• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Oron

Silver
IMG_9019.jpeg


I afton vankas….. Tonfisk😀
 

Lilavati

Silver
2-Faktor
image.jpg

Idag trakteras denna mycket trevliga Bvlgari Solotempo. Undrar vad det sitter för verk i den här? Har försökt att surfa, men hittar inte något på nätet…. Vad tror du, @Lilavati ?
Svårt att säga utan att öppna. Dom är kända för att använda ETAs finare calibrar ibland och ge dom egna nummer/namn, men det finns mekaniska in-house calibrar också… Cool modell 👌🏿
*inte omöjligt att det är in-house även på kvarts
 
Senast ändrad:

Lilavati

Silver
2-Faktor
Idag körs en av GS långkörare, sbgx005
Den släpptes först 1997 och har 9f62 urverket.
IMG_0229.jpeg

Den följdes upp med sbgx205 2017 då nya taveldesignen kom tillsammans med att GS lanserades som fristående märke ifrån Seiko. *Jag tycker mig minnas att serien gick i graven under 2023. Den tillverkades alltså under 26 år
*hittar inte längre källan till informationen
 

Fisherking

Silver
2-Faktor
image.jpg

Idag trakteras denna mycket trevliga Bvlgari Solotempo. Undrar vad det sitter för verk i den här? Har försökt att surfa, men hittar inte något på nätet…. Vad tror du, @Lilavati ?

Var väldigt sugen när det låg en här på KS. Får nöja mig med min Ebel. Ett märke som nämns allt oftare. Ibland i positiva ordalag och ibland i negativa. Jag är nöjd.
IMG_2393.jpeg
 

Danne.l

Guld
2-Faktor
Var väldigt sugen när det låg en här på KS. Får nöja mig med min Ebel. Ett märke som nämns allt oftare. Ibland i positiva ordalag och ibland i negativa. Jag är nöjd.
IMG_2393.jpeg
Nu är det här fel tråd kanske, men en av de klockor jag varit sugen på att testa under rätt många år är Ebel kronografen med Zeniths 400-verk. Den känns som en riktig 80-talsdänga lite i klass med Miami Vice och Samantha Fox.
 
Topp