• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Hans B 1955

Guld
2-Faktor
Tunn som ett löv...
1000027189.jpg
1000027190.jpg
- Spännande klocka, extra plus för muggen 🙂
 

1965ek

Diamant
2-Faktor
Jag hitta den här JDM Seikon SBTM341. Den verkar ha Rc-synkning och den verkar synka mot Tyskland enligt den här sidan https://www.japan-onlinestore.com/seiko-sbtm341-seiko-selection-solar-radio-wave-titanium.

Någon annan kanske är klokare, men borde den inte synka i Sverige då?
1000001373.jpg
Den synkar i Sverige men mot masten i Tyskland, eller England. Kan vara knepigt att få kontakt i norra delarna dock. I mitt fall en G-Shock som bara synkar när det är molnigt och mot nord-ost av någon anledning.
Annars finns appen clock wave. Den finns iaf till Iphone och skickar signalen via mobilen.
 
Senast ändrad:

_Kocken_

Basic
2-Faktor
Du menar att 50m inte räcker? Ska du djupdyka med en fieldwatch eller? :nailbiting:
Det skulle vara nåt, men har jag en klocka så vill jag att det ska vara så överkurs som möjligt. Jag skulle knappt våga duscha med 50m så kolla till bojstenen på 5m går bort 🫣. Jag gillar ju inte hur klockan ser ut mindre för det, skulle bara inte köpa den 🫡
 

Lilavati

Silver
2-Faktor
Det skulle vara nåt, men har jag en klocka så vill jag att det ska vara så överkurs som möjligt. Jag skulle knappt våga duscha med 50m så kolla till bojstenen på 5m går bort 🫣. Jag gillar ju inte hur klockan ser ut mindre för det, skulle bara inte köpa den 🫡
Fast då är det ju inte klockans wr i sig det är fel på, det är du som är en ängslig själ 😉
 
Senast ändrad:

Lilavati

Silver
2-Faktor
Idag matchas vädret av klockan (tavlan)…
IMG_0321.jpeg

Av de klockor jag har med vit tavla skulle jag säga att Seiko prickat in ”absolut vit” med denna sbgx059. Det vore lite kul om dom gav det svarttavlade syskonet sbgx261 en Vantablack tavla som absolut motpol.
 

nissehult

Diamant
2-Faktor
Idag matchas vädret av klockan (tavlan)…
IMG_0321.jpeg

Av de klockor jag har med vit tavla skulle jag säga att Seiko prickat in ”absolut vit” med denna sbgx059. Det vore lite kul om dom gav det svarttavlade syskonet sbgx261 en Vantablack tavla som absolut motpol.
Finns det någon åtkomlig klocka med Vantablack för oss med lite tunnare plånbok?
 
Topp