• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Oron

Silver
image.jpg


Denna Chronomastern har nog varit med i denna tråden tidigare, men vissa saker tål att upprepas😀
 

Burnman

Guld
2-Faktor
Dagens quartz är inte vilken som helst utan ett nytillskott som jag länge varit lite sugen på men velat mellan 36 o 40. Lite konsultation från dr quartz himself @Lilavati (Tack!) och ett mycket trevligt byte f2f med @Burnman säkerställde att 40mm blir bra. Rackarns fin klocka faktiskt!
1000002563.jpg
Tack själv! Riktigt trevlig fikastund och wempen passar dig perfekt 👌🏻Du får som sagt glida med på någon gtg vid tillfälle så kanske @ironcastle kan vara där med sin 36:a samtidigt så får du jämföra. Men jag tycker som vi sa vid kaffen idag, den där sitter skitbra! Bärs ungefär som GS:en du hade på dig

Här har du förresten din wempe och @ironcastle på samma bild 🤗
IMG_3358.jpeg
 

Lilavati

Silver
2-Faktor
Tack själv! Riktigt trevlig fikastund och wempen passar dig perfekt 👌🏻Du får som sagt glida med på någon gtg vid tillfälle så kanske @ironcastle kan vara där med sin 36:a samtidigt så får du jämföra. Men jag tycker som vi sa vid kaffen idag, den där sitter skitbra! Bärs ungefär som GS:en du hade på dig

Här har du förresten din wempe och @ironcastle på samma bild 🤗
IMG_3358.jpeg
Den är saknad ibland, den lilla godingen
(mest av mig, dottern var gladare för pengarna och en PRX) 😉Själv hade jag den naiva idén att jag skulle ge en av mina ljusdrivna lite extra energi nu då det bjöds på en solig morgon…

IMG_0194.jpeg

Tyvärr var det bättre nyp i kylan än vad jag trodde. Jag kom hem med en, visserligen fulltankad, iskall stålklump runt handleden 🥶
IMG_0195.jpeg

Isblå var namnet 😉 AQ4000
 

Bezelman

Guld
2-Faktor
Tack själv! Riktigt trevlig fikastund och wempen passar dig perfekt 👌🏻Du får som sagt glida med på någon gtg vid tillfälle så kanske @ironcastle kan vara där med sin 36:a samtidigt så får du jämföra. Men jag tycker som vi sa vid kaffen idag, den där sitter skitbra! Bärs ungefär som GS:en du hade på dig

Här har du förresten din wempe och @ironcastle på samma bild 🤗
IMG_3358.jpeg
Japp det vore trevligt! På den bilden såg dom förvånansvärt lika ut men det skiljer ju ändå rätt mycket och man ser ju på datum/index vilken som är vilken. På den detaljen vinner 36an men jag blev som sagt nöjd med storleken. Tror båda hade funkat och att 38 hade varit sweetspot!
 

Gekk0

Silver
2-Faktor
Nytt in, min första The Citizen, CTQ57-1201. Jag såg referensen för första gången här i tråden för några månader sedan. Ingen eco-drive och vanligt rostfritt stål. Lite mer åt det dressiga hållet med den runda boetten och utan lysmassa.

Jag är mycket nöjd med den :cool:. Gillar färgen på tavlan (skiftar lite beroende på ljuset, men oftast kräm), den kontrasterande svarta Chronomaster-texten, indexen och de böjda visarna.

IMG_5035.jpeg

IMG_5016.jpeg


IMG_5021.jpeg
 

Burnman

Guld
2-Faktor
Japp det vore trevligt! På den bilden såg dom förvånansvärt lika ut men det skiljer ju ändå rätt mycket och man ser ju på datum/index vilken som är vilken. På den detaljen vinner 36an men jag blev som sagt nöjd med storleken. Tror båda hade funkat och att 38 hade varit sweetspot!
Helt enig. 38mm hade varit absolut 💯. Hoppas du får chans att prova både 36mm och 40mm samtidigt någon gång. Är ju en smaksak som så mycket annat. Men personligen föredrar jag just wempen i 40mm över 36mm men någon mm mindre hade varit drömmen.
 

Lord_tito88

Pandion
2-Faktor
Nytt in, min första The Citizen, CTQ57-1201. Jag såg referensen för första gången här i tråden för några månader sedan. Ingen eco-drive och vanligt rostfritt stål. Lite mer åt det dressiga hållet med den runda boetten och utan lysmassa.

Jag är mycket nöjd med den :cool:. Gillar färgen på tavlan (skiftar lite beroende på ljuset, men oftast kräm), den kontrasterande svarta Chronomaster-texten, indexen och de böjda visarna.

IMG_5035.jpeg

IMG_5016.jpeg


IMG_5021.jpeg

Grattis 🥳!
 

Gekk0

Silver
2-Faktor
Den är saknad ibland, den lilla godingen
(mest av mig, dottern var gladare för pengarna och en PRX) 😉Själv hade jag den naiva idén att jag skulle ge en av mina ljusdrivna lite extra energi nu då det bjöds på en solig morgon…

IMG_0194.jpeg

Tyvärr var det bättre nyp i kylan än vad jag trodde. Jag kom hem med en, visserligen fulltankad, iskall stålklump runt handleden 🥶
IMG_0195.jpeg

Isblå var namnet 😉 AQ4000
Här blev det inomhusladdning
IMG_5045.jpeg
 

martaSM30

Guld
2-Faktor
Nytt in, min första The Citizen, CTQ57-1201. Jag såg referensen för första gången här i tråden för några månader sedan. Ingen eco-drive och vanligt rostfritt stål. Lite mer åt det dressiga hållet med den runda boetten och utan lysmassa.

Jag är mycket nöjd med den :cool:. Gillar färgen på tavlan (skiftar lite beroende på ljuset, men oftast kräm), den kontrasterande svarta Chronomaster-texten, indexen och de böjda visarna.

IMG_5035.jpeg

IMG_5016.jpeg


IMG_5021.jpeg
Vass. Grattis!
 

Lilavati

Silver
2-Faktor
Nytt in, min första The Citizen, CTQ57-1201. Jag såg referensen för första gången här i tråden för några månader sedan. Ingen eco-drive och vanligt rostfritt stål. Lite mer åt det dressiga hållet med den runda boetten och utan lysmassa.

Jag är mycket nöjd med den :cool:. Gillar färgen på tavlan (skiftar lite beroende på ljuset, men oftast kräm), den kontrasterande svarta Chronomaster-texten, indexen och de böjda visarna.

IMG_5035.jpeg

IMG_5016.jpeg


IMG_5021.jpeg
Är det min gamla flamma? Den är en av de mest väldesignade Chronomasterna tycker jag. Så många kul detaljer under det kupade glaset 👌🏿
*sluttande index som sekundvisaren är kupad över är en detalj 😋
 

Gekk0

Silver
2-Faktor
Är det min gamla flamma? Den är en av de mest väldesignade Chronomasterna tycker jag. Så många kul detaljer under det kupade glaset 👌🏿
Jag såg att du hade en för några år sedan 👍. Hittade din gamla annons på K&S med väldigt bra bilder när jag började leta efter info om modellen.. Den var i fint skick när du sålde! Jag hittade detta ex på Yahoo! Japan.
 
Topp