• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

☠️☠️☠️
IMG_20230821_211928630~3.jpg
 
Dagens klocka som är lite tantig men vid något högre ålder bryr man sig mindre om att man ser ut som ett fån i andras ögon.

Intressant att en 200 meters dykare är tunnare än en ny GS ”dressklocka” med manuellt draget verk som jag tittade på häromdagen.
Förstår mig inte på i stort sett alla nya klockor.

74D2136F-015E-4B99-901F-26CD25CE0BB7.jpeg
 
Dagens klocka som är lite tantig men vid något högre ålder bryr man sig mindre om att man ser ut som ett fån i andras ögon.

Intressant att en 200 meters dykare är tunnare än en ny GS ”dressklocka” med manuellt draget verk som jag tittade på häromdagen.
Förstår mig inte på i stort sett alla nya klockor.

74D2136F-015E-4B99-901F-26CD25CE0BB7.jpeg
Grym! Vad är det för årgång?
 
Sjukt kul!!! Äntligen en nytillverkad digitalklocka i stål, som kan bäras till allt. Någon info om när den släpps?
De verkar redan finnas hos Eriksons, de har åtminstone lagt ut videos på en digitalare framför deras butik. De var för övrigt snabbare ut med bilderna på klockorna än vad Tissor var själva😂
Finns att beställa hos Klockia också. Och uppenbarligen har 35mm-modellen även fått den mintgröna tavlan från 40mm samtidigt.
Tissot är ju knappast världsmästare i marknadsföring...
 
Finns att beställa hos Klockia också. Och uppenbarligen har 35mm-modellen även fått den mintgröna tavlan från 40mm samtidigt.
Tissot är ju knappast världsmästare i marknadsföring...
Nä, det har verkligen inte basunerats ut!? Jag tänkte svänga förbi erikson i morgon. Jag vart initialt inne på guld, men stål med svart tavla påminner om min Spedmaster lcd. Nu ska det väl f*n vara 24h visning på denna…
 
Tycker den i stål med svart tavla var den snyggaste, och håller med om att den påminner starkt om Speedmaster LCD👍
Man kanske får en annan känsla väl i handen. Oavsett är det ett riktigt kul släpp, precis i linje med det jag själv önskat skulle komma. En liten digitalvåg där det släpps retrodesign i moderna material med bra komplikationer. Nu återstår bara en Citizen med ecodrive i supertitanium 🤪PRX en ska tydligen ha både 24h visning och timer, något det senaste Casiosläppet saknar…
 
När någon tröttnar på sin PRX-digitalare i 35mm så hör av er…
Jag provade 40mm kvartsaren när den kom så jag har inte kunnat jobba upp ett villhöverbehov av 35:an tidigare men nu kom det!
 
Tillbaka
Topp