• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Casio + metall + solsken är en jäkligt trevlig combo. Mycket nöjd med denna hittills. Var inställd på att inte gilla länken pga låset. Men den överraskade. Väldigt följsam, känns hyfsat solid och enklast/smartaste stiften för längdjustering jag haft.

IMG_4411.jpeg
Min kritik av länken är egentligen mest baserad på att jag velat se ett glidlås istället. Annars är det en kul modell 👌🏿😎
 
Sommaren kom tillbaka och jag är inget fan av att ha länk till kortärmat. Så jag testade lite olika nato och läderband. Klart skönast var detta. Tror jag ska beställa ett likadant fast nån nyans rödare. Vill åt 60-tals-skin-looken. Kanske även ett racing strap.

53113550299_50fd9e12a9_o.jpeg
 
Senast ändrad:

Jockinho

Patek
2-Faktor
Sommaren kom tillbaka och jag är inget fan av att ha länk till kortärmat. Såg jag testade lite olika nato och läderband. Klart skönast var detta. Tror jag ska beställa ett likadant fast nån nyans rödare. Vill åt 60-tals-skin-looken. Kanske även ett racing strap.

53113550299_50fd9e12a9_o.jpeg
Småhålat racing blir nog 👌🏻
Trevlig med en modern digitalare som funkar på fler band än original och dessutom ser bra ut på med, ett stort plus!
 

LANGEN

Panerai
Pledge Member
Äntligen nytt band på posten idag, valet föll tillslut på japanskt Aniline från Tochigi och efter en 20 mail och ihärdigt experimenterande av @Ragnr fick jag till det önskade överviket på 12 bandet, och dessutom i 2 versioner 😀

Vad säger ni? Köra på spetsigt eller rakt övervik? 😀


IMG_6473.jpeg
IMG_6467.jpeg
IMG_6474.jpeg
IMG_6476.jpeg
IMG_6475.jpeg
IMG_6477.jpeg
IMG_6466.jpeg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Äntligen nytt band på posten idag, valet föll tillslut på japanskt Aniline från Tochigi och efter en 20 mail och ihärdigt experimenterande av @Ragnr fick jag till det önskade överviket på 12 bandet, och dessutom i 2 versioner 😀

Vad säger ni? Köra på spetsigt eller rakt övervik? 😀


IMG_6473.jpeg
IMG_6467.jpeg
IMG_6474.jpeg
IMG_6476.jpeg
IMG_6475.jpeg
IMG_6477.jpeg
IMG_6466.jpeg
Skitsnygg färg på lädret! Jag är tycker den spetsiga ger lite mer ”flow” som passar övrig design. Men det raka är också snyggt
 

Ragnr

Omega
2-Faktor
Äntligen nytt band på posten idag, valet föll tillslut på japanskt Aniline från Tochigi och efter en 20 mail och ihärdigt experimenterande av @Ragnr fick jag till det önskade överviket på 12 bandet, och dessutom i 2 versioner 😀

Vad säger ni? Köra på spetsigt eller rakt övervik? 😀


IMG_6473.jpeg
IMG_6467.jpeg
IMG_6474.jpeg
IMG_6476.jpeg
IMG_6475.jpeg
IMG_6477.jpeg
IMG_6466.jpeg

Kul att se hur det matchade! Blev riktigt bra tillsammans, bra val där :D Jag lägger nog också min röst på den spetsiga!
 
Topp