• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Kul att du slog till👍
Är det 35an?
Japp! Den sitter snyggast på mina taniga handleder 😉 Själva digitalfönstret är lika stort på 35mm som på 40mm, det gör att 40mm modellen ser ut att ha ett för litet fönster…
Jag tycker det är riktigt trevligt att det inte är en massa text på tavlan som talar om vad knapparna gör, den känns mer ”vuxen” på något sätt
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Japp! Den sitter snyggast på mina taniga handleder 😉 Själva digitalfönstret är lika stort på 35mm som på 40mm, det gör att 40mm modellen ser ut att ha ett för litet fönster…
Jag tycker det är riktigt trevligt att det inte är en massa text på tavlan som talar om vad knapparna gör, den känns mer ”vuxen” på något sätt
Jasså är det så pass? Ja då lär 40 se rätt skev ut med så stor yta men liten display…
Den där såg ut att sitta som en smäck, der fram emot lite utvärdering så småningom.
 

Psykel

Patek
IMG_9786.jpeg

Då är det bara att börja bära och utvärdera 😎
Grattis! Jag väntar nog tills den kommer med Powermatic. :D
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Med hänvisning till ovanstående post, undrar om glaset är lackat på insidan eller om urtavlorna är lösa tavlor? Det är väl vanligast att glaset är lackat, så vill man byta tavelfärg mellan boetterna får man alltså byta glaset…
 

Urtyp

Audemars
Med hänvisning till ovanstående post, undrar om glaset är lackat på insidan eller om urtavlorna är lösa tavlor? Det är väl vanligast att glaset är lackat, så vill man byta tavelfärg mellan boetterna får man alltså byta glaset…
Jag tror du är enda på KS som kan besvara den frågan med 100% säkerhet... av med baklocket nu!!! 😆
(Tror som dig att det är tryckt direkt på glaset).
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Ledig tisdag…
IMG_9811.jpeg

Då kör vi Medborgare på läder.
IMG_9812.jpeg

Det är första gången det händer mig, men fästet på viklåset lossnade. På titanlänken… Det går fortfarande att knäppa och bära klockan, men öppnar man glider klockan av blixtsnabbt 😲. Den får sitta på läder så länge
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Det var ju trist. En bild av utbildningsskäl?
IMG_9813.jpeg

Då det är knäppt syns ingen ting, eller känns då den bärs för den delen
IMG_9814.jpeg

Men då jag knäppte av mig klockan gick länken i två delar
IMG_9815.jpeg

Det är den lilla biten som ska sitta fast i nederkant av hålet som lossnat. Den smala bygeln som är rörlig sitter nitad i denna lilla led. Tycker mig eventuellt se spår av att den varit svetsad och inte en del av plattan med skruvarna.
 
Senast ändrad:

ironcastle

Patek
2-Faktor
IMG_9813.jpeg

Då det är knäppt syns ingen ting, eller känns då den bärs för den delen
IMG_9814.jpeg

Men då jag knäppte av mig klockan gick länken i två delar
IMG_9815.jpeg

Det är den lilla biten som ska sitta fast i nederkant av hålet som lossnat. Den smala bygeln som är rörlig sitter nitad i denna lilla led. Tycker mig eventuellt se spår av att den varit svetsad och inte en del av plattan med skruvarna.
Hm, ja det där såg onekligen skumt och lite småmögigt ut.
Kan den ha blivit bristfälligt reparerad tidigare? Nästan så det ser ut som någon slags lim. Någon vidare svetsning har knappast skett hur som helst. Materialen ska ju smälta ihop, men det där ser mer ut som en beläggning.
 
Topp