• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Zingo77

Cartier
2-Faktor
Skulle du kalla den "re-edition" istället? Personligen tycker jag modellen mer är en hyllning till originalet ifrån 1978, men Tissot marknadsför den just nu så här på sin hemsida:
1690997037018.png

Originalet var ju en Seastarmodell
1978-Tissot-Seastar-PRX-Quartz-vintage.jpg

Men utveckla gärna ditt inlägg :)
Re-edition är mer korrekt eftersom Tissot har designen själva i sin historiska katalog. Följande är definition av homage:

Homage watches are often affordable but usually pay homage to much more expensive watches. As a result, they tend to be popular amongst those who like a specific luxury watch design but are not able to, or not willing to, spend thousands and thousands to buy it. Therefore, homage watches are considered by many to be the second-best alternative.
 
Senast ändrad:

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Re-edition är mer korrekt eftersom Tissot har designen själva i sin historiska katalog. Följande är definition av homage:

Homage watches are often affordable but usually pay homage to much more expensive watches. As a result, they tend to be popular amongst those who like a specific luxury watch design but are not able to, or not willing to, spend thousands and thousands to buy it. Therefore, homage watches are considered by many to be the second-best alternative.
Ah, du menar så! Då är det nog så att det du (och den som skrivit citatet du bifogde) kallar Homage kallar jag Copage, och det jag kallar Homage kallar du re-issue 😊👍🏿
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
IMG_6263.jpeg


Nytillskott på kvarts fronten, Hermes Arceau 38mm.
Funderar på vad man ska ha för band? Lutar åt ett ljusbrunt med kontrast sömmar. Aftermarket bandet den kom med kan ha kostat många kronor 😆
Den där är riktigt snygg! Köpte du ny eller hittade begagnad?
Hur tunn är boetten?😊
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
IMG_6263.jpeg


Nytillskott på kvarts fronten, Hermes Arceau 38mm.
Funderar på vad man ska ha för band? Lutar åt ett ljusbrunt med kontrast sömmar. Aftermarket bandet den kom med kan ha kostat många kronor 😆
Har inte Hermes ett eget mönster på läder? Annars skulle jag leta ett Saffiano-mönstrat i trevlig färg :)
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Begagnad men i väldigt gott skick, tror den är runt 10 år gammal. Har inte på millimetern men tunn utan att vara för tunn ;) kan leta upp det och fota också när jag har lite tid :)
Härligt! Har spanat lite sporadist på den modellen på C24 men aldrig kommit till skott. Ser grymt fin ut iaf👍
 

marwe

Breitling
@nissehult Ser riktigt bra ut ju! Ångrar lite att jag inte slog till på en sån när jag var i Tokyo för ett tag sen. Grym klocka som flyger lite under radarn och som med sin lätta vikt sitter otroligt skönt på handleden.
 

LANGEN

Panerai
Pledge Member
Har inte Hermes ett eget mönster på läder? Annars skulle jag leta ett Saffiano-mönstrat i trevlig färg :)
Vet inte? Sett den på olika varianter som original. Men inget direkt mönstrat?
Snackar lite med en bandmakare om att göra nått åt de här hållet design mässigt …
 

Bilagor

  • IMG_6182.png
    IMG_6182.png
    236.3 KB · Visningar: 8
  • IMG_6183.png
    IMG_6183.png
    384 KB · Visningar: 10
Topp