Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snygg klocka. Vad heter modellen?Dag 365 av kvartsåret,
avslutas med en röd veckodag
Önskar alla trådbesökare ett riktigt gott nytt år!
Undrar om det inte kommer komma mer ´80 talsdesign under året...
Den hade jag inte sett ännu. Bra storlek!Undrar om det inte kommer komma mer ´80 talsdesign under året...
Citizens släpp av "Sporte RS" var ju riktigt sköna
AT2540-57E på bild, men finns i totalt 9 olika utföranden
Ø38mm och 9,5mm hög
Cool, synd att tavlan ska kladdas ned med datum kl 4, fn nästan värre än 4:30Undrar om det inte kommer komma mer ´80 talsdesign under året...
Citizens släpp av "Sporte RS" var ju riktigt sköna
AT2540-57E på bild, men finns i totalt 9 olika utföranden
Ø38mm och 9,5mm hög
Jag är helt inget fan av datum på sniskan, men 4:00 > 4:30.Cool, synd att tavlan ska kladdas ned med datum kl 4, fn nästan värre än 4:30
Yes indeed, men datumet ser ”värre ut” på de mer rena refsen på 856, fortfarande ”fel” (min smak som måhända ej alltid är bra såklart), men hyfsat gömt:Jag är helt inget fan av datum på sniskan, men 4:00 > 4:30.
Sinn gör det bra med diskret datumskiva (icke-quartz dock..)
Det var ju sånt som var "hett" på ´80talet Jag har också haft en liknande, vill minnas att man kunde välja mellan pipande alarm eller melodi?Hittade precis en klocka jag måste köpt nån gång på 80-talet. Trodde den var borta för alltid.
En liten Citizen kvarts med Alarm, de ni! Ska lämnas in till uris för batteribyte och visaren bör ju sättas fast.
26,6x34,3mm
16mm band.
Köpa nytt band och ge till dottern?
Precis!Det var ju sånt som var "hett" på ´80talet Jag har också haft en liknande, vill minnas att man kunde välja mellan pipande alarm eller melodi?
Supernice ju!Har jag verkligen använt den??
Yes, för mig blir vecka 1 quartz-vecka. Här kommer dagens!Några quartzare där ute idag?
Dom där är ju stenhårda! Däremot vet jag inte vad jag tycker om idéen med integrerad länk som ser ut att inte vara det Jag har samma look på min Credor… Men bekvämt bärs detYes, för mig blir vecka 1 quartz-vecka. Här kommer dagens!
Ja, det har du rätt i, annorlunda design av en integrerad länk. Jag gillar de kantiga länkbitarna, peak 80-talDom där är ju stenhårda! Däremot vet jag inte vad jag tycker om idéen med integrerad länk som ser ut att inte vara det Jag har samma look på min Credor… Men bekvämt bärs det
Cool! Hur ställer man alarmet?Hittade precis en klocka jag måste köpt nån gång på 80-talet. Trodde den var borta för alltid.
En liten Citizen kvarts med Alarm, de ni! Ska lämnas in till uris för batteribyte och visaren bör ju sättas fast.
26,6x34,3mm
16mm band.
Köpa nytt band och ge till dottern?
Minns inte exakt men tror man drog ut kronan till ett andra läger läge där man ställde larmet och sen finns en knapp som man drog ut för att aktivera larmetCool! Hur ställer man alarmet?
Krona läge 1 = larmMinns inte exakt men tror man drog ut kronan till ett andra läger läge där man ställde larmet och sen finns en knapp som man drog ut för att aktivera larmet