt.![]()
Grattis, riktigt fin. Tittade själv lite på exceed serien men var inte det enklaste att införskaffa från SE.Innan jag skulle åka till Tokyo hade jag bett en bekant på plats att lägga undan en GS åt mig. Väl på plats blev det av olika anledningar ingen affär. Istället blev det en trevlig liten Citizen Exeed. Samma enkla formspråk som Chronomaster serien men med radiosynk. Eco-Drive, perpetual calendar och snabbställning mellan tidzoner. Zaratsu polerat titan med Duratect behandling, 100m wr.
![]()
Grym vardagsklocka med Japanfinish
![]()
38,5 / 9,5mm
En rolig grej är att man kan få ut COSC resultatet på Certinas hemsida genom att ange verk.nr. Detta är dock inget de nämner i affären (kanske bara vi insnöade som finner detta intressant)Bra val, bra klocka på alla sätt.![]()
Snygg och prisvärd dinka det där. Säg till när det är dags för flippSlutade med att jag köpte en DS Action. Bra spec för relativt lite pengar. Återstår att se hur jag trivs med den/kvarts. Måste säga att det känns ovanligt med en visare som tickar
![]()
Wow, visste jag inte. Fina siffrorEn rolig grej är att man kan få ut COSC resultatet på Certinas hemsida genom att ange verk.nr. Detta är dock inget de nämner i affären (kanske bara vi insnöade som finner detta intressant)![]()
Haha, will do. Man vet aldrigSnygg och prisvärd dinka det där. Säg till när det är dags för flipp![]()
Wow! Grym tavla och vilka j-la index på det, till och med applicerade minutindex!Nyanländ 4883-8100![]()
Fint skit det här!
Nyanländ 4883-8100![]()
Fint skit det här!
Jag köpte den gamla med sunburst-tavla som frun tog över, riktigt trevlig och med COSC tidshållning (utan att vara certifierad). Väldigt många gillar boetten och allsidigheten med modellen. Även jagOmega Aqua Terra kvarts. Sugen som fan. Någon med erfarenhet?
Jag har fått för mig att jag vill ha den med teak-tavla. Brukar gå här för ca 12-13k tror jag. Visst finns GS men då går det upp till iaf 20k.Jag köpte den gamla med sunburst-tavla som frun tog över, riktigt trevlig och med COSC tidshållning (utan att vara certifierad). Väldigt många gillar boetten och allsidigheten med modellen. Även jag. Men om det är en ny som ska köpas tycker jag man får mer för pengen hos de japanska premiumserierna ifrån GS, Citizen eller Casio. Men visst är det en både bra och snygg klocka
![]()
Fint är bara förnamnet. Fy f*n vad tuffNyanländ 4883-8100![]()
Fint skit det här!
Hade valt ett helt annat band till den där. Så strikt och utan detaljer det bara går. Tom. ett gummi hade kunnat fungera.Bandet monterat, mumma ! Faaast en originallänk skulle ju sitta fint?![]()
Det är sånt som gör en gladKan förresten tipsa om en rätt kul klocka. Precista prs-18q har numera Precidrive verket från ETA och således HAQ. Tror den är Cosc dessutom. Tre kakor för en rå dykare med HAQ verk är ju en juste sommarbeater. Till skillnad från CWC har den avtagbara bandstift också.![]()
Ja faktiskt! Den är lite i farozonen för spontanköp. Försöker intala mig att det inte räcker med en G-Shock som sommarbeaterDet är sånt som gör en gladBillig och stryktålig men ändå med prestanda, kul tips!
Ja faktiskt! Den är lite i farozonen för spontanköp. Försöker intala mig att det inte räcker med en G-Shock som sommarbeater![]()
Jag gav min till en av sönerna i födelsedagspresent. Han är lika nöjd med den som jag var. Oväntat gedigen när man får den på sig första gångenKöpt som sommarklocka för att ha något lite mer oömt som alltid går. Har dock använts väldigt mycket mer än vad jag trodde. Helnöjd.![]()