• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Masen81

Basic
Var köper man de där, och till vilket pris?

Bulova Jet Star heter modellen. Vet inte om den finns hos nån fysisk butik. Billigaste jag hittade när jag beställde min var från nån mode-sida som heter Miinto. Tror jag betalade typ 4750 kr eller så.
Beskrivningen ska man nog ta med en nypa salt dock:
"Presenterar Bulova Kvinnors Quartz Klocka, en fantastisk accessoar som kombinerar stil och funktionalitet."
Det är bastanta kvinnor som är målgruppen om man designar en 40mm... ;)
 
Senast ändrad:

TychoBrahe

Silver
2-Faktor
Köpte en grön PRX med länk till sonen förra året, men nu blev det en vit med band till mig själv.
20240130_110014.jpg
 

M.L.

Diamant
2-Faktor
Brorsan hälsar. Är rätt imponerad av kvalitetskänslan för den lilla pengen.
Helt klart prisvärda!
Var köper man de där, och till vilket pris?
Köpte min här för 4499:- Jag har dock noterat att priset verkar variera något från dag till dag på den sidan...
 

Rico

Silver
2-Faktor
Får jag fråga vad det är som gör att du är tveksam?
Svårt att sätta fingret på. När jag fick hem den och tog ut den ur kartongen (och nu lär jag väl få stryk!) så kändes den som valfri modeklocka. Inte den gedigna high end feeling (sjukt subjektivt) som jag trodde. Men vi blir mer och mer kompisar för varje dag!
 

Lilavati

Silver
2-Faktor
Svårt att sätta fingret på. När jag fick hem den och tog ut den ur kartongen (och nu lär jag väl få stryk!) så kändes den som valfri modeklocka. Inte den gedigna high end feeling (sjukt subjektivt) som jag trodde. Men vi blir mer och mer kompisar för varje dag!
Jag har haft samma boett i sbgv019g. Då jag såg denna tyckte jag att gmt siffrorna gjorde att den fick ett ”enklare” utseende. Jag gillar hur luggarna likt de på Omega AT har en kurvning som gör att dom i vissa ljus ser smalare ut. Profilen på glasringen som har ett litet överhäng runt om (grammar of design?). Tyvärr tycker jag samma luggar lämnar lite osnygga glipor mot boetten då den bärs på annat än länken. Mina högst personliga reflektioner som sbgv019g lämnade. Men givetvis en lyckad sportmodell ifrån GS 👌🏿😎
*arkivbilder med länk & läder
IMG_0130.jpeg

IMG_0131.jpeg
 
Senast ändrad:

Rico

Silver
2-Faktor
Jag har haft samma boett i sbgv019g. Då jag såg denna tyckte jag att gmt siffrorna gjorde att den fick ett ”enklare” utseende. Jag gillar hur luggarna likt de på Omega AT har en kurvning som gör att dom i vissa ljus ser smalare ut. Profilen på glasringen som har ett litet överhäng runt om (grammar of design?). Tyvärr tycker jag samma luggar lämnar lite osnygga glipor mot boetten då den bärs på annat än länken. Mina högst personliga reflektioner som sbgv019g lämnade. Men givetvis en lyckad sportmodell ifrån GS 👌🏿😎
*arkivbilder med länk & läder
IMG_0130.jpeg

IMG_0131.jpeg
Vacker!
 

Dr. D

Pandion
2-Faktor
För en som nu är 50+ känns det som att muskelminnet vaknar då jag bär mindre klockor. Väldigt bekant liksom… Att `80 och `90 talet inte lämnat värre spår får man vara glad för 😂
haha och vi som är 60+ minns knappt 80-talet längre och musklerna tynar bort!

Vad tror ni förresten om ett sånt här band till den lilla Citizenen?
Hirsch Mahogny - geniun ödla :)
mahagoni_rTqEOyLCInwHBn.jpg
 
Topp