• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

TychoBrahe

Silver
2-Faktor
Trippel i japanska ana-digi.
20240213_114623.jpg
 

Lilavati

Silver
2-Faktor
Gillar verkligen denna, på förmiddagen funkar länken men så fort jag sväller blir den nära på för tight. Kanske ska försöka leta reda på en länkbit till. Vill egentligen behålla den.
1000027307.jpg
Det är ett extra tråkigt bekymmer då det är integrerad länk 🫤 Jag har för mig att dessa gamla eta955 utan datum och sekundvisare hade riktigt lång drifttid, vet du hur länge den tickade på förra batteriet?
 

-RI-

Diamant
2-Faktor
Det är ett extra tråkigt bekymmer då det är integrerad länk 🫤 Jag har för mig att dessa gamla eta955 utan datum och sekundvisare hade riktigt lång drifttid, vet du hur länge den ticket på förra batteriet?
Det fanns en märkning på baklocket med 2018, urmakaren trodde att det var då det byttes senast. Stämmer det har den tickat på ganska många år. 🙂
 

Urtyp

Guld
IMG_0338.jpeg

Kommande limiterat släpp ifrån Casio. Casiotron, den första klocka Casio släppte 1974.
Yay! Grymt att dom klämt in både mb6 och solar! Sen att det faktiskt är en numrerad utgåva gör ju inte saken sämre. Synd att man förmodligen aldrig kommer få chansen att prova innan köp. 39 mm känns som en relativt stor klocka i sammanhanget. Vetifan om jag bär upp den.

Edit: Såg nu att den var populärare än jag trodde, alla pre-orders verkar redan slutsålda. 😳 Bra, då slipper man våndas. 😅

 
Senast ändrad:
Topp